Glovo Local помага на малкия и среден бизнес да дигитализира продуктите и услугите си в условия на криза Снимка: © Glovo

Последните 2 години ни научиха, че всичко може да ни бъде под ръка с един клик - от новините и банкирането, до менюто на ресторанта и коледните подаръци.

Огромната част от тези услуги са възможни благодарение на хората, които са вложили всичко в своите семейни, малки или средни бизнеси. И докато те се опитват да посрещат нуждите на потребителите си и да достигат до повече хора, са изправени пред все по-сложни препятствия - пандемия, инфлация, растящи разходи, обща несигурност.

Затова сега Glovo започва програма, с която ще помага на ресторантите и търговците на дребно В България да дигитализират бизнеса и да развият онлайн каналите си.

Glovo Local е нова програма за малкия и среден бизнес, която дава възможност за дигитализиране на продукти и услуги на местните бизнеси чрез индивидуални решения, съобразени с техните нужди и цели.

Glovo Local предлага дигитални и оперативни решения за собствените канали и магазини на различни бизнеси; специализирани решения, които им помагат да управляват процесите в своите физически обекти (от анализ на данни до решения за веригите на доставки), както и да развиват бизнеса си чрез маркетингови и рекламни стратегии, с които да достигнат до нови клиенти.

Glovo Local стартира на всички 25 пазара, на които мулти-категорийното приложение оперира. Това е първата подобна програма в Европа, Африка и Азия, която предоставя пълен пакет от услуги и решения за малкия и среден бизнес.

„В България значителна част от нашите партньори са местни търговци, в чийто потенциал силно вярваме. Осъзнаваме ролята, която играем в подпомагането на дигитализацията им и чрез програмата Glovo Local ги поставяме в центъра на нашата стратегия. С възможностите на Glovo Local можем да им помогнем да достигнат до повече клиенти, да ускорят растежа си и да реализират устойчиви печалби. Така проправяме път за развитие на бизнеса и стимулираме местната икономика.

От проучване, което проведохме наскоро, разбрахме, че очакванията на бизнеса са, че предстоят трудни времена. Половината от малките и средни фирми в България се борят да бъдат в крак с променящите се потребителски навици, а 47% от тях вече са в режим на оцеляване. Новите технологични възможности в Glovo Local са разработени с цел да помогнат на тези бизнеси не само да оцелеят в настоящите икономически сътресения, но и да преминат от оцеляване към процъфтяване", коментира Александър Йорданов, генерален мениджър на Glovo България.

39% от ресторантите и търговците на дребно у нас смятат, че за клиентите им дигиталното преживяване вече е по-важно, отколкото пазаруването на място. Това показва проучване, проведено от Glovo в сътрудничество с изследователската компания Ipsos в периода октомври-ноември 2022 г.

70% от анкетираните 300 малки и средни предприятия (МСП) от хранително-вкусовата промишленост, ресторантьорството и търговията на дребно смятат, че подобряването на обслужването на клиентите е най-добрата инвестиция, която могат да направят.

Сред целите на проучването е да идентифицира предизвикателствата, пред които са изправени тези бизнеси след пандемията, как се справят с променящото се потребителско поведение и как стават по-гъвкави и иновативни в условията на висока инфлация, по-ниски потребителски разходи.

Над 60% от анкетираните признават, че пандемията ги е накарала да се вслушват повече в потребителите си.

Основното предизвикателство за 38% от фирмите е достигането до нови клиенти. Повече от половината бизнеси заявяват, че никога не са инвестирали в маркетинг. Едва 4 от 10 компании в момента инвестират в маркетинг, предимно със спорадични кампании в социалните мрежи. Да бъдат в крак с променящите се навици на потребителите е основно предизвикателство за половината от участниците в проучването.

Какво е Glovo?

Glovo е иновативно, мултикатегорийно приложение, което свързва потребителите с различни бизнеси и куриери, предлагайки доставки от местни ресторанти, супермаркети, магазини и търговски вериги. Целта на Glovo е да предостави на всички лесен достъп до всичко в рамките на града и възможност за потребителите да се наслаждават всичко, което искат, когато искат и където искат. Компанията е основана през 2015 г. в Барселона и оперира в 25 държави в Европа, Азия и Африка.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Борисов видя план "Барбароса" срещу еврото и обвини за него ПП

Лидерът на ГЕРБ се срещна с бившия координатор на санкциите "Магнитски"

12:09 - 06.06.2025
Важно днес

Желязков разпоредил на министри да проверят разкритията около енергийните дружества на Ковачки

Премиерът не отговори на въпрос дали ще се проверява и МВР за теч на информация към Христо Ковачки

11:10 - 06.06.2025
Важно днес

Жълт код за валежи в петък, но слънчево време в почивните дни

Предупреждението за валежи и гръмотевици е в сила за 9 области, включително София

09:47 - 06.06.2025
Важно днес

САЩ налагат санкции на четири съдии от Хага. Наказват двама от тях заради заповедта за арест на Нетаняху

Според държавния секретар на САЩ съдиите - всички от които жени - са участвали в "незаконни действия срещу САЩ и Израел"

09:05 - 06.06.2025
Култура

Мюзикъл по филма „AMÉLIE“ пристига за първи път у нас

Спектакълът пристига за първи път в България на 20 февруари 2026 г. в зала 1 на НДК

09:03 - 06.06.2025
Важно днес

Смъртоносна вълна от дронове и ракети срещу Киев: Най-малко 4-ма са загинали и 20 ранени

Атаката дойде, след като руският президент Владимир Путин отправи предупреждение, че Москва ще отвърне на украинския удар в Русия

08:04 - 06.06.2025
Важно днес

Мъск извади триона срещу Тръмп, но Tesla плаща цената

Скандалът между Тръмп и Мъск ескалира с компромати и заличи над $150 млрд. от акциите на Tesla

07:33 - 06.06.2025
Спорт

Испания и Франция изиграха един от мачовете на века

Девет гола в невероятно зрелище

00:35 - 06.06.2025
Спорт

Род, родина, хазарт, татковина -  как от БФС заблуждават феновете

Огромно хазартно лого блесна на националната фланелка

00:16 - 06.06.2025