Кризата е "златна" за Rolls-Royce: Рекордна година за печалбите на луксозната индустрия

Производителят на луксозни автомобили Rolls-Royce изпраща рекордна година за продажбите на коли - независимо от забавянето на глобалната икономика, войната в Украйна и инфлацията, която удря спестяванията.

Компанията, чийто собственик е BMW, е постигнала историческо високо ниво на годишни продажби през 2022 г., като е доставила 6021 автомобила на новите им собственици.

Това е невиждано за 118-годишната история на марката - за първи път е минат прага от 6000 продадени коли за 12-месечен период.

Рекорди са постигнати и в няколко национални пазари - включително във Великобритания и в Германия.

Китай, който е от жизненоважно стратегическо значение за Rolls-Royce, е вторият по брой продажби регион. Местните клиенти се задържат на нивото от 2021 г., независимо че изминалата година беше проблематична за китайската икономика.

На първо място по индивидуализирани поръчки остава Близкият изток, докато САЩ е водещият пазар за общи продажби.

"Новото поколение от млади американски предприемачи, генератори на богатство и създатели на работни места биват привличани от Rolls-Royce за първи път", се казва в информацията на компанията.

През 2022 г. Rolls-Royce отваря и офис в Дубай за специални клиенти, за който компанията изпраща лични покани до потенциалните бъдещи собственици - първия извън "дома" на бранда в Гудууд, Великобритания.

Очаква се този тип офиси за връзки с локални VIP клиенти да бъдат открити и на други места по света.

"Като истинска Къща на лукса - продажбите не са водещият измерител за успеха на марката. Rolls-Royce е създаден за индивидуални поръчки. Стойността на заявките на клиентите за изработка на екстри по поръчка е по-висока отвсякога. Почти безкрайните възможности за персонализиране водят до това, че клиентите са склонни да платят около половин милион евро за своя уникален Rolls-Royce", казват още от компанията.

Един от моделите, с които брандът се гордее особено през 2022 г., е Boat Tail - ултра луксозен кабриолет за 30 млн. долара и произведен само в три бройки. Интересното е, че дизайнът на автомобила е направен в сътрудничество с няколко стари клиенти на Rolls-Royce, които са допринесли с идеите си, познавайки добре марката.

2023 г. също се очертава като "златно време" за луксозния автопроизводител.

Предварителните поръчки за всички модели вече са планирани до втората половина на годината, а заявките за напълно електрическия ултра луксозен Spectre са "надминали най-амбициозните очаквания" на компанията.

Rolls-Royce планира да произвежда само е-автомобили към края на 2030.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Текстове от партньори

Пет отличия спечели А1 на PR Приз 2024

Екипът на „Корпоративни комуникации на А1 участва с шест кампании

15:11 - 23.05.2024
Важно днес

Русия удари Харков с 15 ракети C-300, най-малко 7 души са загинали

Местните власти съобщават за 16 ранени при атаките

13:49 - 23.05.2024
Млада България

Епидемия ли е самотата сред младите българи: има ли Gen Z проблем?

Епидемията на самотата не прави изключения, а засяга всички - в това число и младите хора в България. Но до каква степен?

13:25 - 23.05.2024