Снимка: © Australia Tourism

Кайли Миноуг се превърна в звезда на новия рекламен клип за туризма на Австралия. Хумористичното и живописно видео, озаглавено "Matesong" ("Песента на приятелите"), е част от масивна кампания за 10 милиона долара, с която австралийските власти ще се опитат да увеличат броя на британските туристи в страната си след Brexit.

Клипът е излъчен точно преди традиционното коледно послание на Елизабет II, което привлича милиони зрители към телевизионните екрани. В чест на кралицата - видеото започва със сцена, в която преоблечената в розов костюм Кайли Миноуг се обръща към британците с думите "Тази година беше трудна и объркваща, но напредъкът идва", докато седи пред декор на зала в имение с надпис "Сандрингам" (името на частния дом на кралицата в Норфолк).

Думите й са прекъснати от популярния австралийски комик Адам Хилс, който неволно събаря "стената" на замъка и разкрива гледка към слънчевия плаж на едноименния курорт край Мелбърн - Сандрингам. 

"Цяла Австралия ви обича. Ние никога няма да ви съдим. Просто имате нужда от малко свободно пространство. Когато желаете край на тревогите си, обадете се на своите приятели в Австралия", гласи текстът на песента. 

Макар да не споменават изрично Brexit - авторите на клипа знаят отлично какво притеснява най-силно британците в момента: "Можем да изключим новините, можете да събуете обувките си,... да водиш сложни търговски преговори е гадно, но вижте, тук имаме куоки". 

"Да помогнеш на приятел е национална черта на Австралия", се казва още в песента. Идеята на кампанията е семпла: това е мястото, в което англичаните могат да си починат пълноценно от всекидневните тревоги, но да запазят своята идентичност и езика си, да продължат да практикуват традиционните си спортове и да ядат любими храни. 

Посланието на клипа е съчетано със солидна самоирония и добронамерен хумор: "Знаем, че мислите, че сте над нас, но дълбоко в себе си вие ни обичате, просто потискате емоциите си" / "Ще играем крикет в задния двор, но се пригответе да загубите" /  "Ние говорим вашия език - с изключение на гласните".  

Наред с Кайли Миноуг и Адам Хилс в клипа участват още няколко австралийски популярни личности като световната No.1 в женския тенис Ашли Барти, плувеца Иън Торп и бившия играч на крикет Шейн Уорн, а видеото показва и множество гледки към прочути местни природни забележителности. В сайта australia.com има подробен списък на всички дестинации, които Кайли и приятели посещават. 

Клипът беше посрещнат с противоречиви реакции, като основните критики дойдоха заради момента на излъчването му - в момента Австралия е обхваната от тежки горски пожари, които поразиха над 36 хиляди кв. км. и унищожиха близо 1000 жилища. 

"Когато британците дойдат в Австралия, след като гледат туристическата реклама на Кайли Миноуг"

"Много лош тайминг. А и ако най-големите звезди от клипа обичат Австралия толкова много, защо живеят във Великобритания", коментира един от недоволните потребители в Twitter. 

Голяма част от коментарите по повод оригиналната кампания все пак са позитивни. Британските туристи в Австралия представляват четвъртата по големина група на чуждестранни посетители на континента.  

 
"Филмът е изпълнен с малки шеги за притеснителните моменти, които наред с препратките към съперничеството ни всъщност наистина изграждат приятелската връзка между Австралия и Великобритания. Снимките из Австралия сбъднаха мечтата ми. Получих шанса да видя части от страната, които никога досега не бях посещавала", казва Кайли Миноуг по повод записа.  


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Прочети