Как българите се адаптират към глобалните хранителни тенденции Снимка: © Take Away

За трета поредна година компанията Takeaway.com, част от Just Eat Takeaway.com, глобален лидер в сектора за доставка на храна, разкри какви са вкусовите предпочитания на българите за изминалата година.

Към регулярния анализ на направените поръчки чрез платформата на Takeaway.com, от компанията направиха и по-задълбочено социологическо проучване сред повече от 1000 жители на редица големи градове в България в сътрудничество с Прогрес консулт, свързано с тенденциите при хранителните навици в България и как тези тенденции намират отражение спрямо глобалните.

Традиция с усет към модерното

Хранителните навици на българите са се променили през изминалата година, балансирайки местните вкусове с глобалните влияния.

Данните на Takeaway.com показват нарастващо търсене на по-здравословни хранителни опции, приоритизиране на автентичната кухня и превръщането на ежедневните моменти в поводи за събирания с близките.

Местната, италианска и американска кухня доминират в поръчките, но нараства интересът и към тайландски, ориенталски и японски кулинарни вкусове.

Докато световните тенденции подчертават иновациите и експериментирането, то от проведеното социологическо проучване за локалния пазар българските потребители наблягат на простотата, качеството и емоционалната връзка с храната. Тези различия отразяват как местните вкусове се формират от културните ценности и практичния начин на живот.

Макар глобални тенденции като нощното хранене и яденето на популярни храни, вдъхновени от филми и знаменитости да не намират значителна почва у нас, то българите имат вкусов допир в следните направления:

  • Автентична кухня: потребителите ценят прозрачността и проследимостта, като се фокусират върху това откъде идва храната им и как е направена. Почти 80% от анкетираните в социологическото проучване посочват, че за тях е от съществена важност храната, която консумират да е автентична, с проверени и близки до дома съставки.
  • Храната като грижа за себе си: храната все повече се възприема не само като средство за изхранване, но и като начин да подпомогнеш на здравето си. В България почти 94% вярват, че храната има значителен принос за здравето им, а пък 82,9% активно търсят по-здравословни опции при поръчката на храна за вкъщи.
  • В чест на храната: ежедневните моменти се превръщат в повод за празнуване. 67,2% от анкетираните българи споделят, че дейности като да се поглезиш с любимата си храна или напитка, както и да си поръчаш храна правят деня им по-специален.

Поглед към вкусовете на бъдещето

Вече за трета поредна година от Takeaway.com изследват промените в нагласите на българите спрямо храната и за този период от компанията виждат как предпочитанията у нас се развиват към изследване на нови кулинарни територии, но и активно поддържане на връзката с местните вкусове.

Изводите от направените проучвания показват, че компанията се развива в правилната посока и се стреми да отговори на променящите се вкусови навици на своите потребители.

Българският потребител се променя – търси баланс, качество и моменти на щастие във всяко хранене. Като лидер в сектора на доставки за храна, разпознаването на бъдещите тенденции още днес е неразделна част от същността на Takeaway.com.

Това ни позволява не само да отговорим подобаващо на променящите се очаквания на потребителите, но и да вдъхновяваме нашите партньори към по-иновативни кулинарни решения.“, коментира Юлиана Хартарска, кънтри мениджър на Takeaway.com за България.

Ключови данни, както и пълният списък на Хранителни тенденции в България, могат да бъдат разгледани тук.

*Данните от проучването на Takeaway.com са събрани посредством вътрешен статистически измервания, отчетени в периода юли 2023 до юли 2024 година. Социологическото проучване е проведено чрез онлайн анкета сред 1005 респонденти и е представително за градското население на България.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

Камала Харис ще гостува при Стивън Колбер в първото си интервю след загубата на президентските избори

Тя ще представи книгата „107 дни“ – личен разказ за „най-кратката президентска кампания“

20:00 - 31.07.2025
Важно днес

Български фирми са замесени в мащабна измама със скъпи лекарства в Румъния

Те участвали във веригата за източване на румънската здравна каса

18:36 - 31.07.2025
Важно днес

Въвежда се ограничение на движението по АМ „Струма“ заради ремонтни дейности

Ремонтите ще се извършват само през деня – между 6:30 и 16:00 ч.

18:08 - 31.07.2025
Важно днес

Изборът на нова КПК тръгна с конфликт на интереси. Бивш член на комисията ще оценява колегите си

Бивша шефка в КПК ще оценява "безпристрастността" на двама доскорошни нейни колеги - кандидати за членове на КПК

17:55 - 31.07.2025
Важно днес

Украйна поправи спорната си реформа за антикорупцията, която предизвика протести и притесни ЕС

Новият текст възстановява независимостта на двете ключови антикорупционни агенции в страната

16:17 - 31.07.2025
Технологии

Втори живот за старата техника от бизнеса: Yettel и Swipe.bg пускат услуга за обратно изкупуване на смартфони

Услугата Devices Buy Back изкупува от фирми ненужни, но работещи смартфони

15:26 - 31.07.2025
Важно днес

Одит разкрива нарушения за 550 000 лв. в поръчка на фирмата от сигнала срещу Благомир Коцев

Докладът е пратен в прокуратурата още през 2021 г. - без резултат

14:53 - 31.07.2025
Важно днес

Едно село, един пожар, една партия

Село Плоски оцеля с помощ от Европа, докато у нас политиците все така само спорят

14:31 - 31.07.2025