Български бранд в класация на Forbes? Възможно е, ако става въпрос за Orpheus. Марката попадна в списъка с топ 10 на оригиналните козметични подаръци за Коледа, изготвен от американската медия. Комплектът „Resurrection“, който съдържа в състава си екстракт от уникалното по рода си Орфеево цвете, се нарежда до продукти от Австралия, Исландия, Япония, Мексико, Перу и още няколко страни.
Авторът на класацията на Джони Суийт разказва накратко легендата за растението, според която то се е родило от сълзите на Орфей, след като митичният герой загубил своята съпруга Евридика. Как глобална медия като Forbes научава историята на едно родопско цвете?
Създателят на марката Сара Кюркчиева сподели пред „Булевард България“, че брандът е лансиран на американския пазар преди година и половина и фокусът му е насочен именно там. Продуктите му са съставени от български продукти и се разработват в една от най-добрите лаборатории в Ню Йорк.
Orpheus е първата в света 100% чиста луксозна биотехнологична козметика, посветена на българското възкръсващо Орфеево цвете – рядък ендемит, датиращ отпреди Ледниковия период. Той е изключително рядко срещан днес - само във високопланинските части на Родопите. С повече от 20 години изследвания върху цветето и опит в създаването на биоактивни вещества, научният екип на Orpheus е първият, който, с помощта на иновативни биотехнологии, създава мощен, регенериращ и напълно пречистен продукт.
Той съдържа три съставки - екстракт от Орфеево цвете, растителни стволови клетки и пептиди, които действат на клетъчно ниво, като стимулират производството на колаген, активират възстановяването на ДНК и разкриват сияйна, видимо преродена кожа.
„Най-специалното в продукта е, че е абсолютно автентична, истинска легенда. Смятам, че в днешно време това е рядкост. Това цвете е българско, от Родопите. Корените на бранда са от тук и това го прави много автентичен“, споделя Сара Кюркчиева.
Цветето притежава изумителни свойства на устойчивост на суша и може да оживее отново след повече от 30 месеца без вода.
„Самото цвете е изключително интересно, а ние имаме възможността да сме първите, които разказват на света за него. Никой друг не е използвал силата му. Това за мен е изключително вълнуващо. Уникалната му способност да се регенерира, да издържа без вода години наред, го прави единствено по рода си. Клинично доказано е, че тези регенериращи свойства се пренасят и върху кожата“, споделя основателят на бранда.
"В САЩ сме най-популярни. Последните три години прекарвам половината си време там. Надявах се да се преместя напълно в Щатите, но заради пандемията реших да остана тук. Започнахме да налагаме бранда и у нас. Идеята беше да го презентираме и тук, защото се гордеем, че сме от България. Просто усилията ни бяха насочени към американския пазар, за да изградим образ и присъствие там. Тук той е съвсем нов, хората тепърва чуват за него, продаваме се на 2-3 места, налагаме го постепенно. В Щатите ни познават, а и други глобални медии са писали за нас. Интересни сме с историята и типа продукти“, смята Сара.
Oт американския Forbes са включили серумите им в свои класации и в началото на годината „Тази година попаднахме в тяхната класация по случай 8 март. Бяха написали статия за 10-те най-добри серума против застаряване и ние бяхме в нея“, споделя тя.
Комплектът, който попада в селекцията на Forbes за коледни подаръци, съдържа серум и спрей. Интересна е обаче и кутията му. Тя разказва легендата за Орфеевото цвете чрез виртуална реалност – когато сканираш с телефона си, виждаш как планината оживява, появява се лицето на Орфей, а от неговите сълзи се ражда цветето.
Част от философията на Orpheus е да бъде не само щадящ кожата, но и природата.
„Ние сме иновативни и мислим за природата. Използваме органична розова вода от България, български пробиотици. В цялата ни философия е да използваме чисти, иновативни съставки. Мисията ни е създаването на високоефективни, възстановяващи младостта решения за кожата, без компромис към чистотата на продуктите и с грижа за околната среда“, споделя Сара.
Следващите стъпки пред компанията са брандът да развие продуктите си още повече, да добави и нови, да се утвърди на американския пазар и в България. Сара иска да види дали силата на Орфеевото цвете може да се пренесе и в хранителни добавки. „То е изключително мощен антиоксидант и продължаваме да го изследваме“.
„Продуктите ни са създадени с мисъл за модерния човек, за забързания начин на живот. Те са за хората, които нямат време да се грижат за кожата си в 12 стъпки, затова ние сме комбинирали тези стъпки в общо два продукта“, казва Сара Кюркчиева. В България те могат да се намерят онлайн във Facecare.
Прочетете още:
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: