Заради жега и мръсотия глобяват наземните оператори на летищата в София, Пловдив и Бургас Снимка: © Булевард България

Наземните оператори, които обслужват летищата в София, Варна и Бургас ще бъдат глобени с до 500 лева заради лошо обслужване на пътниците в автобусите от летището до самолетите.

Това става ясно от съобщение на министерството на транспорта. Извънредни проверки на главната дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация" са установили редица пропуски в качеството на обслужване на наземния транспорт и пътниците и на трите летища.

Проверки са извършени за работата на наземните оператори „СОФ Кънект“ АД, „Суиспорт България“ АД, „ГолдЕър Хендлинг България“ ООД и „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД.

Установени са:

  • недостатъчна хигиена в автобусите;
  • неизползване на функцията за снижаване на пода при качване и слизане на пътниците;
  • неизползване на климатичните системи в автобусите;
  • липса на информация при забавяне на тръгването на автобуса към самолета.

От съобщението става ясно, че наземните оператори ще бъдат глобени с до 500 лева, каквато е максималната санкция по закон, като ресорният министър Гроздан Караджов е разпоредил размерът им да бъде преразгледан и актуализиран занапред.

"Крайно време е да се разбере, че комфортът на пътниците не е само някакво красиво пожелание, а задължително изискване, aко искаме да сме нормална европейска държава“, казва Караджов, цитиран от пресцентъра на министерството.

ГД ГВА вече е изпратила до всички наземни оператори инструкции за отстраняване на установените пропуски:

  • До 30 юни да се въведе процедура за задължително почистване на автобусите преди всяка смяна и след всеки курс с отчитане в регистър;
  • задължително да се уведомяват пътниците, когато се налага изчакване в автобусите;
  • да има допълнителен служител за придружаване на пътниците;
  • да се провеждат вътрешни инспекции от ръководствата на операторите;
  • до 31 юли да се разработи и въведе стандарт за културата на обслужване на пътниците

Проверките за обслужването ще продължат всяка седмица, докато не бъде постигнато трайно подобрение на качеството на услугата. След това контролът ще продължи с най-малко една проверка месечно, става ясно още от съобщението.

Спешна проверка на Летище София заради сигнали за лошо обслужване на пътници


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Откраднатите бижута от Лувъра не са били застраховани

Подобни експонати се застраховат само при преместване или транспортиране за изложба

20:32 - 21.10.2025
Здраве

Ново Нордиск България започна национална информационна кампания: „Моето тегло е моето здраве“

Кампанията цели да информира обществото относно затлъстяването като хронично заболяване

18:29 - 21.10.2025
Важно днес

Васил Терзиев иска актуализация на бюджета на София за 40 млн. лв.

Средствата ще бъдат пренасочени от едни проекти към други в по-напреднал етап на изпълнение

17:57 - 21.10.2025
Важно днес

Какво знаем и какво не за нападението над прокурор Иво Илиев

Разследването е за "опит за убийство". Няма публични данни за травмите на прокурора

17:52 - 21.10.2025
Спорт

Валентина Георгиева се контузи на Световното в Джакарта

В момента националката е в болницата в Джакарта

17:18 - 21.10.2025
Бизнес

HBO Max вдига цените на абонаментите

Предстои да стане ясно с колко и кога ще поскъпне услугата и в България

16:47 - 21.10.2025
Важно днес

Държавният дълг надхвърли рекордните 17 млрд. лева от началото на годината

България се нареди сред държавите с най-бърз темп на задлъжняване в ЕС

16:37 - 21.10.2025
Важно днес

ГЕРБ и ИТН заговориха за ротационно председателство на Народното събрание

Народното събрание възобновява работата си от сряда

16:18 - 21.10.2025
Важно днес

Европа подкрепи призива на Тръмп за прекратяване на огъня в Украйна по настоящите линии на фронта

ЕС ще обсъди използването на замразените руски активи като гаранция за нов заем от 140 млрд. евро в подкрепа на Украйна

15:46 - 21.10.2025