Опитните пилоти Серхио Перес и Валтери Ботас най-вероятно ще се състезават за "Кадилак" през новия сезон във Формула 1. Съветникът на отбора Марио Андрети обаче призова феновете да вярват само на това, което им се съобщава официално, докато тимът се готви да потвърди пилотския си състав.
През последните дни различни източници съобщиха, че Перес и Ботас са близо до завръщането си на стартовата решетка във Формула 1 с американския отбор.
Перес бе освободен от "Ред Бул" в края на 2024 г., след като преди това се състезава за "Заубер", "Макларън", "Форс Индия/Рейсинг Пойнт", а Валтери Ботас стана резервен пилот на "Мерцедес" след 12 години като титуляр в "Уилямс", "Мерцедес", "Алфа Ромео", "Заубер".
Американският производител на автомобили General Motors (GM) получи контракт с Формула 1 като 11-и отбор за ключовия за развитието на спорта сезон през 2026 г. Той ще се състезава с бранда "Кадилак" в година, която ще бъде отбелязана с редица променени правила - както за аеродинамиката, така и за двигателите, които вече ще са с балансирано разпределение между електрическа и бензинова енергия.
Новите правила доведоха до по-голям интерес от страна на производители. "Дженеръл Мотърс" също ще се включи с производство на двигатели, но от 2029 г. Дотогава "Кадилак" ще използва задвижващи системи на "Ферари".
"Кадилак" ще е първият нов конструктор, който ще се присъедини към Формула 1 след "Хаас" през 2016 г. В миналото новобранците са били често накрая на класирането, но "Хаас" доказа преди девет години, че не е нужно да бъдат отписвани веднага, когато Ромен Грожан завърши шести и пети в първите две състезания.
Перес и Ботас са прекарали общо 26 сезона във Формула 1. Според различни източници те са победили други, по-млади кандидати в кастинга, които може би са изглеждали по-привлекателни за потенциалните фенове на новия тим.
Говореше се за завръщането на Мик Шумахер. Шампионът от Формула 2 Фелипе Другович беше в борбата за мястото, а името на Джaк Крофорд, американец от Формула 2, се обсъждаше като реална възможност за американския отбор, но ще трябва да почака за своя шанс.
В крайна сметка ръководството е трябвало да избере по-безопасен вариант в лицето на Ботас и Перес, които обаче изглеждаха донякъде изтощени, когато напуснаха стартовата решетка.
Опитните хора често са предпочитаният избор в такива случаи. Те могат директно да участват в ефективни подобрения на болидите, защото вече са тествали какво работи и какво не.
Също така са по-малко склонни към инциденти. Те знаят какво могат да си позволят на пистата, къде си струва да намалят рисковете и къде да опитат нещо повече. Това спестява на отборите значителни средства в сравнение с новодошлите, които по-често катастрофират.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: