Как успешната стратегия донесе международно признание за българска марка тоалетна хартия? Снимка: © Emeka

В рекламния бизнес вирее една шега, според която всеки може да измисли готина реклама за нов модел на луксозна марка автомобили, но само истински добрият рекламист може да се справи с марка тоалетна хартия.

Твърде несправедливо, като имаме предвид каква роля имат в живота на хората луксозните коли и каква – тоалетната хартия.

А когато изобщо споменем българска тоалетна хартия, вероятно първата марка, за която се сещаме е Емека на “Фикосота”.

Емека е на българския пазар от 2008 г., а съвсем наскоро спечели награда Best Buy за най-добро съотношение цена-качество в категория тоалетни хартии в България.

Наградата е особенно ценна, защото е резултат от оценката на потребителите. Проучването на българския пазар е проведено от швейцарската организация ICERTIAS .

ICERTIAS (International Certification Association GmbH) е независима международна асоциация, представена в над 40 държави на 5 континента.

Отличието Best Buy Award е най-старият сертификат в портфолиото на ICERTIAS. То гарантира, че клиентите купуват продукт с най-високо качество на най-добра цена.

Emeka nagrada

Каква е стратегията за успех на Емека?

Основните пазари за бранда са България и Румъния.

У нас Емека е позната на почти всеки потребител. Марката е сред лидерите по пазарен дял в категория тоалетна хартия и продължава да расте в последните години.

Макар да е в масовия сегмент, Емека всъщност притежава характеристики на продукт от по-висок клас.

Тя е трипластова, направена от 100% целулоза, с различни, но все приятни и дълготрайни аромати и отличим дизайн. Освен това, съдържа еластични нишки, които я правят здрава при намокряне.
И ако се върнем на шегата за рекламите, то от Емека са напипали правилната формула.

Сериозна заслуга за високата разпознаваемост на марката има талисманът Емечо.

Лилавата панда е може би най-симпатичният герой в телевизионната реклама през последните години - Емечо е винаги готов да помогне на домакините и да позабавлява децата.

Съотношението цена-качество в комбинация с веселите реклами, превърна Емека в един от лидерите на пазара и то в сегмент, в който в много държави почти няма утвърдени марки.

В други страни тоалетна хартия често е продукт без бранд и основното, което се гледа от потребителите е да е в големи опаковки. Същевременно не всички магазини обичат мега-паковете, защото те заемат много място. Ако се сещате по COVID как масово хората се запасяваха с тоалетна хартия, едно от обясненията е чисто психологическо - за малък бюджет можете да купите нещо голямо.

Отличието на ICERTIAS, “Best Buy Award 2023/2024”, е доказателство, че не само обемът, но и брандът има значение за клиентите.

Колкото и трудно да се прави реклама на тоалетна хартия, ако направим паралел с пирамидата на Маслоу: в него тоалетната хартия е базисната потребност на бита.

Иначе казано: не бихме могли да мислим дали да декорираме масата в трапезарията със свежи хортензии или с букет от фрезии, ако в банята нямаме качествена тоалетна хартия, която не би ни засрамила и пред най-височайшия гост, например: майките ни.

„Фикосота“ инвестира €5 млн. във високотехнологична линия за хартиени продукти


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Шефовете на спецслужби вече зависят от властта. Парламентът откри процедура за избор в ДАНС

ГЕРБ, БСП, ИТН и ДПС-Ново отхвърлиха ветото на Румен Радев

13:36 - 30.10.2025
Живот

The Glen Grant представя 30-годишното си уиски пред българската публика

Сред участниците тази година отново е The Glen Grant – шотландска дестилерия с повече от 180 години история

12:03 - 30.10.2025
Живот

Новият гланц за устни Lifter Glaze на Maybelline през очите на професионалния гримьор

Maybelline New York ме поканиха да тествам новите им гланцовете с цвят Lifter Glaze, които са отговор на тенденцията продуктите да са съчетание между грижа и естествена красота.

11:47 - 30.10.2025
Важно днес

Швейцарска компания с руски корени предлага да купи активите на „Лукойл“

Условия на сделката са предварително договорени” от двете страни

10:29 - 30.10.2025
Важно днес

Още петима мъже са арестувани за обира в Лувъра

Властите подозират, че групата е част от по-голяма престъпна мрежа

10:13 - 30.10.2025
Важно днес

Бойко Борисов подписа искането на ПП-ДБ за оставка на Антон Славчев от антикорупционната комисия

Ивайло Мирчев връчи папката на лидера на ГЕРБ в пленарната зала

09:41 - 30.10.2025
Важно днес

Павел Попов остава и.д. кмет на Варна до 11 ноември и чака Благомир Коцев да излезе от ареста

Прокуратурата обяви, че е приключила с разследването, а с това отпада аргумент за задържането на Коцев

09:39 - 30.10.2025
Спорт

Александър Николов стана MVP при впечатляваща победа на "Лубе"

Българинът реализира 29 точки

09:07 - 30.10.2025
Живот

Теодора Духовникова: Не трябва да има компромиси, когато става дума за бъдещето на децата ни

Тя стана част от посланиците на „Без компромиси“, кампания на Филип Морис България, която цели превенция на достъпа на непълнолетни до тютюневи и никотинови изделия.

08:58 - 30.10.2025