Lidl разширява обхвата на програмата си за финансиране на граждански проекти Снимка: © Лидл България

Лидл България трансформира най-голямата си социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“. Програмата разширява областите на финансиране и се отваря за младежи под 18-годишна възраст.

Промяната идва след проучване на нагласите на гражданите, местните общности, институциите и неправителствения сектор относно основните им приоритети и предизвикателства. Целта е програмата да се оптимизира според техните нужди и предизвикателства пред тях. Трансформацията ѝ води и до ново име – „Ти и Lidl за нашето утре“.

В сърцевината на промяната е разширяването на броя на областите:

  • Новата категория на финансиране - #BeFair, е насочена към проекти за социална справедливост и равенство,
  • а областта #BeActive адресира инициативи, свързани с активния начин на живот. Тя ще обхваща както действия за подобряване на физическото здраве, така и такива, развиващи гражданската активност и подобряване на обществената среда.
  • Специална нова категория под името #BeVocal ще подкрепи медийни и журналистически проекти, за да подпомогне популяризирането на гражданската енергия в страната и добрите примери. Тя се осъществява в партньорство с Асоциацията на европейските журналисти–България.
  • Традиционно Лидл България ще продължи да подкрепя и граждански идеи, насочени към опазване на околната среда - #BeGreen, както и
  • безценните ни култура и историческо наследство - #BeLocal.

„За пет издания „Ти и Lidl за по-добър живот“ доказа, че бизнесът и гражданският сектор могат не само да работят ръка за ръка, но и да постигат истинска промяна в начина на живот на хората. Въпреки този успех, ние в Лидл България никога не оставаме на едно място, а се стремим постоянно да надграждаме действията си. Именно в желанието да синхронизираме усилията си в областта на устойчивото развитие с актуалните нужди на гражданския сектор, както и за да бъдем още по-ефективни в подкрепата си, ние правим тази трансформация“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

За първи път програмата отваря врати и за проекти на младежи под 18-годишна възраст. Целта е да се даде по-голяма гласност и подкрепа за новаторските идеи на младото поколение.

В рамките на трансформацията и като идентифицирана нужда на заинтересованите лица, Лидл България стартира и онлайн платформа, която подпомогне активния диалог с гражданския сектор, институции и медии, но и с клиентите на компанията и широката общественост.

Новата онлайн платформа съдържа информация за инициативата, реализираните проекти, актуални новини, както и успешни примери от вече финансираните идеи. В специална секция ще бъде публикувано полезно съдържание в подкрепа на гражданския сектор. Кандидатстването и отчитането на вече одобрените проекти за улеснение също ще се случва в това пространство.

„Инициативата „Ти и Lidl“ е инструмент, с който заедно можем да променяме средата, в която живеем и работим, и да чертаем едно по-добро бъдеще в България“, каза д-р Иванка Шалапатова, министър на труда и социалната политика. Тя поздрави компанията за иновациите в програмата, като изтъкна усилията за включването на медиите и приобщаването на младите.

„Да питаш винаги е съпроводено с риск. За мен най-ценното в процеса по трансформацията на „Ти и Lidl” е това, че не само сме свидетели на истински диалог между бизнеса, институциите, гражданския сектор и експертите, но и от Лидл България имаха готовността наистина да поемат риска да чуят обратната връзка за тяхната инициатива, много внимателно да я анализират и да консултират целия процес, така че програмата да стане още по-успешна и актуална“, изтъкна Илияна Николова, изпълнителен директор на Фондация „Работилница за граждански инициативи".

Теодора Бакърджиева, изпълнителен директор на Българския дарителски форум, също акцентира върху диалога и възможността за открито споделяне на опит. „По този начин всички ние, граждански организации и компании, можем да черпим информация за актуалните нагласи и нужди на обществото.“

Промените в инициативата обхващат още методологията, периода на провеждане, фонда и визуалната й идентичност. От тази година фондът ще се събира през есента, а сумата, която Лидл България ще дарява на всеки касов бон между 18 септември и 18 октомври ще бъде 5 ст. Възможността за кандидатстване за финансиране ще е в периода 18 септември и 28 октомври.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Няма ляво, няма дясно - Huwei FreeClip и синия океан от възможности 

Дизайнът не е случаен – този модел попада в нова категория - т.нар. open fit

13:00 - 29.04.2024
Важно днес

Отказва ли се Санчес от премиерския пост след разследването за корупция срещу жена му

Премиерът на Испания обяви своето решение, след като пет дни спря да изпълнява публичните си задължения

12:22 - 29.04.2024
Важно днес

От "Корал" до Пашата: Скандалът с документите на Кирил Петков и взаимните обвинения

Кирил Петков замеси Румен Николов-Пашата в скандала с предполагаемите фалшиви подписи

10:29 - 29.04.2024