През юни 2025 г. варненският ресторант La Pala ще отбележи 3 години от откриването си. Носи името на специфичната лопата, с помощта на която се изпичат пиците в пещта.
Варненското заведение наскоро спечели наградата "Най-добър ресторант във Варна" в Takeaway.com Awards 2024. Takeaway.com Awards са годишни отличия, с които платформата награждава най-добрите ресторанти в страната, според реални клиентски предпочитания.
Победителите се определят чрез публично гласуване сред предварително номинирани ресторанти. Номинациите се базират на комбинация от търговски и клиентски фактори – като брой поръчки, активност на платформата, рейтинг и брой оценки. Така наградите отразяват както отличното представяне на ресторанта, така и високата удовлетвореност на клиентите.
Срещаме се с Радостина Спасова – собственик и управител на заведението. “Често получаваме поздравления, високи оценки и положителни коментари от нашите клиенти”, споделя Радостина. И добавя:
“Знаем, че се справяме добре, но не очаквахме това признание.” Но все пак наградата на Takeaway.com е за признание за партньорство - “от подготовката на вкусна храна, до качеството на обслужване на куриера”, обяснява Спасова.
Почти 3 години вече сте в ресторантьорския бизнес. Как се промени той за това време?
Това, което ми прави впечатление е, че клиентите все повече обръщат внимание на качеството, вкуса и визията храната. Имат изисквания и това е огромна мотивация за нас. Но също и обслужването е много важно.
Каква е тайната на вашите пици?
Придържаме се към истинския, автентичен вкус на италианската пица, особено по отношение на приготвянето ѝ. Това е бавен процес, най-вече заради ферментацията на тестото. Важни са детайлите.
Това предполага, че работите с италиански брашна и италиански продукти?
Да, работим изключително и само с италиански продукти. Не използваме други, няма как да използваме български продукти, ако искаме да се доближим до автентичния италиански вкус. В менюто предлагаме 2 вида пица – класическата Неаполитана , като я предлагаме и с черно тесто, с добавен активен въглен, и Романа.Тя е с правоъгълна форма, с по-дебел блат, с множество шупли и е типична за Рим и региона.
Доставките по домовете каква част са от вашия бизнес?
В заведението разполагаме с 50 места, а партньорството с Takeaway.com ни дава възможност да увеличим обема си от клиенти и да достигнем до много повече хора. Петък, събота и неделя са силните дни за доставка. През седмицата също има голям интерес, но не е толкова интензивен, колкото е през уикенда.
Обикновено работата върви плавно, но в пиковите часове, когато заведението е пълно, а в същия момент влизат и много поръчки за дома, започва истинското предизвикателство. Всичко трябва да се случва с точен тайминг, за да издаваме поръчките точно навреме и това може да промени организацията на работа. В такива моменти екипът е силно мобилизиран.
Освен тайминга, какви други предизвикателства имате?
Пицата, която предлагаме в ресторанта да не се различава от тази, която нашият клиент получава вкъщи. Ние създаваме един и същ продукт за всички клиенти, независимо дали те са тук или някъде на друго място, което означава, че трябва да сме приготвили храната навреме, за да не се налага куриерът да изчаква, а да отнесе поръчката максимално бързо и във вид, в който и ние бихме я сервирали на място.
Не трябва да има разлика в продукта, който правим за клиентите си в ресторанта и този, който е за доставка. Затова и разчитаме много на куриерите като връзка с клиента. Периметърът ни на доставка е около 7-8 км. в диаметър от ресторанта, което никак не е малко, особено в час пик.
Благодарение на Takeaway.com увеличихме в пъти клиентите си. Привличаме и нови такива, които не е задължително да са идвали на място в заведението преди това. Когато продуктът ни се доставя топъл и навреме, интересът и поръчките растат. Най-важното за нас е, че виждаме клиентите често да се връщат или да поръчват отново. И това ни мотивира.
Как си общувате с куриерите?
Много добре. Когато хората са усмихнати, с настроение, се случват нещата. Комуникацията тече много бързо и лесно, дори когато се налага да се мине през кол център, в случай, че има нещо за уточняване в поръчката.
Разкажете ни за екипа си. Така, както ви слушам, имате вероятно най-перфектната стиковка, за която съм чувала.
Много се стараем да е така. Основната заслуга е на Атанас Страйчев, майстор- пицар, който освен, че влага душата и труда си в храната, организира целия работен ритъм. Екипът ни се състои от 8 човека. Всеки участва в процеса, а това е много важно, особено в напрегнатите моменти.
Вие нямате активна реклама, но спечелихте изключително признание
Това е благодарение на клиентите , които са ни посетили и са сподели впечатленията си с други хора, т.е. с препоръка, от уста на уста. Истината е, че не ни остана време да се рекламираме още от самото начало, когато отваряхме, понеже всичко се случи много бързо. Впоследствие, обаче, рекламата дойде сама – от нашите доволни клиенти.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: