Как политиката влияе на избора какво купуваме Снимка: © Getty Images

Политиката все повече движи потребителските решения.

Това е заключението от годишно проучване, което проследява как военните конфликти, политическите и обществените позиции, които заемат брандовете, влияят върху избора на потребителите.

Годишното изследване Trust Barometer на компанията за връзки с обществеността Edelman се провежда за шести път.

Анализът показва, че потребителите все по-често са склонни да бойкотират отделни марки по политически причини.

60% от анкетираните заявяват, че решението им дали да се доверят на определени продукти, или да ги избягват, зависи от това дали компаниите, които стоят зад тях, отразяват политическите им възгледи.

В онлайн проучването са участвали 15 000 потребители в 15 държави, сред които Франция, Германия, Великобритания и САЩ.

В година на решаващи избори в Европа и САЩ, където живее половината от населението на земята, близо 80% участниците в проучването заявяват, че именно резултатите от вота ги тревожат най-много.

Климатичните промени и рискът от ядрена война се нареждат на второ място сред обществените страхове - 77% от анкетираните са ги посочили като основно притеснение.

Според изследването 62% от потребителите са готови да платят повече за стока от марка, която е спечелила доверието им и отговаря на собствените им представи как трябва да се развива светът или регионът.

Повече от един на всеки трима анкетирани в световен мащаб казват, че бойкотират марки, за които се смята, че заемат нечия страна във войната в Газа, сочи докладът.

Според изследването голяма част от всекидневните дейности на даден бранд могат да се разглеждат като политически мотивирани, отбелязват от Eldeman.

От данните се вижда, че не само бизнесите, които заемат активна позиция по спорна тема, като тази за войната в Газа, могат да загубят подкрепата на потребителите.

Много от анкетираните заявяват, че са склонни да бойкотират и марки, които запазват мълчание по важни за обществото въпроси.

Така например, ако даден бранд не изразява публично позицията по наболели теми, за много от потребителите това значи, че на практика този бранд не прави нищо.

Изданието отбелязва, че възходът на десницата в някои държави също се отразява на потребителското поведение. За пример е посочена Франция - 61% от французите, които се идентифицират с политическата десница, казват, че биха купували предимно френски стоки.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Lamborghini остава вярна на „звука и емоцията“ на бензиновия двигател

Компанията отлага няколко електрически проекта и ще се фокусира върху хибридните и бензиновите двигатели

19:41 - 20.10.2025
Важно днес

След ВКС и Апелативният съд в София обяви, че Сарафов не може да иска възобновяване на дела

Това е втори съд, който заема същата позиция

18:17 - 20.10.2025
Технологии

Революционен имплант помага на незрящи хора да виждат отново

В клиничните тестове технологията е дала значителни резултати при 81% от пациентите

17:58 - 20.10.2025
Важно днес

Георг Георгиев дава въздушен коридор за Путин, още преди да е поискан

Той трябва да лети за Будапеща за среща с Тръмп и един от маршрутите минава над България

17:19 - 20.10.2025
Бизнес

L`oreal придобива парфюмите и козметиката на Gucci в сделка за милиарди

Ходът е част от стратегията за стабилизиране на луксозния концерн Kering

16:31 - 20.10.2025
Важно днес

Пазарджик остава с един зам.-кмет по-малко

Таня Колчакова-Янева вече не е част от общинската администрация

16:18 - 20.10.2025
Важно днес

Кой ще е следващият градски прокурор на София?

Това е втори опит да бъде избран административен ръководител на СГП

16:14 - 20.10.2025
Важно днес

Пеевски „нареди“ да се купят нови коли за администрацията на Радев

Именно по инициатива на ДПС-НН президентството остана без служебен транспорт дори при официални визити

15:58 - 20.10.2025