Катастрофиралият камион на Динко Вълев е бил без технически преглед и с редица нарушения

Камионът, който предизвика тежката катастрофа на АМ "Тракия в сряда, не е минал технически преглед. Валидността от последната проверка на тежкотоварното средство е изтекла преди повече от три месеца, показва справка в сайта на изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА), която публикува във Фейсбук гражданският активист Теодор Михайлов.

Новината все още не е официално съобщена, въпреки че при подобен инцидент ИААА трябва да направи проверка за превозното средство и водача.

ТИР-ът е собственост на дружество на Господин Вълев (Динко) от Ямбол, бивш участник в "Биг брадър", който в последните години стана известен със скандалните си "гонки" срещу нелегални имигранти в Странджа.

В сряда негов камион, превозващ скрап, предизвика тежък пътен инцидент на 316-ти километър на АМ "Тракия", при който бяха ранени четирима души.

В същото време от областното управление в Бургас посочват пред bTV, че има вероятност причината за инцидента да е недоброто състояние на гумите на камиона. Властите не изключват и превозното средство да е било претоварено, което обаче трудно ще се разбере, тъй като от репортажите по телевизията се видя, че огромното количество метален отпадък, който е разпилян по асфалта, бива извозван на части.

Междувременно друга справка в онлайн системата TollPass показва, че катастрофиралият камион има съставени две предходни нарушения - и двете от лятото на 2021 г. Те са в общ размер от 1500 лв. и все още не са отчетени като платени.

Фирмата на Вълев е разследвана за данъчни измами, има множество санкции за нарушения с разрешителните за управление на отпадъци и други проблеми покрай тях, включително за нерегламентирана площадка, пожари и прочие, пише и Боян Юруков, програмист и блогър, специализиран в работата с отворени данни.

Той припомня и скандал отпреди две години, в които е имало схема цялата въздушно-контактна и канална високоволтова мрежа на Градски транспорт Пловдив да бъде продадена за скрап на фирмата на Вълев. Процедурата е спряна, а материалите са в прокуратурата.

Последното разрешително за управление на отпадъци на компанията на Динко Вълев е от юни. Разрешителното за транспорт обаче е от 13-ти април и включва седем камиона. Сред тях е и катастрофиралият с номер A1256HH.

Оказва се, че на още четири от камионите на компанията прегледите им са изтекли между февруари 2022 и март 2023. Въпреки това те са в разрешителното. Два от тях нямат и застраховка "Гражданска отговорност".

Три от същите камиони без технически преглед, включително двата без гражданска, са вписани като средства за извършване на пътна помощ към 20 юни 2023, пише още Боян Юруков. Той изтъква, че за последните две години камионите на Вълев са събрали близо 17 нарушения, за които той собственикът им трябва да плати сума от над 11 хил. лв.

Едно от нарушенията, съставено през септември 2022 г. е за каране без маршрутна карта, като Юруков пише, че двамата камиона Волво - единият от който е участник в пътния инцидент на АМ "Тракия", освен технически преглед нямат и нито една маршрутна карта.

4 души са ранени след катастрофа с камион за скрап, собственост на Динко Вълев от Ямбол


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

GEN Z дневници

Vol. 23: Ким Чен Ун > Дуа Липа, "Totally Spies" се завърна, Мая да върне паролите за TikTok

5 новини от седмицата, направили впечатление на Gen Z в редакцията на "Булевард България"

09:30 - 25.05.2024