Как политиката влияе на избора какво купуваме Снимка: © Getty Images

Политиката все повече движи потребителските решения.

Това е заключението от годишно проучване, което проследява как военните конфликти, политическите и обществените позиции, които заемат брандовете, влияят върху избора на потребителите.

Годишното изследване Trust Barometer на компанията за връзки с обществеността Edelman се провежда за шести път.

Анализът показва, че потребителите все по-често са склонни да бойкотират отделни марки по политически причини.

60% от анкетираните заявяват, че решението им дали да се доверят на определени продукти, или да ги избягват, зависи от това дали компаниите, които стоят зад тях, отразяват политическите им възгледи.

В онлайн проучването са участвали 15 000 потребители в 15 държави, сред които Франция, Германия, Великобритания и САЩ.

В година на решаващи избори в Европа и САЩ, където живее половината от населението на земята, близо 80% участниците в проучването заявяват, че именно резултатите от вота ги тревожат най-много.

Климатичните промени и рискът от ядрена война се нареждат на второ място сред обществените страхове - 77% от анкетираните са ги посочили като основно притеснение.

Според изследването 62% от потребителите са готови да платят повече за стока от марка, която е спечелила доверието им и отговаря на собствените им представи как трябва да се развива светът или регионът.

Повече от един на всеки трима анкетирани в световен мащаб казват, че бойкотират марки, за които се смята, че заемат нечия страна във войната в Газа, сочи докладът.

Според изследването голяма част от всекидневните дейности на даден бранд могат да се разглеждат като политически мотивирани, отбелязват от Eldeman.

От данните се вижда, че не само бизнесите, които заемат активна позиция по спорна тема, като тази за войната в Газа, могат да загубят подкрепата на потребителите.

Много от анкетираните заявяват, че са склонни да бойкотират и марки, които запазват мълчание по важни за обществото въпроси.

Така например, ако даден бранд не изразява публично позицията по наболели теми, за много от потребителите това значи, че на практика този бранд не прави нищо.

Изданието отбелязва, че възходът на десницата в някои държави също се отразява на потребителското поведение. За пример е посочена Франция - 61% от французите, които се идентифицират с политическата десница, казват, че биха купували предимно френски стоки.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

След акция в ромските квартали СДВР ще проверява масово за "книжки със съмнителен произход"

Полицията се активира след катастрофата, при която 21-годишен се вряза в автобус

17:59 - 15.08.2025
Важно днес

Мъж е арестуван след фалшив сигнал за тревога до Летище София

Жена е изпуснала полета си заради обаждането, което е довело до допълнителни проверки

17:36 - 15.08.2025
Политика

Тръмп разговаря с Лукашенко на път за срещата с Путин в Аляска

Преговорите между САЩ и Русия започват около 22:30 ч. българско време

17:22 - 15.08.2025
Живот

Едно много гръцко меню

Хрупкаво, свежо, морско- три лесни рецепти за вечеря с узо

16:26 - 15.08.2025
Важно днес

Шофьорът на АТВ, който блъсна 5 души в Слънчев бряг, е син на полицаи

Майка и дете са в кома, друг човек е със счупен таз след катастрофата

16:23 - 15.08.2025
Важно днес

Сергей Лавров се появи с блуза "СССР" в Аляска за срещата Тръмп-Путин

Дрехата на руския външен министър привлече вниманието преди разговора за Украйна

15:54 - 15.08.2025
Важно днес

Кола се вряза в автобус на градския транспорт в София (Видео)

Един човек е загинал, а трима са с опасност за живота при инцидента

14:45 - 15.08.2025
Важно днес

Турската полиция арестува районен кмет и още 43 души в нова акция срещу опозицията

Арестите са в Истанбул, чийто кмет и опонент на Ердоган Екрем Имамоглу е в затвора от месеци

14:42 - 15.08.2025
Спорт

България на полуфинал на Световното по волейбол

Националният ни тим до 21 години с пореден голям успех

14:22 - 15.08.2025