Как политиката влияе на избора какво купуваме Снимка: © Getty Images

Политиката все повече движи потребителските решения.

Това е заключението от годишно проучване, което проследява как военните конфликти, политическите и обществените позиции, които заемат брандовете, влияят върху избора на потребителите.

Годишното изследване Trust Barometer на компанията за връзки с обществеността Edelman се провежда за шести път.

Анализът показва, че потребителите все по-често са склонни да бойкотират отделни марки по политически причини.

60% от анкетираните заявяват, че решението им дали да се доверят на определени продукти, или да ги избягват, зависи от това дали компаниите, които стоят зад тях, отразяват политическите им възгледи.

В онлайн проучването са участвали 15 000 потребители в 15 държави, сред които Франция, Германия, Великобритания и САЩ.

В година на решаващи избори в Европа и САЩ, където живее половината от населението на земята, близо 80% участниците в проучването заявяват, че именно резултатите от вота ги тревожат най-много.

Климатичните промени и рискът от ядрена война се нареждат на второ място сред обществените страхове - 77% от анкетираните са ги посочили като основно притеснение.

Според изследването 62% от потребителите са готови да платят повече за стока от марка, която е спечелила доверието им и отговаря на собствените им представи как трябва да се развива светът или регионът.

Повече от един на всеки трима анкетирани в световен мащаб казват, че бойкотират марки, за които се смята, че заемат нечия страна във войната в Газа, сочи докладът.

Според изследването голяма част от всекидневните дейности на даден бранд могат да се разглеждат като политически мотивирани, отбелязват от Eldeman.

От данните се вижда, че не само бизнесите, които заемат активна позиция по спорна тема, като тази за войната в Газа, могат да загубят подкрепата на потребителите.

Много от анкетираните заявяват, че са склонни да бойкотират и марки, които запазват мълчание по важни за обществото въпроси.

Така например, ако даден бранд не изразява публично позицията по наболели теми, за много от потребителите това значи, че на практика този бранд не прави нищо.

Изданието отбелязва, че възходът на десницата в някои държави също се отразява на потребителското поведение. За пример е посочена Франция - 61% от французите, които се идентифицират с политическата десница, казват, че биха купували предимно френски стоки.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Спорт

"Марица" спечели Купата на България за девети пореден път

Пловдивчанки продължават абсолютната си доминация в женското направление

20:24 - 21.12.2025
Важно днес

Иван Демерджиев: Президентът сподели, че олигархията ще създаде клонинги като “Трети март”

Според него е ясно, че всички решения се взимат извън парламента и извън Министерския съвет

19:50 - 21.12.2025
Важно днес

На запис ли ще е последната поява на Цънцарова в ефира на bTV?

Не е ясно кой ще води сутрешния блок в понеделник

18:28 - 21.12.2025
Важно днес

Тома Биков: Рая Назарян няма да се съгласи да е служебен премиер

След следващите избори най-вероятно няма да има редовно правителство, смята депутатът от ГЕРБ

12:47 - 21.12.2025
Живот

Подаръци “от мен за мен” за Коледа и не само

В края на декември можем да оправим впечатлението от 2025 г. с няколко подаръка за нас самите

11:37 - 21.12.2025
Важно днес

Българин почина в имиграционен център в САЩ, свидетели твърдят, че не е лекуван навреме

Ганчев е бил открит в безсъзнание в килията си по време на рутинна проверка

10:45 - 21.12.2025
Важно днес

САЩ конфискуваха втори петролен танкер край бреговете на Венецуела

Това е вторият случай, част от кампанията за оказване на натиск за смяна на режима в Каракас

09:51 - 21.12.2025
Важно днес

Мъгливо и хладно ще бъде времето в първия ден от астрономическата зима

Минималните температури ще са около нулата, на повечето места ще бъдат между 4° и 9°

09:40 - 21.12.2025