Китайската компания за колекционерски играчки Pop Mart отчете рекорден ръст на продажбите и печалбата си през първите шест месеца на 2025 г. Приходите на компанията са скочили до близо 1,93 млрд. долара (13,9 млрд. юана) – над три пъти повече спрямо същия период година по-рано.
Рекордът се дължи основно на световната популярност и голямото търсене на пухкавата кукла Labubu, която взриви социалните мрежи.
Нетната печалба на китайската компания нараснала с близо 400% до 4,6 млрд. юана, далеч над очакванията. Около 40% от продажбите идват извън Китай, като особено силен ръст е отчетен в Северна и Южна Америка (над 1000% спрямо 2024 г.), Европа и останалата част от Азия.
Labubu - част от колекционерската серия "Monsters", бързо се превърна в моден аксесоар, забелязан по дизайнерски чанти и събиран от знаменитости като Риана, Дейвид Бекъм, Парис Хилтън, Дуа Липа и Лиса от Blackpink.
Играчките на Pop Mart най-често се продават в т.нар. "кутии на сляпо" (blind boxes) – опаковки, в които купувачът не знае коя версия на играчката ще получи. Това стимулира колекционерите да купуват многократно, за да съберат пълния комплект от колекциите. Популярността на Labubu създаде и вторичен пазар: през юни на търг в Пекин лимитирана версия на куклата в човешки размер бе продадена за 1,2 млн. юана (около 165 хил. долара)
Рекорд да борсата и нови продукти
Успехът изстреля акциите на Pop Mart, листвани в Хонконг, с над 650% ръст за последната година, като в средата на август те достигнаха най-високото си ниво от на компанията през 2020 г. Основателят и главен изпълнителен директор Уан Нинг вече е сред десетимата най-богати китайци със състояние от над 26 млрд. долара, според Forbes.
В последните месеци компанията разширява присъствието си в чужбина – в момента има 571 магазина и близо 2600 вендинг машини по света, включително в САЩ, Великобритания и Япония. Само до края на 2025 г. Pop Mart планира да отворя по около три нови обекта всяка седмица на глобално ниво.
Въпреки възхода, Pop Mart е изправена пред предизвикателства. Анализатори на Forbes предупреждават, че компанията трябва да развива нови серии, тъй като в момента е зависима прекалено много от Labubu. През първото полугодие колекционерската серия играчки е донесли 34,7% от общите приходи (4,8 млрд. юана), макар и други популярни линии като Molly, Skullpanda, Crybaby и Dimoo също са преминали границата от 1 млрд. юана.
Най-големият проблем за компанията в момента е бумът на фалшификати. През лятото полицията в Китай и Великобритания конфискува хиляди ментета на Labubu, продавани на по-ниски цени, което според експертите поставя под риск лоялността на феновете и доверието в марката.
По-добрите от очакваните резултати за 2025 г. могат да помогнат за разсейване на опасенията на анализаторите относно устойчивостта на компанията. Анализаторите предупреждават, че Pop Mart ще трябва да пусне на пазара нов оригинален продукт, за да успее да продължи ръста си. Във вторник компанията обяви нова колекция, но тя отново беше част от серията "Monsters".
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: