Излизам от пандемията с изрядно попълнен гардероб от делови до бални дрехи и обувки за всякакви поводи. Имам рокля за червения килим в Кан, костюм за Нобеловите награди и пълна палитра от дрехи за тенис, йога и бягане. 

Давам си сметка, че по време на локдауните шопингът е бил форма на терапията, която да ни свърже с “предишния ни живот”. Онлайн пазаруването няма граници, за него не ни трябва зелен паспорт, нито отрицателен PCR тест. To никога не е било по-животоспасяващо. 

Възможно е при някои от нас онлайн пазаруването частично да е компенсирало липсата на пътуване и на общуване.

Онзи ден разбрах, че моя приятелка купува невероятни стоки от Amazon – от капсули за кафемашина до перилни препарати. Преди Covid-19 бих й казала: “Защо просто не отидеш в мола?“. Сега обаче ми се струва доволно практично да поръчваш всекидневни продукти през интернет. Давам си сметка и за нещо друго - посвещавали сме много време в това да избираме тривиални неща от физически магазини. Време, което сега като че ли се научихме да ценим повече и най-вече да ползваме за себе си. 

Да, кешът никога няма да изчезне, но със сигурност всички ние излизаме от пандемията с някои нови навици, а онлайн пазаруването е един от тях.

Казват, че 21 дни са достатъчни, за да се формира промяна у човека - забелязва го пластичен хирург на име Максуел Малтц през 1950 г. Според наблюдения от практиката му това е времето, в което човек свиква с външния си вид след интервенция, или си формира нов навик. Малтц написва книга по темата със заглавие “Психо-кибернетика” и продава 30 млн. копия. Можете да си я поръчате онлайн от Amazon като аудиофайл.

През 2020 г. имахме много възможности от по 21 дни, за да свикнем да работим от вкъщи, да не се дразним на “слепите” срещи в Zoom, в които някой (или никой) не си е пуснал камерата, да слушаме подкасти и аудиокниги, за да компенсираме досадни занимания. Надникнахме в някои кътчета на домовете на доста хора. Някои от нас проведоха първите онлайн вечери. Други се влюбиха през екрана. 

Любопитството не познава граници. То е точно като шопинга - колкото повече опознаваме, толкова повече ни се иска. Нашето желание да знаем ни отведе до въпроса какво купуват Мастърите на онлайн пазаруването, а именно екипът на Mastercard в България.

Това са онези хора от голямата корпорация, които дават нейния човешки образ. Експерти в областта на плащанията, дигитализацията, на коловете, токените и хоумофиса дори от преди пандемията. Те от все сърце подкрепят мрежа от екологични каузи и обикновено са облечени с кецове и дънки, а телефонът им е начин на живот – от плащания и подписване на документи, до покупки на спортни стоки, абонаменти за приложения за личностно развитие или просто храна за кучето.

В поредицата ни Masters of Оnline Shopping поканихме българския екип на глобалния технологичен лидер в решенията за онлайн пазаруване Mastercard да споделят лични и професионални тайни как се живее и как ще се живее занапред в дигиталния свят. В следващите седмици ще влезем в личното пространство на всеки един от тях, за да видим какви навици е развил за 21 дни. 

Купуването не е само притежаването на стоки, то е и преживяване  - видяхме го в историята с Game Stop, където младите инвеститори, които бяха поръчали акции от дивана в хола през Revolut, заложиха срещу късите експозиции на професионалните борсови играчи. 

Пазаруването е избор, онлайн пазаруването е свобода.

По време на пандемията можехме да гледаме концерти и театрални постановки без резервирано място, от удобството на личното си пространство. Възможността да подкрепяме любимите си културни институции с виртуален билет, купен онлайн, запази жизненоважна връзка, която социалната изолация щеше да разкъса непоправимо. 

Семейният абонамент за стрийминг платформите замени киното с пуканки. Записването на курсове по програмиране, готварство, миксология или балет за начинаещи беше спасителният ни план за дните отвъд голямото затваряне. 

Mastercard още от 90-те твърди, че „някой неща са безценни и не се купуват с пари, а за всичко останало има Mastercard”... Какво не може да се купи пари онлайн? Може би самата иновация да участваш и да си „върнеш“ света от дивана само с няколко клика. Можем ли изобщо да си представим пандемията без тази възможност, без дигиталните услуги и смартфоните?

Според Mastercard в България онлайн пазаруването през 2020 г. е нараснало с над 60% и тази тенденция ще се запази и след Covid-19. Едва ли си даваме сметка за цялата инфраструктура и човешки усилия, които стоят зад това да можеш да си запазиш номера на картата в Amazon или AliExpress и да си спокоен и сигурен, или да можеш да откриеш карта от друга държава.

В следващите няколко седмици ще продължим да говорим по темата с експертите. Междувременно вие можете да спечелите e-Vespa, ваканция със смарт кемпер, луксозен пречиствател за въздух и още интелигентни решения за дома, ако до 15 юли плащате със запазена Mastercard в любимите си платформи и магазини онлайн. 


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: