В рекламния бизнес вирее една шега, според която всеки може да измисли готина реклама за нов модел на луксозна марка автомобили, но само истински добрият рекламист може да се справи с марка тоалетна хартия.
Твърде несправедливо, като имаме предвид каква роля имат в живота на хората луксозните коли и каква – тоалетната хартия.
А когато изобщо споменем българска тоалетна хартия, вероятно първата марка, за която се сещаме е Емека на “Фикосота”.
Емека е на българския пазар от 2008 г., а съвсем наскоро спечели награда Best Buy за най-добро съотношение цена-качество в категория тоалетни хартии в България.
Наградата е особенно ценна, защото е резултат от оценката на потребителите. Проучването на българския пазар е проведено от швейцарската организация ICERTIAS .
ICERTIAS (International Certification Association GmbH) е независима международна асоциация, представена в над 40 държави на 5 континента.
Отличието Best Buy Award е най-старият сертификат в портфолиото на ICERTIAS. То гарантира, че клиентите купуват продукт с най-високо качество на най-добра цена.
Каква е стратегията за успех на Емека?
Основните пазари за бранда са България и Румъния.
У нас Емека е позната на почти всеки потребител. Марката е сред лидерите по пазарен дял в категория тоалетна хартия и продължава да расте в последните години.
Макар да е в масовия сегмент, Емека всъщност притежава характеристики на продукт от по-висок клас.
Тя е трипластова, направена от 100% целулоза, с различни, но все приятни и дълготрайни аромати и отличим дизайн. Освен това, съдържа еластични нишки, които я правят здрава при намокряне.
И ако се върнем на шегата за рекламите, то от Емека са напипали правилната формула.
Сериозна заслуга за високата разпознаваемост на марката има талисманът Емечо.
Лилавата панда е може би най-симпатичният герой в телевизионната реклама през последните години - Емечо е винаги готов да помогне на домакините и да позабавлява децата.
Съотношението цена-качество в комбинация с веселите реклами, превърна Емека в един от лидерите на пазара и то в сегмент, в който в много държави почти няма утвърдени марки.
В други страни тоалетна хартия често е продукт без бранд и основното, което се гледа от потребителите е да е в големи опаковки. Същевременно не всички магазини обичат мега-паковете, защото те заемат много място. Ако се сещате по COVID как масово хората се запасяваха с тоалетна хартия, едно от обясненията е чисто психологическо - за малък бюджет можете да купите нещо голямо.
Отличието на ICERTIAS, “Best Buy Award 2023/2024”, е доказателство, че не само обемът, но и брандът има значение за клиентите.
Колкото и трудно да се прави реклама на тоалетна хартия, ако направим паралел с пирамидата на Маслоу: в него тоалетната хартия е базисната потребност на бита.
Иначе казано: не бихме могли да мислим дали да декорираме масата в трапезарията със свежи хортензии или с букет от фрезии, ако в банята нямаме качествена тоалетна хартия, която не би ни засрамила и пред най-височайшия гост, например: майките ни.
„Фикосота“ инвестира €5 млн. във високотехнологична линия за хартиени продукти
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: