Levi’s предупреди, че политиките на Тръмп застрашават продажбите на дънки във Великобритания Снимка: © Getty Images

Американският гигант Levi’s предупреди, че надигащите се антиамерикански настроения във Великобритания, породени от тарифите и политиките на президента Доналд Тръмп, могат да отблъснат местните потребители от емблематичната марка дънки.

В настоящите си отчети британското подразделение на компанията съобщава за ръст на продажбите с 8,8% до 96,8 млн. паунда и повишение на печалбата с 23% до 9,6 млн. паунда.

Въпреки положителните резултати, в документите се изтъква риск от промяна в отношението на британците към американските марки, което може да доведе до пренасочване на интереса им към национални или европейски продукти.

Британското подразделение на Levi’s, което осигурява работа на над 1600 души, е сред първите американски компании, които открито признават, че политиките на администрацията на Тръмп могат да се отразят неблагоприятно върху продажбите.

Пример за вече настъпили последици е Tesla. Продажбите на електрическите автомобили на компанията, ръководена от доскорошната дясна ръка на Тръмп - Илон Мъск, са се свили повече от два пъти през юли. Пазарният дял на Tesla във Великобритания падна до 0,7% спрямо 1,67% година по-рано.

Негативната тенденция не е ограничена само до британския пазар. В Канада протестите срещу стоки с американски произход доведоха до спад в продажбите на американско уиски, което дори бе свалено от рафтовете на редица магазини. Канадски потребители обръщат американски продукти с етикетите надолу, за да сигнализират на другите купувачи да ги избягват, а мобилното приложение Maple Scan позволява проверка дали зад покупките им от хранителни магазини стоят компании от САЩ.

Политиката на Вашингтон стои в основата на тези процеси. Тръмп въведe 10% мито върху почти всички търговски партньори на САЩ, а в редица случаи бяха наложени и допълнителни „реципрочни“ тарифи срещу държави, които според Белия дом са третирали Америка несправедливо.

Levi’s има и други проблеми освен поведението на американския президент. Предизвикателства за компанията са конкуренцията от собствените марки на търговците и растящият натиск върху универсалните магазини заради „твърдите наеми и онлайн конкуренцията“.

От Levi’s отбелязват още, че модните брандове все повече се конкурират с „по-базови нужди“ на хората, а високата инфлация има пряко отражение върху готовността и способността на потребителите да харчат ограничените си средства за облекло и модни продукти.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Политика

Си Цзинпин и Путин затвърдиха „вечното си приятелство“ в Пекин

Пекин заяви готовност да работи с Москва за „по-справедлива и разумна система за глобално управление“

09:23 - 02.09.2025
Важно днес

Украинска атака с дронове доведе до евакуация на стотици в Ростов на Дон

По данни на Москва са свалени 13 украински дрона

08:58 - 02.09.2025
Важно днес

Tрамвай без ватман дерайлира, удари 7 паркирани коли и разруши входа на подлез

Предполага се, че неизвестен е подкарал трамвая, докато ватманът си е купувал кафе

07:47 - 02.09.2025
Бизнес

Бизнесът помага: 200 хил. лв. от Фондацията на Кока-Кола ХБК за борба с пожарите у нас

Средствата ще бъдат използвани за нужди на терен и за повишаване на устойчивостта на местните общности спрямо рисковете от пожари

07:46 - 02.09.2025
Важно днес

Пропадане на асфалта затвори бул. „Панчо Владигеров“ между „Люлин“ и „Обеля“

Като най-вероятна причина за проблема се посочва строежът на близката метростанция

19:13 - 01.09.2025
Важно днес

Плевен обяви бедствено положение заради безводието

Ще се доставя бутилирана вода за болници, детски градини, училища и социални институции

18:27 - 01.09.2025
Живот

Kaufland и Съюзът на математиците в България с обща кампания за превалутирането

Kaufland събира математически таланти в кампания за еврото

17:17 - 01.09.2025