Кризата е "златна" за Rolls-Royce: Рекордна година за печалбите на луксозната индустрия

Производителят на луксозни автомобили Rolls-Royce изпраща рекордна година за продажбите на коли - независимо от забавянето на глобалната икономика, войната в Украйна и инфлацията, която удря спестяванията.

Компанията, чийто собственик е BMW, е постигнала историческо високо ниво на годишни продажби през 2022 г., като е доставила 6021 автомобила на новите им собственици.

Това е невиждано за 118-годишната история на марката - за първи път е минат прага от 6000 продадени коли за 12-месечен период.

Рекорди са постигнати и в няколко национални пазари - включително във Великобритания и в Германия.

Китай, който е от жизненоважно стратегическо значение за Rolls-Royce, е вторият по брой продажби регион. Местните клиенти се задържат на нивото от 2021 г., независимо че изминалата година беше проблематична за китайската икономика.

На първо място по индивидуализирани поръчки остава Близкият изток, докато САЩ е водещият пазар за общи продажби.

"Новото поколение от млади американски предприемачи, генератори на богатство и създатели на работни места биват привличани от Rolls-Royce за първи път", се казва в информацията на компанията.

През 2022 г. Rolls-Royce отваря и офис в Дубай за специални клиенти, за който компанията изпраща лични покани до потенциалните бъдещи собственици - първия извън "дома" на бранда в Гудууд, Великобритания.

Очаква се този тип офиси за връзки с локални VIP клиенти да бъдат открити и на други места по света.

"Като истинска Къща на лукса - продажбите не са водещият измерител за успеха на марката. Rolls-Royce е създаден за индивидуални поръчки. Стойността на заявките на клиентите за изработка на екстри по поръчка е по-висока отвсякога. Почти безкрайните възможности за персонализиране водят до това, че клиентите са склонни да платят около половин милион евро за своя уникален Rolls-Royce", казват още от компанията.

Един от моделите, с които брандът се гордее особено през 2022 г., е Boat Tail - ултра луксозен кабриолет за 30 млн. долара и произведен само в три бройки. Интересното е, че дизайнът на автомобила е направен в сътрудничество с няколко стари клиенти на Rolls-Royce, които са допринесли с идеите си, познавайки добре марката.

2023 г. също се очертава като "златно време" за луксозния автопроизводител.

Предварителните поръчки за всички модели вече са планирани до втората половина на годината, а заявките за напълно електрическия ултра луксозен Spectre са "надминали най-амбициозните очаквания" на компанията.

Rolls-Royce планира да произвежда само е-автомобили към края на 2030.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

ФК "Левски" осъди расистките изказвания на Гонзо

Фракцията "Ултрас Левски" обаче се оказа недоволна

15:48 - 27.01.2023

Нощният влак София-Варна стана денонощен

8 часа закъснение по трасето, пътниците били принудени да слязат в чакалнята на гара Стряма

14:43 - 27.01.2023

Депутатите приеха символично механизъм за разследване на главния прокурор

Гласуваните промени нямат шанс да бъдат окончателно приети до края на работата на парламента

13:57 - 27.01.2023

НАП е провела 3 ревизии на Nexo заради неплатен ДДС

Проверките на българското дружество са започнали още през март 2021

13:09 - 27.01.2023

Meta защити Telus и избяга от конкретни обяснения за заглушените критични гласове във Facebook

Основният въпрос "защо и как се блокират граждански гласове" остава с неясен отговор.

12:06 - 27.01.2023

Бащата на Джокович гледа полуфинала на сина си от вкъщи след скандала с привърженици на Путин

Организаторите на Australia Open потвърдиха, че Сърджан Джокович няма да е на трибуните за полуфиналния мач

11:30 - 27.01.2023