Пандемия, инфлация, дефицит на доставките в глобален мащаб - нищо от това не попречи на Rolls-Royce да регистрира рекордно висок брой продажби на луксозни автомобили.

Британският автопроизводител съобщи, че в 117-годишната си история никога не е продавал повече автомобили отколкото през изминалата 2021 - общо 5586 коли.

Това е 49% ръст на годишна база, като са постигнати абсолютни рекорди по продажби в Китай, Северна и Южна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион, както и в много отделни държави по цял свят. 30% от продадените автомобили са за Китай и Америка.

Най-високо е било търсенето на моделите Ghost (базова препоръчителна цена около 315 000 долара) и Cullinan (цената започва от около 336 000 долара).

Продажбата на луксозни коли на Rolls-Royce, персонализирани по специална поръчка за индивидуални клиенти, също са стигнали до рекордни нива, съобщават от компанията.

"2021 г. беше феноменална година за Rolls-Royce Motor Cars. Доставихме повече автомобили от когато и да било в 117-годишната история на марката заради безпрецедентното търсене на всички продукти при всички глобални пазари. Изключително силното ни продуктово портфолио, изключителното предложение за персонализиране и заедно с първата пълна година на предлагане на Ghost... допринесоха съществено за извънредно силното ни представяне", казва Торстен Мюлер-Йотвош, главен изпълнителен директор на компанията.

През 2021 г. Rolls-Royce обяви и първия си електромобил - Spectre, който се очаква да излезе в края на 2023 г.

Guardian цитират данни от компанията, според които средната възраст на клиентите на Rolls-Royce е 43 г.

"Много хора станаха свидетели на смъртни случаи в своята общност, причинени от Covid-19, а това ги накара да осъзнаят, че животът може да бъде кратък и по-добре да го живееш сега, вместо да отлагаш за по-късно. Това помогна на Rolls-Royce", казва директорът на компанията пред медията.

Пандемията ограничи възможностите за луксозни покупки или преживявания на хората с високи доходи и стандарт на живот - оказва се, че това също е дало отражение върху интереса към Rolls-Royce.

"До голяма степен заради Covid-19 целият бизнес на луксозните стоки процъфтява по цял свят. Хората не могат да пътуват много, не биха могли да инвестират много в луксозни услуги, затова доста пари се събират в разходи за луксозни продукти", казва още Мюлер-Йотвош.

Rolls-Royce предвижда да привлече още повече богати клиенти с високи изисквания към индивидуалните поръчки, като предложи услуга за личен избор на дизайнерските решения от потребителя.

Единственият негативен ефект от последните две години е Brexit - компанията изнася 90% от колите си от производствените бази във Великобритания към останалия свят, а напускането на ЕС е довело до "ненужни трудности" и административни проблеми.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

16-годишният, който пострада в Слънчев бряг, е качен на “плаващия дюшек” без придружител

Концесионерът на плажа твърди, че болката в главата на детето била от адреналин

09:12 - 21.08.2025
Важно днес

Депутатите се събират извънредно по искане на Пеевски, за да обсъдят безводието

Очаква се комисията да приеме единствено проект на решение за спешни мерки

08:16 - 21.08.2025
Важно днес

Израел започна първите стъпки от операцията за превземане на град Газа

Действията на Нетаняху идват на фона на антивоенни протести и съгласие за примирие от страна на "Хамас"

07:33 - 21.08.2025
Важно днес

Елеонора Лилова смени Ваня Кастрева начело на образованието в София

Директорът на 2 СУ "Акад. Емилиян Станев" ще ръководи Регионалното управление на образованието

19:08 - 20.08.2025
Важно днес

Бившият главен секретар на МВР при Калин Стоянов стана шеф на полицията в Кърджали

Димитър Кангалджиев получи нов пост близо година след отстраняването

18:44 - 20.08.2025
Важно днес

Нов инцидент с воден атракцион: 16-годишен е в болница след падане от “плаващ дюшек”

Пострадалият се е возил заедно с още трима непълнолетни

17:47 - 20.08.2025
Бизнес

Манията по Labubu утрои печалбата на китайския ѝ производител до над $1,9 млрд.

Продажбите на плюшената кукла Labubu са 34,7% от общите приходи на Pop Mart за първото полугодие на 2025 г.

17:45 - 20.08.2025
Важно днес

Телефони в пъпеш и дрехи, напоени с наркотици, са открити при проверка в затворите

Действията са извършени по разпореждане на правосъдния министър

17:30 - 20.08.2025