Смяната на името на Volkswagen с Voltswagen в американското подразделение на германския автомобилен гигант създаде истински скандал, защото в крайна сметка се оказа подранила шега за 1 април.
Часове след като VW обяви, че автомобилите им в САЩ ще носят наименованието Voltswagen (волт – мерната единица за електрическо напрежение) заради прехода към електромобилите, няколко различни източници от компанията заявиха пред медиите, че това не е вярно.
Reuters цитира три анонимни източника, „запознати със ситуацията“. Според тях – обявената от Volkswagen US промяна е „маркетингов трик“ с цел да се привлече внимание към плановете на автомобилния производител да се фокусира върху електромобилите.
We know, 66 is an unusual age to change your name, but we’ve always been young at heart. Introducing Voltswagen. Similar to Volkswagen, but with a renewed focus on electric driving. Starting with our all-new, all-electric SUV the ID.4 - available today. #Voltswagen #ID4 pic.twitter.com/pKQKlZDCQ7
— Voltswagen (@VW) March 30, 2021
Те твърдят още, че официалното съобщение в Twitter профила на VW е „фалшиво“ и компанията ще обяви в сряда, че няма да променя името на американското си подразделение. Все още от VW не са коментирали официално темата, която предизвика огромен интерес.
Източник на американския The Wall Street Journal също твърди, че обявената промяна в името не е истина. „Това е шега за 1 април. Част е от маркетингова кампания за новия електрически SUV - ID.4“, казва той.
Engadget също са се свързали с представители на VW и са получили подобен отговор – че „ребрандирането“ е било направено в духа на априлската шега.
Германската Deutsche Welle цитира ръководителя на отдела по комуникации на VW America Марк Джилис, който също отрича промяна на наименованието, макар преди това да твърдеше точно обратното.
Все още официалният акаунт на компанията в САЩ не е изтрил или променил „туита“ от вторник, не е променил и името си. Необичайният ход, според AFP и Reuters, е опит на производителя да поправи щетите по репутацията си след скандала „Дизелгейт“ от 2015 г.
Тогава от VW признаха, че са използвали нелегален софтуер за фалшифициране на тестовете на дизелови двигатели в САЩ. Те показваха подобрение в резултатите на изпуснатите вредни емисии. Скандалът доведе до корпоративна криза, която лиши компанията от над 32 млрд. евро, дадени за глоби и съдебни разходи, а най-голям процент от тях се отнасяха за Америка.
Вторият най-голям производител на автомобили в света не крие плановете си да удвои продажбите на електрически автомобили и да направи плавен преход изцяло към тях в бъдеще, що се отнася до САЩ.
„Искаме всички наши коли в САЩ да бъдат електрически до края на следващото десетилетие“, казват от VW. До 2025 г. те са си поставили за цел да продадат 1 милион електромобила по света и планират инвестиция от 16 млрд. евро за електрификация и дигитализация за същия период.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: