Пандемия, инфлация, дефицит на доставките в глобален мащаб - нищо от това не попречи на Rolls-Royce да регистрира рекордно висок брой продажби на луксозни автомобили.

Британският автопроизводител съобщи, че в 117-годишната си история никога не е продавал повече автомобили отколкото през изминалата 2021 - общо 5586 коли.

Това е 49% ръст на годишна база, като са постигнати абсолютни рекорди по продажби в Китай, Северна и Южна Америка и Азиатско-тихоокеанския регион, както и в много отделни държави по цял свят. 30% от продадените автомобили са за Китай и Америка.

Най-високо е било търсенето на моделите Ghost (базова препоръчителна цена около 315 000 долара) и Cullinan (цената започва от около 336 000 долара).

Продажбата на луксозни коли на Rolls-Royce, персонализирани по специална поръчка за индивидуални клиенти, също са стигнали до рекордни нива, съобщават от компанията.

"2021 г. беше феноменална година за Rolls-Royce Motor Cars. Доставихме повече автомобили от когато и да било в 117-годишната история на марката заради безпрецедентното търсене на всички продукти при всички глобални пазари. Изключително силното ни продуктово портфолио, изключителното предложение за персонализиране и заедно с първата пълна година на предлагане на Ghost... допринесоха съществено за извънредно силното ни представяне", казва Торстен Мюлер-Йотвош, главен изпълнителен директор на компанията.

През 2021 г. Rolls-Royce обяви и първия си електромобил - Spectre, който се очаква да излезе в края на 2023 г.

Guardian цитират данни от компанията, според които средната възраст на клиентите на Rolls-Royce е 43 г.

"Много хора станаха свидетели на смъртни случаи в своята общност, причинени от Covid-19, а това ги накара да осъзнаят, че животът може да бъде кратък и по-добре да го живееш сега, вместо да отлагаш за по-късно. Това помогна на Rolls-Royce", казва директорът на компанията пред медията.

Пандемията ограничи възможностите за луксозни покупки или преживявания на хората с високи доходи и стандарт на живот - оказва се, че това също е дало отражение върху интереса към Rolls-Royce.

"До голяма степен заради Covid-19 целият бизнес на луксозните стоки процъфтява по цял свят. Хората не могат да пътуват много, не биха могли да инвестират много в луксозни услуги, затова доста пари се събират в разходи за луксозни продукти", казва още Мюлер-Йотвош.

Rolls-Royce предвижда да привлече още повече богати клиенти с високи изисквания към индивидуалните поръчки, като предложи услуга за личен избор на дизайнерските решения от потребителя.

Единственият негативен ефект от последните две години е Brexit - компанията изнася 90% от колите си от производствените бази във Великобритания към останалия свят, а напускането на ЕС е довело до "ненужни трудности" и административни проблеми.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024