Общинските съветници в Пловдив са на крака и ръкопляскат, докато канарчето талисман на ПФК "Ботев" дефилира в заседателната зала по спортен екип.
Във фокуса на камерите: Winbet. Това е спонсорът на футболния клуб, който победи "Лудогорец" на финала за Купата на България.
Цялата Купа на България е "опакована" в реклама на хазарт. Благодетелят на турнира е онлайн казиното "Сезам", чието име стои пред това на трофея.
"Лудогорец" няма Сезам Купа, но е шампион на Ефбет Лига.
Хазартният оператор финансира "А" група на професионалното първенство и краси фланелките на четири отбора, вкл. несменяемия първенец от Разград.
Това изглежда картината на българския футбол два дни преди забраната на хазартна реклама да влезе в сила.
Народното събрание забрани на всички медии да показват емблеми, бонуси, тиражи и други намеци за игри на късмета (освен Тотото) в рекламните си блокове, карета и банери, но остави широко отворена врата за доминация на хазартния бизнес през спорта.
Забраната влиза в сила на 18 май (събота), след като президентът Румен Радев се отказа от намеренията си да наложи вето.
Рекламата на хазартни игри изрично беше разрешена върху спортна екипировка, спортни съоръжения, зали, стадиони, басейни и т.н., освен върху екипировка, матерали и продукти, предназначени за ползване от малолетни и непълнолетни лица.
Турът за овации на "канарчето" в ОбС Пловдив формално не нарушава нито една разпоредба в новия закон.
Но е показателна за размитите граници между големите обещания и реалността на малките вратички в закона.
Показателна е и за липсата на усет на партийно ниво - не може в един ден да осъждаш вредите от хазартната зависимост сред младите, а на следващия да допуснеш хазартно лого в центъра на церемония в институционална сграда.
Хазартът беше изгонен от рекламната пауза, но няма значение. Сега ще се върне през спортната емисия новини.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: