Днес е премиерата на най-мощния сериен Golf на всички времена - Volkswagen Golf R. Предварителните продажби на автомобила в Европа започват от 5 ноември.
Golf R ще бъде първият Volkswagen преди края на тази година, който е лансиран с нова система за задвижване на всички колела - 4MOTION с R-Performance Torque Vectoring. Петото издание на спортния автомобил ускорява от 0 до 100 км/ч само за 4,7 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Golf R обаче може да се поръча и с опционален пакет R-Performance, който позволява да се увеличи максималната скорост до 270 км/ч.
Комбинацията от 420-нМ въртящ момент, 320 конски сили, авангардна ходова част и най-прогресивното задвижване на всички колела в тази категория го прави върховия модел на продуктовата серия.
Системата 4MOTION с R-Performance Torque Vectoring е новият контролен център, който разпределя мощността на двигателя към четирите задвижвани колела. Новото задно задвижване разпределя задвижващата мощност на турбо бензиновия двигател в Golf R не само между предния и задния мост, но и вариационно между двете задни колела. Това прави възможно значително повишаване на динамиката, особено при завиване.
„Като първо в света, задвижването на четирите колела също е свързано в мрежа чрез Vehicle Dynamics Manager (VDM) с други системи на ходовата част, като електронните блокировки на диференциала (XDS) и адаптивно управление на шасито DCC. Благодарение на тази тясна интеграция на различните системи, новият Golf R предлага оптимални характеристики на сцепление и неутрално управление с най-висока степен на прецизност“, споделят от компанията.
Настройката на новия Golf R е направена на пистата „Нюрбургрин“. В комбинация с пакета R-Performance, Golf R дори се предлага със специален профил за шофиране на „Нюрбургринг“, известен като „Special“. Като част от този профил на шофиране, всички ключови параметри на задвижване са адаптирани към легендарната състезателна писта - включително новото задвижване на всички колела.
Golf R - който е оборудван със 7-степенна скоростна кутия с двоен съединител (DSG) е с до 19 секунди по-бърз на обиколка около състезателната писта спрямо своя предшественик (07:51 минути).
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: