Glovo Local помага на малкия и среден бизнес да дигитализира продуктите и услугите си в условия на криза Снимка: © Glovo

Последните 2 години ни научиха, че всичко може да ни бъде под ръка с един клик - от новините и банкирането, до менюто на ресторанта и коледните подаръци.

Огромната част от тези услуги са възможни благодарение на хората, които са вложили всичко в своите семейни, малки или средни бизнеси. И докато те се опитват да посрещат нуждите на потребителите си и да достигат до повече хора, са изправени пред все по-сложни препятствия - пандемия, инфлация, растящи разходи, обща несигурност.

Затова сега Glovo започва програма, с която ще помага на ресторантите и търговците на дребно В България да дигитализират бизнеса и да развият онлайн каналите си.

Glovo Local е нова програма за малкия и среден бизнес, която дава възможност за дигитализиране на продукти и услуги на местните бизнеси чрез индивидуални решения, съобразени с техните нужди и цели.

Glovo Local предлага дигитални и оперативни решения за собствените канали и магазини на различни бизнеси; специализирани решения, които им помагат да управляват процесите в своите физически обекти (от анализ на данни до решения за веригите на доставки), както и да развиват бизнеса си чрез маркетингови и рекламни стратегии, с които да достигнат до нови клиенти.

Glovo Local стартира на всички 25 пазара, на които мулти-категорийното приложение оперира. Това е първата подобна програма в Европа, Африка и Азия, която предоставя пълен пакет от услуги и решения за малкия и среден бизнес.

„В България значителна част от нашите партньори са местни търговци, в чийто потенциал силно вярваме. Осъзнаваме ролята, която играем в подпомагането на дигитализацията им и чрез програмата Glovo Local ги поставяме в центъра на нашата стратегия. С възможностите на Glovo Local можем да им помогнем да достигнат до повече клиенти, да ускорят растежа си и да реализират устойчиви печалби. Така проправяме път за развитие на бизнеса и стимулираме местната икономика.

От проучване, което проведохме наскоро, разбрахме, че очакванията на бизнеса са, че предстоят трудни времена. Половината от малките и средни фирми в България се борят да бъдат в крак с променящите се потребителски навици, а 47% от тях вече са в режим на оцеляване. Новите технологични възможности в Glovo Local са разработени с цел да помогнат на тези бизнеси не само да оцелеят в настоящите икономически сътресения, но и да преминат от оцеляване към процъфтяване", коментира Александър Йорданов, генерален мениджър на Glovo България.

39% от ресторантите и търговците на дребно у нас смятат, че за клиентите им дигиталното преживяване вече е по-важно, отколкото пазаруването на място. Това показва проучване, проведено от Glovo в сътрудничество с изследователската компания Ipsos в периода октомври-ноември 2022 г.

70% от анкетираните 300 малки и средни предприятия (МСП) от хранително-вкусовата промишленост, ресторантьорството и търговията на дребно смятат, че подобряването на обслужването на клиентите е най-добрата инвестиция, която могат да направят.

Сред целите на проучването е да идентифицира предизвикателствата, пред които са изправени тези бизнеси след пандемията, как се справят с променящото се потребителско поведение и как стават по-гъвкави и иновативни в условията на висока инфлация, по-ниски потребителски разходи.

Над 60% от анкетираните признават, че пандемията ги е накарала да се вслушват повече в потребителите си.

Основното предизвикателство за 38% от фирмите е достигането до нови клиенти. Повече от половината бизнеси заявяват, че никога не са инвестирали в маркетинг. Едва 4 от 10 компании в момента инвестират в маркетинг, предимно със спорадични кампании в социалните мрежи. Да бъдат в крак с променящите се навици на потребителите е основно предизвикателство за половината от участниците в проучването.

Какво е Glovo?

Glovo е иновативно, мултикатегорийно приложение, което свързва потребителите с различни бизнеси и куриери, предлагайки доставки от местни ресторанти, супермаркети, магазини и търговски вериги. Целта на Glovo е да предостави на всички лесен достъп до всичко в рамките на града и възможност за потребителите да се наслаждават всичко, което искат, когато искат и където искат. Компанията е основана през 2015 г. в Барселона и оперира в 25 държави в Европа, Азия и Африка.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Олексий Резников: Украйна няма да насочва американски оръжия към руска територия

Ракетите ще се насочват към окупирана от Русия украинска територия

16:37 - 17.02.2023

Десетки хиляди британски медсестри и служители в Спешна помощ излизат в стачка

Най-големият синдикален протест в историята на NHS

08:00 - 06.02.2023

Над 200 души са загинали в две мощни земетресения в Турция и Сирия

Стотици сгради са разрушени, спасителите издирват затрупаните хора

06:39 - 06.02.2023

Нафтали Бенет: Путин ме увери, че няма да убие Зеленски

Бившият израелски премиер разказва за срещата с руския президент

18:38 - 05.02.2023