Generation Z и парите: Кешът вече не е модерен, а картата трябва да е цветна Снимка: © Unsplash

Репликата “ех, днешната младеж!” побира в себе си най-стария сблъсък в човешката история - този между младите и възрастните. На дневен ред днес е Gen Z, които наричаме още Zoomers или поколението TikTok. Това са децата на по-възрастните милениъли и по-младите Gen X, на които им предстои да се сблъскват с истинския свят, който е доста по-различен от този на родителите им.

Реакциите към тях могат да са в две крайности. От една страна е бурята от въпроси, които започват и свършват със защо не си оставят телефоните. От друга страна е възможността да научим това-онова от тях и чрез това дори да подобрим света за всички ни.

ОББ прави точно второто с банковите пакети Full Access, които са предназначени за младежи до 25 години, със специален фокус върху тийнейджърите между 14 и 18 години.

Тяхното съществуване се гради върху един факт, който всички родители на Gen Z знаят - днешните млади са напълно готови за онлайн покупки. Причината е, че те на практика го правят от ранна детска възраст, купувайки си предмети и виртуална валута за любимите си игри, макар и чрез картите на своите родители. Това прави Gen Z много подготвени и отворени към дигиталната реалност на разплащанията.

В същото време обаче тийнейджърите по-скоро нямат изградена финансова култура, на която да базират решенията си. Въпреки че според различни изследвания Gen Z са доста по-консервативни с парите си и намират за много важно да нямат дългове, все още има много бариери в личното банкиране за тях. Затова и е добра идея да получат достъп до лична сметка, с която да направят своите първи стъпки към финансова независимост.

Full Access на ОББ представлява разплащателна сметка в лева, без такси за откриване и месечно обслужване и безконтактна дебитна карта Mastercard в два свежи дизайна.

Дебитната карта е без такси за издаване и теглене от банкомати на ОББ и може да е придружена от аксесоар за безконтактни плащания.

Има възможност картата за ученици между 14 и 18 години да е част от сметка на родител или основна карта, издадена по сметката на тийнейджъра, така че да има пълна независимост.

Generation Z и парите: Кешът вече не е модерен, а картата трябва да е цветна - ОББ По сметката децата могат да получават не само седмичния или месечния бюджет от родителите си, но и стипендиите си.

Онлайн пазаруването не е нещо ново и вълнуващо за Gen Z, а част от нормалния живот. Те харесват преживяването на физическия магазин и се възползват от него, понякога повече и от милениълите. За тях обаче преходът от смартфона, откъдето научават за новите неща, през магазина, където ги пробват, до лаптопа, откъдето ги купуват, е нещо естествено, в което няма усещане за бариера и ограничение.

Tези реални финансови услуги са и повод родителите да започнат финансовото образование на своите деца.

Както казва банката: “Направи ти уебсайт, а още му даваш джобните в брой”. Факт е, че днешните тийнове имат умения, за които родителите им в най-добрия случай учеха с години. И още нещо интересно за това поколение - изследване на Merrill Lynch от 2019 г. показва, че 60% от Gen Z определят като финансов успех това да нямаш дългове, а само 19% споделят виждането, че това е да имаш много пари.

Затова и мъдрото управление на личните финанси ще е един от добрите уроци за тийнейджърите, който те ще оценят високо.

Не на последно място - днешните млади намират сигурността за изключително важна. Много е вероятно децата ви да имат профил в Instagram за масите и втори, заключен, само за техните най-близки приятели. Те рядко използват истинските си имена в социалните мрежи - намират това за “локално” (по техния сленг) и гледат на себе си като на деца на света.

Затова и ОББ набляга на прозрачността при данните, които събира и използва за създаването на сметка и употребата на програмата Full Access. Освен че събира само необходимите данни и ги използва според нуждите и законовите си задължения, банката е отворена да сподели какво и как прави с информацията на клиентите си.

За Gen Z дефиницията на “привлекателни продукти” търпи промяна и вече са важни не само цената и самият продукт, но и ценностите на компанията, която го предлага, екологичният ѝ отпечатък, къде стои в обществото.

Както обикновено, с днешната младеж всичко е наред. Справя се чудесно с това да живее в своето време и изглежда ще предизвика промени в света, за които беше крайно време. Все пак младите имат нужда от насочване за някои неща, които са затруднявали всички на тяхната възраст. Личното банкиране е объркващо и всяка възможност да насочим децата към правилните методи да се справят с това предизвикателство е добре дошла. В замяна можем да се научим на някои неща от тях.

Като, например, наистина да сме по-осъзнати при избора си на покупки и да не обръщаме толкова внимание на логата, защото можем да се отличаваме и по други начини.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024