Хазартът е готов на отстъпка: Да свали тв рекламите преди 18 ч. и да не говори за бонуси Снимка: © Unsplash

Хазартният бранш е готов да спре излъчването на телевизионни реклами преди 18 ч. - от догодина. Това се разбра от предложение за саморегулация, представено от Българската гейминг асоциация по време на дискусия с домакин Съвета за електронни медии (СЕМ). Медийният регулатор организира разговора заради бума на тв реклами на хазартни игри и залагания в ефира, особено покрай Световното първенство по футбол в Катар.

Друга отстъпка, която браншът предлага - според Владимир Доков от асоциацията, който участва в дебатите, е в спотовете да не се говори за бонуси и джакпоти. В клиповете може да не участват мъже и жени на възраст под 23 години. Има обаче условие - същите ограничения да важат и за игрите на държавното тото и рекламите му. Има и предложение за изключения - например по време на излъчване на спортни състезания и предавания.

Предлага се да бъдат включени и послания за отговорно залагане - и в телевизионните реклами, и на билдордовете на хазартните оператори, стана ясно още по време на дискусията.

Недоволството срещу заливащата ни реклама за онлайн залагания ескалира съвсем покрай Световното по футбол, по време на което буквално всяка пауза е свързана с хазарт. Появиха се петиции в интернет за забрана на практиката, реагираха граждани и неправителствени организации за защита на децата. В спотовете участват и популярни източници, което води до още по-сериозно влияние върху младите хора чрез модели за подражание.

Макар че тенденцията не е отсега, отговорни институции ѝ обърнаха внимание, когато започна да се говори публично. Кръглата маса идва, след като СЕМ излезе най-после с доклад по темата преди седмица. Той беше фокусиран върху наличието на реклами за хазарт в праймтайма и риалити форматите на бТВ и "Нова тв", които се гледат от семейна аудитория. Периодът на наблюдение на медийното съдържание бе между 4 октомври и 13 ноември (тоест преди старта на Мондиал 2022 - б.р.)

„Трайна тенденция е в рекламите на хазарт в праймтайма да участват известни личности, които са примери за подражание за младите хора. Това е предпоставка част от децата да бъдат привлечени и заинтригувани и да определят интерес към съдържанието на рекламите на хазарт“, се казва в доклада.

В дискусията, организирана от СЕМ, обаче се разбра, че регулаторът смята, че има органичени правомощия да влияе на медийния рекламен пазар в сектора. Обяснението е на председателката на СЕМ Соня Момчилова, цитирана от "Дневник". Тя обаче нарече "интерпретации" тезата, че институцията досега не е била ангажирана достатъчно с темата.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Кино и сериали

От "Речта на краля" до коледното видео на Lidl: Том Хупър умее да разказва истории

Видеото привлече вниманието на милиони зрители и е много повече от обикновена реклама

13:00 - 09.12.2024
Важно днес

Президентът започва във вторник консултациите с ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ

След като проведе срещи с всички парламентарни представени партии президентът трябва да пристъпи и към процедурата по връчване на мандатите

11:25 - 09.12.2024
Бизнес

Огледи рано сутрин и пълна конфиденциалност: Как се случи сделката за Kъщата с ягодите

Сделката се оценява като най-значимата за жилищен имот през 2024 г.

11:17 - 09.12.2024
Важно днес

Всеки шести пенсионер ще получи коледна добавка от 100 лева

340 000 пенсионери ще получат добавката за празниците

10:17 - 09.12.2024
Живот

Проектът Stand Up срещу уличния тормоз се разширява в още градове в България

Как да се предпазим от тормоза или да помогнем на друг в беда

09:33 - 09.12.2024
Важно днес

Почитаме св. Анна: Майка на Богородица и покровителка на семейството и жените

На 9 декември Анна зачева Дева Мария, с благословия за спасението на света

07:38 - 09.12.2024