Voltswagen все пак се оказа подранила първоаприлска шега Снимка: © Getty Images

Смяната на името на Volkswagen с Voltswagen в американското подразделение на германския автомобилен гигант създаде истински скандал, защото в крайна сметка се оказа подранила шега за 1 април.

Часове след като VW обяви, че автомобилите им в САЩ ще носят наименованието Voltswagen (волт – мерната единица за електрическо напрежение) заради прехода към електромобилите, няколко различни източници от компанията заявиха пред медиите, че това не е вярно.

Reuters цитира три анонимни източника, „запознати със ситуацията“. Според тях – обявената от Volkswagen US промяна е „маркетингов трик“ с цел да се привлече внимание към плановете на автомобилния производител да се фокусира върху електромобилите.

Те твърдят още, че официалното съобщение в Twitter профила на VW е „фалшиво“ и компанията ще обяви в сряда, че няма да променя името на американското си подразделение. Все още от VW не са коментирали официално темата, която предизвика огромен интерес.

Източник на американския The Wall Street Journal също твърди, че обявената промяна в името не е истина. „Това е шега за 1 април. Част е от маркетингова кампания за новия електрически SUV - ID.4“, казва той.

Engadget също са се свързали с представители на VW и са получили подобен отговор – че „ребрандирането“ е било направено в духа на априлската шега.

Германската Deutsche Welle цитира ръководителя на отдела по комуникации на VW America Марк Джилис, който също отрича промяна на наименованието, макар преди това да твърдеше точно обратното.

Все още официалният акаунт на компанията в САЩ не е изтрил или променил „туита“ от вторник, не е променил и името си. Необичайният ход, според AFP и Reuters, е опит на производителя да поправи щетите по репутацията си след скандала „Дизелгейт“ от 2015 г.

Тогава от VW признаха, че са използвали нелегален софтуер за фалшифициране на тестовете на дизелови двигатели в САЩ. Те показваха подобрение в резултатите на изпуснатите вредни емисии. Скандалът доведе до корпоративна криза, която лиши компанията от над 32 млрд. евро, дадени за глоби и съдебни разходи, а най-голям процент от тях се отнасяха за Америка.

Вторият най-голям производител на автомобили в света не крие плановете си да удвои продажбите на електрически автомобили и да направи плавен преход изцяло към тях в бъдеще, що се отнася до САЩ.

„Искаме всички наши коли в САЩ да бъдат електрически до края на следващото десетилетие“, казват от VW. До 2025 г. те са си поставили за цел да продадат 1 милион електромобила по света и планират инвестиция от 16 млрд. евро за електрификация и дигитализация за същия период.


Има лоша реклама - лъжата


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Наводнения във Флоренция и Пиза доведоха до евакуации, затворени пътища и музеи

Части на Северна Италия са обхванати от проливни дъждове. В сила е червен код за опасно време

11:55 - 15.03.2025
Живот

Мъск насрочи първия полет на Starship до Марс въпреки скорошните неуспехи на SpaceX

Мъск очаква космическият кораб Starship да отпътува за Марс в края на 2026 г.

11:00 - 15.03.2025
Важно днес

Съдия Белазелков: Цялостно касиране на вота не е възможно

Според него последните парламентарни избори са били "преобладаващо честни"

10:07 - 15.03.2025
Важно днес

МВнР препоръча българите да не пътуват до Сърбия този уикенд

Причината е, че в Сърбия се очакват най-масовите протести досега

09:31 - 15.03.2025
Политика

Стармър събира лидерите от "коалицията на желаещите", за да обсъдят предложения за мир в Украйна

Според британския премиер Путин си "играе" с възможността за прекратяване на огъня в Украйна

09:07 - 15.03.2025
Кино и сериали

Джейми Лий Къртис и Линдзи Лоън отново сменят местата си в новия „Шантав петък“

Първи трейлър на дългоочакваната втора част

20:14 - 14.03.2025
Важно днес

Ресторантьорите на Алибегов гасят лампите в 9 вечерта за 9% ДДС

Сдруженията искат и "спешна среща с г-н Бойко Борисов"

19:06 - 14.03.2025
Култура

Брад Пит става пилот на Формула 1 в нов филм с помощ от Луис Хамилтън

Филмът е режисиран от човека зад "Топ Гън: Маверик"

18:51 - 14.03.2025