Have a break, have a KitKat е един от онези рекламни слогани, които се превръщат в поп културен феномен. Можете да си представите сигурно, че нашата работа - на хората, които отразяваме новините по света - никога не свършва. Винаги някой някъде произвежда новини. Ако има нещо, което може да извади от кожата един журналист, то това е репликата "В интересни времена живеем".
Върнете лентата назад - да сте скучали скоро? Живеем в динамика, според която си почиваме, само когато ни падне сървърът или когато IT екипът обърка нещо в кода. Тогава винаги се намира някой, който пише в общия ни чат - Have a break, have a KitKat.
Краткият, но запомнящ се слоган е измислен през 1957 г. от Доналд Джилс и рекламната агенция JWT в Лондон. През всичките тези години посланието не само е устояло времето, но се е превърнало и в ценен съвет за поколения хора - да взимат кратки почивки без чувство за вина.
Ако се замислим отвъд думите, това не е просто реклама на шоколадов десерт, а призив да оценим важността на малките моменти за себе си.
От десетилетия марката непрекъснато напомня, че почивката не е лукс, а необходимост.
Но какво всъщност означава да си вземем истинска почивка? Този въпрос е в основата на новата кампания на KitKat.
Проучване, проведено от екипа на бранда сред младата аудитория в различни страни, показва, че 64% от хората признават, че почивките им са неефикасни, защото просто не успяват да изключат ума си и да се откъснат напълно от ангажиментите си.
Точно този проблем е и сюжетът на новата реклама на KitKat – забавна, но болезнено позната сцена, в която мъж в офис се опитва да се откъсне от работата, но задачите буквално го "нападат" и се залепват по него като онежи жълти бележки, които лепим "за да не забравим".
Героят на рекламата намира спасението си под съпровода на емблематичния химн на Queen "I Want to Break Free" и разбира се - с KitKat.
Отвъд маркетинга, рекламата не просто напомня, че е добре да си взимаме почивка от време на време, но и да знаем как да я използваме.
Ако ще заменим стреса от работата с този на безцелното скролване в социалните мрежи - нищо не правим.
Как да почиваме пълноценно?
За някои почивките по време на работа наистина могат да звучат като нещо, което по-скоро ще ги разсейва и само ще забави изпълняването на задачите. Истината обаче е друга - хората работят по-продуктивно, когато отделят време за отдих, дори и кратък.
Това заключение представят и здравните експерти Жана Любих и Дуйгу Гюлсерен в своя научна публикация за изданието "Harvard Business Review". Те посочват, че отдихът може да бъде в най-различни форми: упражнения, кратка разходка, общуване с други хора, дори 15 мин. дрямка на обяд.
От вас зависи да си намерите рутината и да си създадете навик, който да ви ръководи в организацията на задачите.
Мит е например, че по-дългите почивки непременно водят до по-голяма ефикасност. Много по-важни са т.нар. микропочивки, които продължават по няколко минути.
Доказано е, че те подобряват производителността, мотивацията и концентрацията и повишават общото благосъстояние. Те могат също така да намалят стреса и дори да помогнат на начина, по който възприемате работата си.
Препоръките са всеки да прави микропочивки на 45 или 90 минути . Една лека закуска, разтягане или просто да преместим очи от компютъра и да погледаме през прозореца са напълно достатъчни в по-ранните часове на деня. Задължително станете от стола, направете 100-ина крачки, полейте цветята, разтегнете се, вкарайте някаква позитивна мисъл - за приятен човек, място, готин сериал, хоби.
По-дългите почивки оставете в късния следобед, когато вече е натрупана много по-голяма умора през деня.
Изследване на Eurofound от 2022 г. показва, че 80% от хората получават някакъв тип работна комуникация (имейли, съобщения, обаждания) извън работното си време. Почти всеки 9 от 10 респонденти предприема действия по нея, а един от всеки четирима (25%) отговаря на всички тези обаждания и съобщения, получени в часовете или дните му за почивка. Това най-често правят мениджърите, младите служители и работещите от вкъщи.
Гледайте по-философски на нещата - ако сте отговорен към работата си, бъде такъв и спрямо почивката си.
Кампанията на KitKat стъпва именно на тази идеята за качествена почивка без прекъсвания.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: