Кристиан Волф, който превърна борбата си с килограмите в мултимилионен бранд

Кристиан Волф е предприемач, инфлуенсър от Германия и „диетичен гуру“. Компанията му носи името More Nutrition, основана е през 2017 г. и днес прави оборот от около 800 милиона евро годишно. Самият Волф живее в Кейптаун в обща къща с други инфлуенсъри, с които създава съдържание за социалнте мрежи. В Instagram германецът има над милион последователи, а в TikTok малко над 700 хиляди.

В основата на успеха му е подход за отслабване, който комбинира интервално постене с високопротеиново хранене.

През 2025 година той публикува книгата Der Protein-Fasten-Trick /„Трикът с протеиновото гладуване“, която е сред най-продаваните диетични наръчници в Германия с 93% положителен рейтинг в Amazon. Без да е издавана на английски език, философията ѝ се разпространява в социалните мрежи.

Кристиан Волф твърди, че е трансформирал собствения си опит с наднорменото тегло и ниската самооценка в мултимилионен бизнес. Неговата история, от „загубеняк“ до „свръхуспешен“ мъж с перфектна визия, е в основата и на маркетинговата стратегия на More Nutrition.

За разлика от класическото интервално постене, при което има пълно въздържане от храна, методът на Волф предлага консумация на протеинови шейкове през периодите на "постене" и две пълноценни хранения в рамките на 6-часов хранителен прозорец.

Един от основните принципи на диетата му е намаляване на въглехидратите при едно от основните хранения, избягване на захарта и заместването ѝ с нискокалорични алтернативи. Философията зад този подход е, че високото съдържание на протеини помага за запазване на мускулната маса, предотвратява чувството на глад и увеличава термичния ефект от храната, докато интервалите на хранене подобряват хормоналния баланс и стимулират изгарянето на мазнини, особено чрез въздействие върху инсулиновите нива.

Копманията на Волф печели най-вече от това, че предлага не просто хранителен режим, а широка гама от продукти, които следва да бъдат ползвани – от протеинови добавки, напитки и заместители на сладкиши до нискокалорични сосове и хранителни добавки, насочени към хора, които искат да отслабнат или да водят т.нар. „по-здравословен“ начин на живот.

Марката се рекламира масово чрез инфлуенсъри в социалните мрежи.

Има само един малък проблем: Волф не е нито дипломиран диетолог, нито лекар. Сам признава, че е започвал няколко университетски програми - медицина, фармация, икономика, но не е завършил нито една.

Знанията си по хранене придобива първоначално от Facebook групи, а по-късно чрез разговори с експерти. Въпреки това съветите му достигат до широка аудитория, включително и до хора с реални, сериозни здравословни проблеми.

До неотдавна чатботът на More Nutrition е отговарял потребителите с проблеми не с препоръка да потърсят специалист, а с конкретни продуктови предложения – например „Light Foods“ (леки храни с намалено съдържание на калории), „Crave No More“ (веган добавка за контрол на апетита) или подсладена протеинова напитка. Това се променя след журналистическо запитване. Оттогава насам отговорът вече гласи: „Пази се. Потърси медицински съвет.“

Германското издание Der Spiegel, което посвещава своя статия на Волф, разказва за жена, която страда от хроничен глад. Тя започва да ползва продуктите на More Nutrition след реклама в Instagram. Въпреки че харчи стотици евро за нискокалорийните храни на Волф, не само, че не постига желания резултат, но и пристъпите ѝ на преяждане се засилват.

Волф твърди, че сам е преминал през binge eating. В книгата си разказва как е преодолял разстройството благодарение на своята диета. Това обаче създава впечатление, че методът му може да е помощ и при хора с тежки психически затруднения, свързани с храненето.

„Хората с т.нар. binge eating (разстройство, при което се поемат големи количества храна с усещане за загуба на контрол) се нуждаят от терапевтична помощ, а не от сладки заместители и обещания за бързо решение", казва д-р Катрин Гиел от Университетската болница в Тюбинген пред Der Spiegel.

На същото мнение са и експертите от клиниката за лечение на хранителни разстройства към болницата „Dritter Orden“ в Мюнхен, също цитирани от медията: „Заместителите засилват фокуса върху симптомите, а не върху причините.“ В мединцинското заведение продуктите на More Nutrition не само, че не се използват в терапията, но и са изрично забранени при пациенти с хранителни разстройства.

Славата на Волф не е беспорна. Неотдавна журналистката Саназ Салех-Ебрахими публикува статия в Zeit Online, в която предупреждава, че подсладителят сукралоза, използван в продуктите на More Nutrition, може да бъде канцерогенен при загряване.

Волф обаче реагира с атакуващо видео, в което говори за възможна „захарна конспирация“ – предполагаемо организирана атака срещу него от страна на индустрията за традиционни захарни продукти.

По-късно казва, че не е имал предвид това буквално, но темата според него остава „научно спорна“.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

ЕК не одобрява избора на нова Антикорупционна комисия, властта има 6 месеца да промени "кройката"

Около 200 милиона евро ще бъдат замразени заради неизпълнената реформа

21:20 - 26.09.2025
Важно днес

Жена почина в Софийската опера, премиерата на "Тоска" е отложена

Нещастен случай точно преди откриването на новия сезон

21:01 - 26.09.2025
Важно днес

Спрян е опит за кражба на фигурите от Паметника на съветската армия

Всички елементи от паметника са налице и в "изряден вид"

17:32 - 26.09.2025
Важно днес

Нетаняху държа реч пред полупразна зала в ООН след бойкот

"Палестинска държава на един километър от Йерусалим е като държава на Ал Кайда в Ню Йорк след 11 септември", обяви той

16:36 - 26.09.2025
Важно днес

Брюксел предлага заем от 140 млрд. евро за Украйна чрез блокирани руски активи

ЕС обсъжда промяна в правилата за налагане санкции на Русия, за да избегне блокиране от отделни държави

15:56 - 26.09.2025
Политика

Съдът задължи „Алтернатива за Германия“ да напусне централата си в Берлин

Повод за съдебния спор е парти, което партията е организирала след изборите през февруари

15:38 - 26.09.2025
Зелен булевард

Yettel намали емисиите си в Обхват 1 и 2 с 60% през 2024 г.

Телекомът публикува своя годишен доклад за устойчиво развитие, изготвен за първи път спрямо изискванията на Директивата за корпоративна устойчивост (CSRD) и Европейските стандарти за отчитане на устойчивостта (ESRS)

15:31 - 26.09.2025
Технологии

Новата функция на ChatGPT: AI-асистент, който не чака да го питате, а действа сам

Pulse ще дава полезни идеи всяка сутрин, но иска да знае все повече за вас

15:31 - 26.09.2025