Снимка: © Australia Tourism

Кайли Миноуг се превърна в звезда на новия рекламен клип за туризма на Австралия. Хумористичното и живописно видео, озаглавено "Matesong" ("Песента на приятелите"), е част от масивна кампания за 10 милиона долара, с която австралийските власти ще се опитат да увеличат броя на британските туристи в страната си след Brexit.

Клипът е излъчен точно преди традиционното коледно послание на Елизабет II, което привлича милиони зрители към телевизионните екрани. В чест на кралицата - видеото започва със сцена, в която преоблечената в розов костюм Кайли Миноуг се обръща към британците с думите "Тази година беше трудна и объркваща, но напредъкът идва", докато седи пред декор на зала в имение с надпис "Сандрингам" (името на частния дом на кралицата в Норфолк).

Думите й са прекъснати от популярния австралийски комик Адам Хилс, който неволно събаря "стената" на замъка и разкрива гледка към слънчевия плаж на едноименния курорт край Мелбърн - Сандрингам. 

"Цяла Австралия ви обича. Ние никога няма да ви съдим. Просто имате нужда от малко свободно пространство. Когато желаете край на тревогите си, обадете се на своите приятели в Австралия", гласи текстът на песента. 

Макар да не споменават изрично Brexit - авторите на клипа знаят отлично какво притеснява най-силно британците в момента: "Можем да изключим новините, можете да събуете обувките си,... да водиш сложни търговски преговори е гадно, но вижте, тук имаме куоки". 

"Да помогнеш на приятел е национална черта на Австралия", се казва още в песента. Идеята на кампанията е семпла: това е мястото, в което англичаните могат да си починат пълноценно от всекидневните тревоги, но да запазят своята идентичност и езика си, да продължат да практикуват традиционните си спортове и да ядат любими храни. 

Посланието на клипа е съчетано със солидна самоирония и добронамерен хумор: "Знаем, че мислите, че сте над нас, но дълбоко в себе си вие ни обичате, просто потискате емоциите си" / "Ще играем крикет в задния двор, но се пригответе да загубите" /  "Ние говорим вашия език - с изключение на гласните".  

Наред с Кайли Миноуг и Адам Хилс в клипа участват още няколко австралийски популярни личности като световната No.1 в женския тенис Ашли Барти, плувеца Иън Торп и бившия играч на крикет Шейн Уорн, а видеото показва и множество гледки към прочути местни природни забележителности. В сайта australia.com има подробен списък на всички дестинации, които Кайли и приятели посещават. 

Клипът беше посрещнат с противоречиви реакции, като основните критики дойдоха заради момента на излъчването му - в момента Австралия е обхваната от тежки горски пожари, които поразиха над 36 хиляди кв. км. и унищожиха близо 1000 жилища. 

"Когато британците дойдат в Австралия, след като гледат туристическата реклама на Кайли Миноуг"

"Много лош тайминг. А и ако най-големите звезди от клипа обичат Австралия толкова много, защо живеят във Великобритания", коментира един от недоволните потребители в Twitter. 

Голяма част от коментарите по повод оригиналната кампания все пак са позитивни. Британските туристи в Австралия представляват четвъртата по големина група на чуждестранни посетители на континента.  

 
"Филмът е изпълнен с малки шеги за притеснителните моменти, които наред с препратките към съперничеството ни всъщност наистина изграждат приятелската връзка между Австралия и Великобритания. Снимките из Австралия сбъднаха мечтата ми. Получих шанса да видя части от страната, които никога досега не бях посещавала", казва Кайли Миноуг по повод записа.  

Прочети