Как успешната стратегия донесе международно признание за българска марка тоалетна хартия? Снимка: © Emeka

В рекламния бизнес вирее една шега, според която всеки може да измисли готина реклама за нов модел на луксозна марка автомобили, но само истински добрият рекламист може да се справи с марка тоалетна хартия.

Твърде несправедливо, като имаме предвид каква роля имат в живота на хората луксозните коли и каква – тоалетната хартия.

А когато изобщо споменем българска тоалетна хартия, вероятно първата марка, за която се сещаме е Емека на “Фикосота”.

Емека е на българския пазар от 2008 г., а съвсем наскоро спечели награда Best Buy за най-добро съотношение цена-качество в категория тоалетни хартии в България.

Наградата е особенно ценна, защото е резултат от оценката на потребителите. Проучването на българския пазар е проведено от швейцарската организация ICERTIAS .

ICERTIAS (International Certification Association GmbH) е независима международна асоциация, представена в над 40 държави на 5 континента.

Отличието Best Buy Award е най-старият сертификат в портфолиото на ICERTIAS. То гарантира, че клиентите купуват продукт с най-високо качество на най-добра цена.

Emeka nagrada

Каква е стратегията за успех на Емека?

Основните пазари за бранда са България и Румъния.

У нас Емека е позната на почти всеки потребител. Марката е сред лидерите по пазарен дял в категория тоалетна хартия и продължава да расте в последните години.

Макар да е в масовия сегмент, Емека всъщност притежава характеристики на продукт от по-висок клас.

Тя е трипластова, направена от 100% целулоза, с различни, но все приятни и дълготрайни аромати и отличим дизайн. Освен това, съдържа еластични нишки, които я правят здрава при намокряне.
И ако се върнем на шегата за рекламите, то от Емека са напипали правилната формула.

Сериозна заслуга за високата разпознаваемост на марката има талисманът Емечо.

Лилавата панда е може би най-симпатичният герой в телевизионната реклама през последните години - Емечо е винаги готов да помогне на домакините и да позабавлява децата.

Съотношението цена-качество в комбинация с веселите реклами, превърна Емека в един от лидерите на пазара и то в сегмент, в който в много държави почти няма утвърдени марки.

В други страни тоалетна хартия често е продукт без бранд и основното, което се гледа от потребителите е да е в големи опаковки. Същевременно не всички магазини обичат мега-паковете, защото те заемат много място. Ако се сещате по COVID как масово хората се запасяваха с тоалетна хартия, едно от обясненията е чисто психологическо - за малък бюджет можете да купите нещо голямо.

Отличието на ICERTIAS, “Best Buy Award 2023/2024”, е доказателство, че не само обемът, но и брандът има значение за клиентите.

Колкото и трудно да се прави реклама на тоалетна хартия, ако направим паралел с пирамидата на Маслоу: в него тоалетната хартия е базисната потребност на бита.

Иначе казано: не бихме могли да мислим дали да декорираме масата в трапезарията със свежи хортензии или с букет от фрезии, ако в банята нямаме качествена тоалетна хартия, която не би ни засрамила и пред най-височайшия гост, например: майките ни.

„Фикосота“ инвестира €5 млн. във високотехнологична линия за хартиени продукти


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Комисията за защита на конкуренцията одобри придобиването на аптеки Медея от BENU

Предстои финализиране на сделката между собствениците на аптеки Медея и BENU

18:59 - 19.12.2025
Важно днес

Пуснаха под гаранция директора на 138-о училище срещу 5000 лева

Според съда няма опасност Александър Евтимов да се укрие

18:33 - 19.12.2025
Важно днес

Журналисти се събраха пред bTV в знак на солидарност с Мария Цънцарова и Златимир Йочев

Гилдията излезе на протест срещу "опразването на столчета" в големите медии

18:24 - 19.12.2025
Важно днес

Двама руснаци са задържани в София по искане на САЩ

Единият от тях ще бъде екстрадиран в САЩ

18:00 - 19.12.2025
Спорт

Съдът отмени избора на Весела Лечева като председател на БОК

Проблемите на БОК могат да доведат до това българските спортисти да се състезават без флаг на Зимните олимпийски игри

17:26 - 19.12.2025
Важно днес

bTV потвърди, че "води диалог" за смяна на Мария Цънцарова като водещ на сутрешния блок

bTV води диалог с Мария Цънцарова и обсъжда възможности за развитие на програмното съдържание с нейно активно участие"

17:21 - 19.12.2025
Важно днес

Столичната община пуска Зелен билет за следващите три дни

Очакват се мъгли и сериозно замърсяване на въздуха през уикенда

16:10 - 19.12.2025
Текстове от партньори

Кога ще работи Kaufland по време на празниците?

На 24 и 31 декември, както и на 2 януари, магазините ще бъдат с намалено работно време, а на 25 декември и 1 януари веригата няма да работи

15:43 - 19.12.2025
Живот

Новогодишната програма на bTV, Nova и БНТ: Галена, Миле Китич и "Сватбарски мераци"

Какво ще излъчват трите национални телевизии

15:42 - 19.12.2025