- e.l.f. Beauty придобива марката rhode на Хейли Бийбър за 1 милиард долара - това е най-голямото придобиване в историята на компанията, надминавайки предишната покупка на Naturium за 355 милиона долара.
- Rhode има стегната продуктова линия от само 10 артикула в три категории (грижа за кожата, декоративна козметика и аксесоари), а e.l.f. е най-популярният козметичен бранд сред тийнейджърите в САЩ.
- Хейли Бийбър ще остане като главен креативен директор.
- Сделката е структурирана като 800 милиона долара веднага плюс потенциални допълнителни 200 милиона в зависимост от представянето на марката в следващите три години.
Марката за козметика и грижа за кожата rhode, основана от Хейли Бийбър, беше продадена на американската компания e.l.f. Beautyр известна с достъпните си продукти и силно присъствие сред младата аудитория, за 1 милиард долара. Това е най-значимото придобиване в историята на компанията.
Сделката надвишава предишната най-голяма покупка на e.l.f. – тази на марката Naturium за 355 милиона долара през 2023 г. Rhode е основана през 2022 г., а през последната финансова година, приключила през март, е отчела 212 милиона долара нетни продажби. По-рано тази година беше обявено, че продуктите ѝ ще бъдат налични в магазините на Sephora в Северна Америка и Обединеното кралство.
Съпругата на Джъстин Бийбър ще остане в ръководството на марката като главен креативен директор и ръководител на иновациите.
Според компанията e.l.f., rhode има „модел на мощно ангажиране на потребителите“, подхранван от силното присъствие на Бийбър в социалните мрежи – още преди брака ѝ с певеца Джъстин Бийбър и дори по-силно след него. Популярността на марката води до бързо разпродадени продукти онлайн и дълги опашки на pop-up събитията ѝ.
„Едно от нещата, които особено харесваме в rhode, е колко стегнат и премерен е продуктовият ѝ асортимент – само 10 артикула в три категории: грижа за кожата, декоративна козметика и аксесоари“, заяви изпълнителният директор на e.l.f. Таранг Амин, цитиран от CNN.
Сред тези аксесоари особено внимание привлече калъфът за телефон с вграден слот за Peptide Lip Treatment – най-популярният продукт на марката.
Пуснат през февруари 2024 г., калъфът изненада с успеха си – една наглед тривиална идея, която се превърна в попкултурен феномен.
Според проучване на инвестиционната банка Piper Sandler, e.l.f. е най-популярният козметичен бранд сред тийнейджърите в САЩ. Компанията посочи, че сделката с rhode ще ѝ помогне да разшири още повече присъствието си в търговията на дребно и да увеличи глобалния си отпечатък.
Придобиването идва в момент, когато e.l.f. е изправена пред икономическа несигурност, породена от митническата война с Китай, водена от американския президент Доналд Тръмп. Към средата на май около 75% от глобалното производство на компанията идва от Китай и вече е обект на мита от 55%, включително и въведените още през 2019 г.
В отговор, компанията ще повиши цените на всички свои продукти с 1 долар от 1 август. Повечето от тях се предлагат под 10 долара. E.l.f. не публикува прогноза за финансовата година поради несигурността около митата, но заяви, че ще запази производствения си модел в Китай, който нарича „ключово конкурентно предимство, развивано вече 21 години“.
Сделката за rhode е за 800 милиона долара сега, както и потенциални допълнителни 200 милиона долара, в зависимост от представянето на марката в следващите три години. Очаква се тя да бъде финализирана до края на 2025 г.
Кейсът на Хейли Бийбър е гениален, излишен и леко порнографски
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: