Точно преди месец бяха обявени финалистите за Кола на годината в Германия за 2022 година, като три от петте финалиста са електрически.

Победителите в различните категории сa:
Compact - Peugeot 308.
Premium - Kia EV6.
Luxury - Audi E-Tron GT.
New Energy - Hyundai IONIQ 5.
Performance - Porsche 911 GT3.

Сред тях обаче за Кола на годината трябваше да бъде избран само един категоричен победител и изборът вече е факт. Това е Hyundai IONIQ 5, който печели само половин година след лансирането си в Германия. Във финалния кръг на конкурса, напълно електрическият IONIQ 5 надделя над конкурентите Audi E-Tron GT и Porsche 911 GT3.

Наградите се раздават от международно жури, състоящо се от 20 автомобилни журналиста, тестващи и оценяващи всеки модел по отношение на характеристиките им за шофиране, нивото на иновация и адекватността им на пазара. Участват автомобили, които се продават на територията на Германия. В журито присъстват не само германци, но и експерти от САЩ, Австралия, Япония и Китай.

„Hyundai IONIQ 5 не е просто изключителен електрически автомобил. За нас това е най-добрият модел за тази година. Уникалната комбинация от дизайн, ефективност и удоволствие от шофирането на IONIQ 5 помогна на автомобила да спечели по всички критерии, без да показва никакви слаби места. В нашите очи концепцията за работа на IONIQ 5 и технологията на батерията са революционни. И въпреки се състезава на „Кола на годината“ в Германия за 2022 г., IONIQ 5 определено има глобална привлекателност.“, каза Йенс Майнерс, инициатор и член на журито на Кола на годината.

IONIQ 5 е първият модел от новата линия на марката IONIQ на Hyundai. Автомобилът е изграден върху глобалната електрическа модулна платформа (E-GMP), платформата на Hyundai Motor Group, посветена на електрически автомобили. Клиентите могат да избират между две опции на батерии – 58 кВч или 72,6 кВч – и HTRAC задвижване на всичко колела или само на задните. Версията със задно задвижване и 72,6 кВч има максимален пробег от 481 километра с едно зареждане, според WLTP.

ONIQ 5 осигурява мощна динамика и ултра-бързо зареждане. Благодарение на своята технология за зареждане от 800 V, и двете опции за батерии могат да се зареждат от 10 до 80 процента само за 18 минути на станции за бързо зареждане. Клиентите могат да използват технологията Vehicle to Load (V2L) за зареждане на външни електрически удери по време на шофиране или паркиране, като лаптопи или скутери.

Както при всички модели на Hyundai, IONIQ 5 се предлага с водеща в индустрията петгодишна гаранция без ограничение в пробега. В допълнение към тази гаранция, батерията с високо напрежение също е покрита от гаранция от осем години или 160 000 километра.

Кола на годината 2022 в Германия стана Hyundai IONIQ 5„Получаването на тази награда в такава силно конкурентна среда доказва, че сме успели да създадем изключителен автомобил, който се откроява сред своите конкуренти на европейския автомобилен пазар. Освен това тази победа показва, че електрическите автомобили стават все по-подходящи за нашите клиенти в Европа. IONIQ 5 в момента е водещият модел в нашата стратегия за електрификация и засилва визията на Hyundai за мобилност с нулеви емисии." “, сподели Майкъл Коул, президент и главен изпълнителен директор на Hyundai Motor Europe.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Интерконекторът с Гърция най-после получи Акт 16

На 1 октомври България ще може да получава азерски газ по връзката с Гърция

Отнета от руски олигарх суперяхта беше продадена за 37 млн. долара

Суперяхтата, която разполага с шест палуби, басейн и киносалон, вече е собственост на неизвестен купувач.

Държавата опита да продаде кораба "Vera Su", но високата му цена не привлече кандидати

Първият опит на държава да продаде на търг кораба "Вера Су", който преди година заседна край Камен бряг, се оказа неуспешен

Дезинформация за 200 млн. европейци: "Мета" и журналисти разкриха руска мрежа за пропаганда

Мрежата е най-голямата досега от началото на войната. Имитиращи сайтове на медии, руски посолства и стотици долари за реклама на пропаганда

Меркел се появи с предупреждение: "Путин не блъфира с ядрената заплаха"

SDZ: "Меркел се въздържа да коментира актуални проблеми - вероятно защото част от тях са резултат и на собственото ѝ управление"

Над 80% от блоковете в София нямат мълниезащита

Инсталациите са отстранявани по време на покривни ремонти

Искрен Митев: Тъжно е да гледаш колко "несвободни" хора има в парламента

От идеята за емиграция до политиката - пътят на кандидат-депутат от "Продължаваме промяната"

"Дори руснаците, които подкрепяха войната, вече не искат да имат нищо общо с Путин"

Руският поглед отвътре - от преподавател по математика в Москва