Две седмици след като освободи пътя през Суецкия канал - мегакорабът Ever Given е „задържан“ от египетските власти. Те започват съдебни процедури с иск за получаване на около 900 млн. щатски долара заради пропуснати ползи в седмицата, в която контейнеровозът затвори прекия път между Азия и Европа.

Корабът, тежащ 220 хиляди тона, е задържан от съда в Исмаилия, а администрацията на Суецкия канал търси приходи от транзитни такси, от операцията по освобождаване на Ever Given и от нанесените материални щети върху канала. Съдът е постановил собственикът да изплати компенсациите.

Искът им е отправен към японските собственици на кораба – Shoei Kisen Kaisha. От компанията коментираха, че застрахователните фирми и адвокатите ѝ работят по казуса, но отказа да даде повече подробности, пише CNN.

Казусът може да се усложни допълнително предвид факта, че пътуването от Янтан до Ротердам се осъществява от тайванската Evergreen Marine, а в същото време контейнеровозът е под панамски флаг.

„Плавателният съд официално беше задържан. Те не искат да ни изплатят нищо“, каза Осама Раби – директорът на администрацията на Суецкия канал, цитиран от The Guardian. Той не обяви официално колко средства искат да получат от Suez Canal Authority, но предполагаемата сума се доближава до 1 млрд. долара.

Около 50 кораба преминават през канала средно на ден, а повече от 442 плавателни съда бяха блокирани от заседналия Ever Given. Той спря между 10 и 12% от световната търговия, защото корабите, превозващи стоки към Европа или Азия, трябваше да прекосяват цялото разстояние около южната част на Африка.

Междувременно прокурорите от Исмаилия са започнали отделно разследване, за да изяснят причината, поради която контейнеровозът заседна в канала. Към момента версията е пясъчна буря, но не е изключена и човешка грешка.

Ever Given блокира Суецкия канал на 23 март. Шест дни по-късно екипи от Нидерландия, Египет и Япония успяха да го освободят с лодки влекачи, уреди за изгребване на пясък и багери. Оттогава насам корабът се намира в Голямото горчиво езеро – най-широката част на канала.

Осама Раби отказа да прехвърли вина на своята администрация. Според него грешките за засядането на кораба трябва да бъдат поправени от компанията собственик. Резултати от разследването се очакват в четвъртък.


Българският "Васил Левски" и още 14 кораба прекарват 8 години, блокирани в Суецкия канал


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Най-новият милиардер в Космоса: Бивш барабанист, който си търсеше половинка за пътуване до Луната

Юсаку Маезава е основател на най-големия японски ритейлър

Калина Константинова е номинирана за вицепремиер

Очаква се тя да отговаря за "дигиталната трансформация на държавната администрация"

БФС се намеси в сагата с АМ "Хемус": Спря правата на съдия, обвинен в изпиране на 53 млн. лв.

Става въпрос за Борислав Колев, който е топ рефер по футзал

Край на ерата "Меркел": Олаф Шолц официално е новият канцлер на Германия

Той ще предвожда тройната коалиция между Социалдемократите, "Зелените" и "Свободните демократи"

Какво търси България в Google през 2021 г.

От Кирил Петков и "зелен сертификат" до турския сериал "Безмилостен град"

Да уволниш 900 души с едно обаждане по Zoom: Скандалът с Better Mortgage

"Ако участвате в този разговор, значи сте част от злополучната група служители, които ще бъдат уволнени"

Велислав Минеков пред парламента за казуса с в. "Труд": Връщаме си откраднатата държава

"Защо нямаше извънредно заседание на Народното събрание, когато пред парламента биеха деца и журналисти по време на летните протести?", попита министърът