Снимка: © Getty Images

Световният интерес към новините за коронавируса в Китай се превърна в причина за появата на необичайна тенденция в Google Trends - изглежда, че все повече хора по света свързват заболяването с името на известната мексиканска бира Corona. 

Търсачката на Google регистрира повишаващо се търсене на странни комбинации от думи като "корона бира вирус" и "бирен вирус". Подобни формулировки са засичани в страни от цял свят - САЩ, Австралия, Бразилия, Турция, Франция, Израел, Ирландия, Сингапур, Камбоджа, Аржентина и др. 

Масовото търсене на "бирения вирус" започва около 9 януари 2020 г., когато излизат първите съобщения от Световната здравна организация, че случаите на белодробни заболявания в китайския град Ухан вероятно са свързани с непознат досега щам на коронавирус. Оттогава насам любопитството към "корона", "бира" и "вирус" продължава с пълна сила, колкото повече световните медии отразяват информацията за новите случаи на заразата в и извън Китай. 

"Коронавирус" е общото название на група от вируси, които причиняват респираторни инфекции у хората. Тежестта на заболяването варира при различните вируси и пациенти, като може да премине като обичайна настинка или да стигне до сериозни усложнения. Една от редките форми на коронавирусите доведе до появата на т.нар. SARS в Китай - тежък остър респираторен синдром - в края на 2002 г., от който починаха над 700 души. 

Думата "corona" в латинското име на групата вируси идва от специфичните външни израстъци по повърхността им, които създават визуална илюзия за ореол или корона. 

Говорител на компанията Constellation Brands, която произвежда бирата Corona, казва пред CBS, че няма притеснения за увреждане на репутацията на бранда заради евентуална заблуда сред потребителите. 

"Вярваме, че клиентите като цяло разбират, че няма никаква връзка между вируса и нашата бира / бизнес", се казва в съобщението. 

Tвърди се, че името на мексиканската бира произлиза от короната в църквата "Нашата дева от Гуадалупе" в Пуерто Валарта. Производството на пивото започва през 1925 г., четири десетилетия преди откритието на първия коронавирус. 

Въпреки относителното спокойствие на компанията, някои търговци вече се опитват да се възползват от повишения интерес към техния продукт - например, бар в Нова Зеландия, чиито собственици са обявили безсрочни промоционални цени на бира "Корона", "за всеки ден, в който пандемията продължава". Кампанията на бара провокира обратен ефект заради недоволството на множество хора от проявата на лош вкус в момент, в който умират десетки пациенти, а медицински специалисти от цял свят се опитват да намерят лечение за вируса. 

Специалисти по маркетинг посочват, че рекламната употреба на събития от новинарския поток може да донесе ползи за брандовете, но тя трябва да се прилага много внимателно. Заиграването със сериозни новини, свързани със здравни кризи, никога не е препоръчително, тъй като изглежда проява на неуважение към притесненията и трудностите на засегнатите общности. 

Прочети