Пийпълметричната система на GARB продължава да регистрира по-ниски данни за дела на аудиторията и рейтинга на програмата на bTV за сметка на Нова ТВ. 

Тази тенденция започна с изненадваща промяна в данните за поведението на телевизионните зрители в средата на 2019 г., според изследванията на GARB, като "убеди" Нова Броудкастинг да прекъсне договора си с конкурентната агенция Nielsen. 

Данните за месец юли относно дела на аудиторията в най-активния потребителски сегмент - 18-49 години - показват, че в нито един от дните не е регистрирана по-голяма гледаемост на bTV от Нова за 24-часов период. Такъв е и резултатът според GARB за 10 юли, когато всички национални телевизии излъчваха продължителни извънредни емисии новини заради протестите пред Министерски съвет и напрежението около площад "Александър Невски". 

Данните на GARB за рейтинга на програмите на bTV по часове в националния панел показват, че медията е най-гледана в периода между 6:45 и 7:45 ч. сутринта, а в праймтайма на сутрешния блок върви "рамо до рамо" с Нова. Минимален пик има малко след 12:30 ч., но кривата на рейтингите на bTV отново пада под тази на Нова. 

В най-активното вечерно време по време на новинарските емисии заради протестите двете медии са си делили вниманието на зрителите почти поравно, според справката на пийпълметрията.

NOVA се прехвърли на ГАРБ. Защо сега и какво може да означава? се обвързваха с високата конкуренция във вечерния праймтайм между реалити и комедийни формати. В последните дни обаче съдържанието на двете водещи частни национални телевизии е сходно заради наситеността с новинарски събития и влизането в летния формат на програмиране.   

До април 2020 г. действаха две системи за измерване на телевизионната аудитория, които работеха по отделни договори с Нова и bTV. Данните на двете агенции бяха несравними заради специфичната методология. 

Решението на Нова да се прехвърли към GARB дойде след повече от 7 години в режим на конкурентна метрика. Разделянето през 2013 г. доведе до прекъсването на работата на Потребителския комитет, който е независима организация на всички ползватели на пийпълметрични данни и който би могъл да одитира методиките за отчитане на гледаемостта. 

От bTV призоваха комитетът да се възстанови и да се направи обстоен преглед на системата на GARB заради несъответствията от последната година, както и да се работи по внедряване на нова система, която да отговаря на новата дигитална реалност и да измерва ТВ гледаемостта и в интернет. Все още няма информация за подобно развитие.

Прочети