Volkswagen of America излъга за това, че сменя името си на Voltswagen. Ходът се оказва „маркетингов трик“ с цел да се привлече внимание към електромобилите на компанията или подранила първоаприлска шега.

С това компанията стана поредната, която разбива едно от най-глупавите клишета, че няма лоша реклама, а важното е да говорят за теб.

Да, днес светът говори - от Reuters, през The WallStreet Journal и The Verge, лъжата на Volkswagen of America е широко отразена. Причината е, че компанията се постара да я разпространи по възможно най-шумния начин, на който е способна.

След уж случайно изтичане на информацията в понеделник, във вторник социалните мрежи и официалният сайт на американското подразделение на VW я потвърдиха по всички корпоративни правила със съобщение, включващо цитат на изпълнителния директор.

Естествено, имаше нещо гнило в пропуснати детайли като домейна voltswagen.com, който не водеше никъде, нито е собственост на компанията, но от друга страна - няма ребрандинг на голяма компания без някои пропуски. Човешко е.

На лъжата краката са къси и Volkswagen знае това най-добре.

Dieselgate се разрази през 2015 г., когато стана ясно, че години наред VW са манипулирали софтуера в колите си, така че да включва системите за намаляване на замърсяванията на въздуха само при регулаторни тестове.

В реални условия се оказа, че колите са излъчвали вредни газове с до 40 пъти над нормите. Това доведе до разследвания от двете страни на Атлантика, арести, уволнения, глоби и брутални финансови загуби за автомобилния гигант, промяна в отношението на потребителите към дизеловите автомобили като цяло и още по-сериозната им регулация.

След края на вътрешното разследване Volkswagen имаше невероятната възможност да направи крачка напред. Пет години след скандала, той вече изглеждаше част от миналото, а бъдещето се виждаше в блясъка на по-чисти и електрически автомобили.

От бранд, който гледа към бъдещето, компанията с един пост в социалните мрежи върна на дневен ред разговора за истината и за цената на доверието.

Говорим за това, защото знаем, че доверието е най-ценната валута в сферата на комуникациите. То се гради с години, печели се трудно и се губи лесно. В медийна среда, проядена от фалшиви новини, журналистите имаме нелеката задача да филтрираме информацията, така че да не лъжем аудиторията си.

Доверието в способността ни да сме качествен филтър е основата на нашия имидж, финансова стабилност и възможността ни да говорим свободно и независимо, да разпространяваме истината и да анализираме околния свят.

Проблемът на Volkswagen с тази шега не е проявата на лошо чувство за хумор. Виждали сме и други неуспешни първоаприлски шеги, само че те са били на 1 април, а не два дни по-рано. Проблемът не е дори в това, че маркетинговият ход на VW Америка е проява на лош вкус. Виждали сме лош пиар и преди, даже сме му свикнали.

Най-големият проблем на VW е, че заблуди журналисти и медии по цял свят и ги направи съучастник в разпространението на фалшива новина.

В свят на инфодемия всички знаем, че докато истината си връзва обувките, лъжата е обиколила Земята три пъти.

Този “маркетингов ход” остави журналистите на най-големите световни медии с усещането, че ги правят на глупаци. И читателите.

Уважаеми Volkswagen: Излъгахте ме. Излъгахте AP, CNBC, Reuters и други медии. Това не беше шега. Това беше измама. В случай, че не сте забелязали, в тази държава имаме проблем с дезинформацията. Сега сте част от него. Защо някой трябва да ви вярва отново?”, написа бизнес репортера на USA Today Нейтън Боми.

Не само, че лоша реклама има, но и вие сте толкова добри, колкото е последната ви реклама, така че някой трябва да се извини.


Voltswagen все пак се оказа подранила първоаприлска шега


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Салман Рушди беше нападнат по време на лекция

Нападателят на автора на "Сатанински строфи" е задържан

Българите в чужбина ще гласуват в 733 секции на 2 октомври

На последните избори бяха отчетени 225 785 гласа от чужбина

Бизнесът обвини "Булгаргаз", че купува газ с надценки за септември

Според служебния министър - сделката е станала на "доста добра цена"

Кадри от времето на ГЕРБ се озоваха на ключови позиции в служебния кабинет

Съветници, зам.-министри и нов шеф на тол системата имат стари връзки в ГЕРБ

Disney изпревари Netflix по брой абонати и стана номер едно в стрийминга

Само 16 месеца след пускането ѝ на световния пазар, Disney+ достигна до над 100 милиона абонати - постижение, което отне на Netflix цяло десетилетие.

"Авакс": Интерконекторът ще е готов не по-късно от първата седмица на септември

Строителите твърдят, че са на финала на предаването на обекта

Българското кино пак остана без пари заради скандали и "борба на кланове"

Втори пореден конкурс за финансиране на игрални филми е блокиран в съда

TikTok уж забрани руското съдържание, но то още е достъпно - и в Русия, и у нас

Европейско изследване откри руски акауни, които заобикалят ограниченията

МРРБ "отчете" недовършени обекти по газовата връзка с галерия от площадките

Малко по-рано компанията ICGB съобщи, че всички основни строителни дейности са приключени