Volkswagen of America излъга за това, че сменя името си на Voltswagen. Ходът се оказва „маркетингов трик“ с цел да се привлече внимание към електромобилите на компанията или подранила първоаприлска шега.

С това компанията стана поредната, която разбива едно от най-глупавите клишета, че няма лоша реклама, а важното е да говорят за теб.

Да, днес светът говори - от Reuters, през The WallStreet Journal и The Verge, лъжата на Volkswagen of America е широко отразена. Причината е, че компанията се постара да я разпространи по възможно най-шумния начин, на който е способна.

След уж случайно изтичане на информацията в понеделник, във вторник социалните мрежи и официалният сайт на американското подразделение на VW я потвърдиха по всички корпоративни правила със съобщение, включващо цитат на изпълнителния директор.

Естествено, имаше нещо гнило в пропуснати детайли като домейна voltswagen.com, който не водеше никъде, нито е собственост на компанията, но от друга страна - няма ребрандинг на голяма компания без някои пропуски. Човешко е.

На лъжата краката са къси и Volkswagen знае това най-добре.

Dieselgate се разрази през 2015 г., когато стана ясно, че години наред VW са манипулирали софтуера в колите си, така че да включва системите за намаляване на замърсяванията на въздуха само при регулаторни тестове.

В реални условия се оказа, че колите са излъчвали вредни газове с до 40 пъти над нормите. Това доведе до разследвания от двете страни на Атлантика, арести, уволнения, глоби и брутални финансови загуби за автомобилния гигант, промяна в отношението на потребителите към дизеловите автомобили като цяло и още по-сериозната им регулация.

След края на вътрешното разследване Volkswagen имаше невероятната възможност да направи крачка напред. Пет години след скандала, той вече изглеждаше част от миналото, а бъдещето се виждаше в блясъка на по-чисти и електрически автомобили.

От бранд, който гледа към бъдещето, компанията с един пост в социалните мрежи върна на дневен ред разговора за истината и за цената на доверието.

Говорим за това, защото знаем, че доверието е най-ценната валута в сферата на комуникациите. То се гради с години, печели се трудно и се губи лесно. В медийна среда, проядена от фалшиви новини, журналистите имаме нелеката задача да филтрираме информацията, така че да не лъжем аудиторията си.

Доверието в способността ни да сме качествен филтър е основата на нашия имидж, финансова стабилност и възможността ни да говорим свободно и независимо, да разпространяваме истината и да анализираме околния свят.

Проблемът на Volkswagen с тази шега не е проявата на лошо чувство за хумор. Виждали сме и други неуспешни първоаприлски шеги, само че те са били на 1 април, а не два дни по-рано. Проблемът не е дори в това, че маркетинговият ход на VW Америка е проява на лош вкус. Виждали сме лош пиар и преди, даже сме му свикнали.

Най-големият проблем на VW е, че заблуди журналисти и медии по цял свят и ги направи съучастник в разпространението на фалшива новина.

В свят на инфодемия всички знаем, че докато истината си връзва обувките, лъжата е обиколила Земята три пъти.

Този “маркетингов ход” остави журналистите на най-големите световни медии с усещането, че ги правят на глупаци. И читателите.

Уважаеми Volkswagen: Излъгахте ме. Излъгахте AP, CNBC, Reuters и други медии. Това не беше шега. Това беше измама. В случай, че не сте забелязали, в тази държава имаме проблем с дезинформацията. Сега сте част от него. Защо някой трябва да ви вярва отново?”, написа бизнес репортера на USA Today Нейтън Боми.

Не само, че лоша реклама има, но и вие сте толкова добри, колкото е последната ви реклама, така че някой трябва да се извини.


 Voltswagen все пак се оказа подранила първоаприлска шега Voltswagen все пак се оказа подранила първоаприлска шега


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

2-часовият разговор между Тръмп и Путин се оказа "информативен", но безрезултатен

Джей Ди Ванс казва, че САЩ могат да се откажат от войната в Украйна, тъй като преговорите са в безизходица

19:58 - 19.05.2025
Важно днес

Край на блокадата: Градският транспорт в София тръгва от вторник

След 6 дни на блокада наземният градски транспорт в София отново ще работи от вторник.

18:45 - 19.05.2025
Спорт

Преди финала за Купата: теренът на “Васил Левски” е в лошо състояние

Сериозно предизвикателство след финала на шоуто „Като две капки вода”

18:43 - 19.05.2025
Важно днес

Столичани излязоха на протест в подкрепа на кмета Васил Терзиев и "срещу мафията"

"Демокрацията е диалог - не синдикален шантаж", гласят плакати

18:10 - 19.05.2025
Важно днес

Тръмп иска разследвания срещу Бийонсе и Брус Спрингстийн

Звездите са "виновни" за подкрепата си за Камала Харис, вярва президентът на САЩ

17:00 - 19.05.2025
Важно днес

Инфлацията в България ще спадне през 2026 г., напук на внушенията срещу еврото

ЕК представи икономическата си прогноза за тази и следващата година

16:42 - 19.05.2025
Кино и сериали

"Пушилка" по Max - високоскоростно приключение от старата школа

Джош Холоуей (Lost) влиза в ролята на най-добрия шофьор на мафиотски бос

16:30 - 19.05.2025
Важно днес

ПП-ДБ: Борисов се отказа да "наказва" софиянци, защото подцени ситуацията

"Да, България" поиска оставките на бордовете на транспортните дружества, които обслужват градския транспорт в София

15:18 - 19.05.2025
Пътуване

Ryanair вдига цените на билетите след спад в годишната печалба

Пътуванията с авиокомпанията ще поскъпнат с до 6% това лято

14:55 - 19.05.2025