Netflix си осигури първи хит в боксофиса с необичаен ход и анимационен мюзикъл Снимка: © Netflix

Netflix - стрийминг гигантът, който по традиция избягва да разпространява филмите си в кината, за първи път оглави боксофиса в САЩ със своя продукция.

Големият успех дойде, след като компанията взе нетипично решение да пусне анимационния си мюзикъл "K-pop Demon Hunters" в кината.

Филмът дебютира в Netflix още в края на юни. Бързо се превърна в културно явление и стана вторият най-гледан оригинален филм на Netflix за всички времена, изпреварен единствено от хита „Red Notice“ (2021). В продължение на девет седмици "K-pop Demon Hunter" беше сред най-гледаните заглавия на платформата, включително и сред българските потребители. В момента той все още заема второто място по интерес у нас.

Три песни от саундтрака на мюзикъла влязоха в топ 10 на престижната музикална класация Billboard Hot 100, а клипове и мемета с героите заляха социалните мрежи. Подобно на "Замръзналото кралство" на Disney, героите от анимацията вече са се превърнали в любимци на децата по света.

Netflix реши да използва вниманието около филма и този уикенд пусна специална караоке версия в киносалоните в САЩ. Резултатът е печалби между 18 и 20 милиона долара само за два дни. Публиката беше насърчавана да пее и танцува заедно с героите – нещо като концертно преживяване, което се оказа хит сред феновете.

Това е първият голям успех на Netflix в киносалоните. Пратформата рядко разпространява филмите си в кината - предпочита да ги пуска и държи ексклузивно в платформата си.

"K-pop Demon Hunters" е продуциран от Sony Pictures Animation - студиото зад друга успешна анимация "Spider-Man: Into the Spider-Verse“. Филмът разказва за три корейски поп звезди – Руми, Мира и Зоуи, които имат тайна мисия: да се борят с демони чрез силата на музиката си.

В историята те трябва да се изправят срещу най-голямото си предизвикателство – съперничеща момчешка група - съставена от демони под прикритие.

Вдъхновението за демоните идва от корейската митология, по-конкретно от джосеунг саджа – мрачни жътвари, натоварени със задачата да съпровождат мъртвите към отвъдното. Филмът е комбинация от жанрове - комедия, екшън, хорър и кей-поп музика

Успехът поставя нов интересен въпрос пред Netflix – дали компанията ще промени политиката си и ще започне по-активно да разпространява хитовете си в кината. Според Variety целта не е толкова печалба от билети, колкото да подсили интереса към стрийминг платформата и да подготви почвата за евентуално продължение на "K-pop Demon Hunters".


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Делото срещу Благомир Коцев отива при съдията, оправдала полицаи за подкуп от пиян шофьор, причинил смърт на пътя

Делото на Коцев се "падна" на Снежина Колева чрез системата за случайно разпределение на делата

10:50 - 14.11.2025
Важно днес

Изтичат последните часове за смяна за автомобилните гуми за зимата

От 15 ноември ще има глоби за износени гуми с под 4 мм грайфер

10:47 - 14.11.2025
Важно днес

Обявяват името на особения управител на държавата в "Лукойл"

Премиерът свика заседание на Съвета за сигурност заради рафинерията и санкциите на САЩ

09:55 - 14.11.2025
Здраве

В световния ден на диабета ще се проведат безплатни изследвания на кръвната захар

Близо половината от хората със "захарна болест" не са диагностицирани

09:53 - 14.11.2025
Технологии

Xiaomi 15T Pro - камерата с Leica e покана за експеримент

Tова е най-бързото стартиране на камера в серията до момента – и усещането го потвърждава

09:31 - 14.11.2025
Важно днес

Русия атакува с дронове и ракети жилищни сгради на различни места в Киев

Згинали са трима, ранени са повече поне 26 души, сред които бременна жена

09:14 - 14.11.2025
Важно днес

Борис Бонев: Министерства и институции са заграбили незаконно поне 1000 паркоместа в центъра на София

Това е станало чрез въвеждането на "зони за охрана"

08:34 - 14.11.2025
Политика

ЕС е напът да въведе мита на малките пратки от китайските Temu, Shein и AliExpress

Новите мита се предвижда да влязат в сила от 2028 г.

08:09 - 14.11.2025
галерия

Hyundai представи Concept THREE в София – визия за бъдещето на мобилността

Това е визия за бъдещето на мобилността

07:49 - 14.11.2025