Пандемия, инфлация, дефицит на доставките в глобален мащаб - нищо от това не попречи на Rolls-Royce да регистрира рекордно висок брой продажби на луксозни автомобили. 

Британският автопроизводител съобщи, че в 117-годишната си история никога не е продавал повече автомобили отколкото през изминалата 2021 - общо 5586 коли

Това е 49% ръст на годишна база, като са постигнати абсолютни рекорди по продажби в Китай, Северна и Южна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион, както и в много отделни държави по цял свят. 30% от продадените автомобили са за Китай и Америка. 

Най-високо е било търсенето на моделите Ghost (базова препоръчителна цена около 315 000 долара) и Cullinan (цената започва от около 336 000 долара). 

Продажбата на луксозни коли на Rolls-Royce, персонализирани по специална поръчка за индивидуални клиенти, също са  стигнали до рекордни нива, съобщават от компанията. 

"2021 г. беше феноменална година за Rolls-Royce Motor Cars. Доставихме повече автомобили от когато и да било в 117-годишната история на марката заради безпрецедентното търсене на всички продукти при всички глобални пазари. Изключително силното ни продуктово портфолио, изключителното предложение за персонализиране и заедно с първата пълна година на предлагане на Ghost... допринесоха съществено за извънредно силното ни представяне", казва Торстен Мюлер-Йотвош, главен изпълнителен директор на компанията. 

През 2021 г. Rolls-Royce обяви и първия си електромобил - Spectre, който се очаква да излезе в края на 2023 г. 

Guardian цитират данни от компанията, според които средната възраст на клиентите на Rolls-Royce е 43 г. 

"Много хора станаха свидетели на смъртни случаи в своята общност, причинени от Covid-19, а това ги накара да осъзнаят, че животът може да бъде кратък и по-добре да го живееш сега, вместо да отлагаш за по-късно. Това помогна на Rolls-Royce", казва директорът на компанията пред медията. 

Пандемията ограничи възможностите за луксозни покупки или преживявания на хората с високи доходи и стандарт на живот - оказва се, че това също е дало отражение върху интереса към Rolls-Royce.

"До голяма степен заради Covid-19 целият бизнес на луксозните стоки процъфтява по цял свят. Хората не могат да пътуват много, не биха могли да инвестират много в луксозни услуги, затова доста пари се събират в разходи за луксозни продукти", казва още Мюлер-Йотвош. 

Rolls-Royce предвижда да привлече още повече богати клиенти с високи изисквания към индивидуалните поръчки, като предложи услуга за личен избор на дизайнерските решения от потребителя. 

Единственият негативен ефект от последните две години е Brexit - компанията изнася 90% от колите си от производствените бази във Великобритания към останалия свят, а напускането на ЕС е довело до "ненужни трудности" и административни проблеми.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Пандемията на богатите: Нов милиардер на всеки 30 часа от началото на 2020 г.

В същото време има голям ръст и при хората, достигащи крайна бедност

Кирил Петков се среща с папа Франциск в Рим

Българската делегация ще подари изработена от вълна сцена на Рождество Христово

"Пътят към освобождението е дълъг": Беларуските доброволци, които се бият в помощ на Украйна

"Невъзможно е да освободим Беларус, без да изгоним фашистките войски на Путин от Украйна“, казва един от бойците

СЗО: Пандемията все още не е приключила

Почти 1 млрд. души в страните с по-ниски доходи все още не са ваксинирани, отбелязва директорът на СЗО

Зеленски ще говори на Световния икономически форум в Давос

Продължава интензивната руска офанзива в Луганск

В навечерието на 24 май: Мощи на Кирил и Методий идват за пръв път в България

Ще останат достъпни за всенародно поклонение до 25 май

Украинските депутати посрещнаха на крака и с овации полския президент Анджей Дуда

Дуда е първият чуждестранен лидер, говорещ пред Върховната рада след началото на инвазията