Как успешната стратегия донесе международно признание за българска марка тоалетна хартия? Снимка: © Emeka

В рекламния бизнес вирее една шега, според която всеки може да измисли готина реклама за нов модел на луксозна марка автомобили, но само истински добрият рекламист може да се справи с марка тоалетна хартия.

Твърде несправедливо, като имаме предвид каква роля имат в живота на хората луксозните коли и каква – тоалетната хартия.

А когато изобщо споменем българска тоалетна хартия, вероятно първата марка, за която се сещаме е Емека на “Фикосота”.

Емека е на българския пазар от 2008 г., а съвсем наскоро спечели награда Best Buy за най-добро съотношение цена-качество в категория тоалетни хартии в България.

Наградата е особенно ценна, защото е резултат от оценката на потребителите. Проучването на българския пазар е проведено от швейцарската организация ICERTIAS .

ICERTIAS (International Certification Association GmbH) е независима международна асоциация, представена в над 40 държави на 5 континента.

Отличието Best Buy Award е най-старият сертификат в портфолиото на ICERTIAS. То гарантира, че клиентите купуват продукт с най-високо качество на най-добра цена.

Emeka nagrada

Каква е стратегията за успех на Емека?

Основните пазари за бранда са България и Румъния.

У нас Емека е позната на почти всеки потребител. Марката е сред лидерите по пазарен дял в категория тоалетна хартия и продължава да расте в последните години.

Макар да е в масовия сегмент, Емека всъщност притежава характеристики на продукт от по-висок клас.

Тя е трипластова, направена от 100% целулоза, с различни, но все приятни и дълготрайни аромати и отличим дизайн. Освен това, съдържа еластични нишки, които я правят здрава при намокряне.
И ако се върнем на шегата за рекламите, то от Емека са напипали правилната формула.

Сериозна заслуга за високата разпознаваемост на марката има талисманът Емечо.

Лилавата панда е може би най-симпатичният герой в телевизионната реклама през последните години - Емечо е винаги готов да помогне на домакините и да позабавлява децата.

Съотношението цена-качество в комбинация с веселите реклами, превърна Емека в един от лидерите на пазара и то в сегмент, в който в много държави почти няма утвърдени марки.

В други страни тоалетна хартия често е продукт без бранд и основното, което се гледа от потребителите е да е в големи опаковки. Същевременно не всички магазини обичат мега-паковете, защото те заемат много място. Ако се сещате по COVID как масово хората се запасяваха с тоалетна хартия, едно от обясненията е чисто психологическо - за малък бюджет можете да купите нещо голямо.

Отличието на ICERTIAS, “Best Buy Award 2023/2024”, е доказателство, че не само обемът, но и брандът има значение за клиентите.

Колкото и трудно да се прави реклама на тоалетна хартия, ако направим паралел с пирамидата на Маслоу: в него тоалетната хартия е базисната потребност на бита.

Иначе казано: не бихме могли да мислим дали да декорираме масата в трапезарията със свежи хортензии или с букет от фрезии, ако в банята нямаме качествена тоалетна хартия, която не би ни засрамила и пред най-височайшия гост, например: майките ни.

„Фикосота“ инвестира €5 млн. във високотехнологична линия за хартиени продукти


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Няма ляво, няма дясно - Huwei FreeClip и синия океан от възможности 

Дизайнът не е случаен – този модел попада в нова категория - т.нар. open fit

13:00 - 29.04.2024
Важно днес

Отказва ли се Санчес от премиерския пост след разследването за корупция срещу жена му

Премиерът на Испания обяви своето решение, след като пет дни спря да изпълнява публичните си задължения

12:22 - 29.04.2024
Важно днес

От "Корал" до Пашата: Скандалът с документите на Кирил Петков и взаимните обвинения

Кирил Петков замеси Румен Николов-Пашата в скандала с предполагаемите фалшиви подписи

10:29 - 29.04.2024