Илон Мъск отново попадна под светлината на прожекторите и привлече вниманието на Белия дом след антисемитски коментар в собствената му социална мрежа Х (преди Twitter).

Милиардерът и основател на ракетната компания SpaceX публично подкрепи публикация на потребител в Х, който твърди, че евреите подклаждали омраза към белите хора.

Потребителят се позовава на т. нар. конспиративна теория за „Голямото заместване“ ("Great Replacement"), която Мъск нарича „действителната истина“.

Тази теория на конспирацията твърди, че евреите и левичарите подготвят етническа и културна подмяна на бялото население с цветнокожи имигранти, което ще доведе до "бял геноцид", пише Ройтерс.

Последва незабавна реакция от Белия дом, който заклейми думите на Мъск като "отвратителната антисемитска лъжа“ и го обвини в "насърчаване на антисемитската и расистката омраза“.

"Неприемливо е да се повтаря отвратителната лъжа ... един месец след най-смъртоносния ден за еврейския народ след Холокоста", заяви говорителят на Белия дом Андрю Бейтс, визирайки нападението на палестинската ислямистка групировка Хамас срещу Израел на 7 октомври.

Реакция дойде и от големи американски компании, сред които Walt Disney, Warner Bros Discovery, Paramount Global и NBCUniversal Comcast, които в петък спряха рекламите си в социалната му мрежа.

Axios съобщи, че Apple, най-голямата компания в света по пазарна стойност, също спира рекламите си в Х.

По данни на Media Matters много корпоративни реклами на IBM, Apple, Oracle и Xfinity на Comcast са били поставяни редом с антисемитско съдържание или такова, което популяризира Хитлер и нацизма.

"Много от най-големите рекламодатели са най-големите потисници на правото ви на свобода на словото", написа Мъск в X в петък, с което вероятно отговаря на обвиненията.

На следващия ден той вече заплаши да заведе дело срещу Media Matters, които той обвинява в това, че умишлено са създали алтернативен акаунт и са го "курирали", така че да "представят подвеждаща информация на рекламодателите за позиционирането на техните публикации".

  • "След като са подредили фийда си, непрекъснато са го обновявали, за да попаднат на рядък случай, в който се показват реклами близо до съдържанието, което са избрали да следят. Логовете ни показват, че са провокирали сценарий с 13-кратно повече показани реклами в сравнение със средния брой реклами, пускани на редови потребител на X", пише Мъск.
  • Това, което той не отрича, е, че рекламите се появяват редом до коментари, които се възприемат като скандални.
  • Мъск обаче смята, че от 9 примера за неподходящо съдържание, показани от Media Matters, само един пост нарушавал правилата на Х.

През последните години антисемитизмът се увеличава в САЩ и по света. След избухването на войната между Израел и Хамас след нападението от миналия месец антисемитските инциденти в САЩ са се увеличили с близо 400% спрямо предходната година, по данни на Антидефамационната лига, организация с нестопанска цел, която се бори с антисемитизма.

След като купи Twitter на стойност 44 млрд. долара през октомври 2022 г., Мъск намали моделирането на съдържание, което рязко провокира увеличаване на речта на омразата в X.

Според анализаторите в седмицата след придобиването на Twitter от Мъск най-популярните, недостоверни акаунти са се радвали на почти 60% увеличение на ангажираността под формата на харесвания и ретуитове.

Според изследване на Антидефамационната лига и Центъра за противодействие на дигиталната омраза през същия период се наблюдава общ скок на речта на омразата в Twitter.


Няколко извода от неочакваното интервю на Илон Мъск

Има ли риск ЕС да забрани Х (Twitter) заради дезинформация и руска пропаганда


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Живот

Училище за русалки: Петя, която превръща приказката в реалност

Въпрос към момичетата: Колко от вас като деца са мечтали да станат русалки? 

18:30 - 28.04.2024