Консумацията на лимони в последните две години изпреварва тази на традиционния за българския потребител зеленчук - краставицата. Това показват данните от анализ на тенденциите в потреблението на ключови за българския пазар стокови групи, изработен от Kaufland България.
Изследването отчита още, че клиентите предпочитат да избира плодовете и зеленчуците си от големите вериги, в сравнение с откритите пазари, тъй като там контролът на произхода и качеството на продуктите е гарантиран. В Kaufland България плодовете и зеленчуците преминават многостепенен контрол на качеството по цялата верига на доставките, включително и над 400 лабораторни анализа годишно, изработвани в немска лаборатория, казват от компанията.
Експертите от Kaufland обясняват годишния ръст от 15% при лимоните с променената честота на консумация, която заради COVID пандемията от сезонна се превърна в целогодишна. Безспорен фаворит сред зеленчуците за местния пазар си остават доматите.
На трапезата на българина все по-често място намират и аспержите, брюкселското зеле и селърито, които също бележат ръст в продажбите с 27%.
Търсенето на по-качествени продукти се потвърждава и от увеличението с 20% на био плодове и зеленчуци. Расте интересът и към по-екзотични вкусове като манго и папая, чиято консумация се е покачила с 12%. Сред всички над 90 вида плодове, продавани в Kaufland обаче, бананите са целогодишен фаворит на българския потребител.
Kaufland България е безспорен лидер в продажбата на плодове и зеленчуци в България, като за изминалата година обемът от продажбите надвишава 45 млн. кг. плодове и зеленчуци, споделят още от компанията и добавят, че над 1 млн. клиенти седмично избират между 210 свежи и качествени плодове и зеленчуци.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: