Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри предупреди, че компанията повече няма да може да си позволи да прави разпродажба на самолетни билети на символични цени по 1 евро или 10 евро.

"Няма съмнение, че скоро няма да видите най-ниските ни промоционални тарифи, поне за следващите няколко години", казва той в интервю за BBC4.

Поскъпването на горивата е причината за повишаването на средните стойности на билетите в low cost превозвача от около 40 евро през 2021 до близо 50 евро за периода около 2022-2027.

О'Лиъри очерта песимистичен сценарий за авиобизнеса и заради факта, че високите цени на горивата и електричеството ще принуди хората да ограничат разходите си за пътувания заради намаляването на наличните им средства.

Въпреки всичко той смята, че потребителите все пак биха предпочели да летят с нискотарифни превозвачи, вместо да спрат да пътуват изобщо.

"Мисля, че хората ще продължават да летят често. Но ще бъдат много по-чувствителни спрямо цената, затова смятам, че милиони от тях ще преминат към по-евтините превозвачи", казва той.

Майкъл О'Лиъри коментира, че Ryanair не е засегнат в такава степен от проблемите, с които се сблъскват всички компании и летища в Европа заради рязкото увеличаване на потока от пътници след Covid-изолацията.

Ирландският превозвач е започнал да набира нов персонал и пилоти още през ноември 2021 г., когато омикрон все още поставяше под риск целия авиотранспортен сектор.

Отменените полети за първите 6 месеца на годината при Ryanair са 0,3% от всички планирани курсове, докато при конкурентите Easyjet те са стигнали до 2,8%, а при основния превозвач British Airways - до 3,5%.

О'Лиъри обвинява летищните власти за това, че са допуснали претоварването и огромните опашки на изчакващи пътници, като казва, че още преди месеци те са имали информация за графика на авиокомпаниите, а "служителите по сигурността, които са отговорност на летищата, изискват по-малко обучение отколкото един пилот".

Директорът на Ryanair, който е един от най-изявените противници на Brexit, продължава да твърди, че напускането на Великобритания от ЕС е катастрофално за свободното движение на работна ръка и призовава властите в Лондон да признаят, че точно това е причината за недостига на служители - включително в авиационния сектор.

Той настоява следващия премиер на Великобритания, който дойде на мястото на Борис Джонсън, да сключи споразумение за свободна търговия с ЕС, за да може да се разреши проблема с наемането на дефицитния персонал.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Кирил Петков: "Ако правилата са да си лидер и да се криеш от дебат - да, сменяме правилата"

Председателят на ПП не смята за грешка появата си в студиото на bTV

С инвестиция над 35 млн. лева Kaufland откри най-модерния си хипермаркет в София

Кметът Фандъкова връчи специална Грамота за устойчивост на първия зелен филиал на веригата

Христо Иванов: Влизаме в НС с цел да има управление, но твърдо ще отстояваме амбициите си за България

ДБ влиза в 48-ия парламент с целта да има кабинет, но и с много висока амбиция за България

Рапърът Кулио - автор на "Gangsta's Paradise" - почина внезапно на 59 г.

Музикантът стана световно известен с песента от "Опасен ум"

САЩ обеща още оръжия за Украйна на стойност от 1,1 млрд. долара

Съединените щати ще удвояват броя на смъртоносните ракетни системи "Химарс", които изпращат в помощ на Украйна,

Четвърти пробив по "Северен поток", саботажът може да е планиран от месеци

Швеция съобщи за нов теч на газ от руските тръби

4 мигранти са ранени при катастрофа в "Модерно предградие"

Полицията издирва водача на автомобила

"Продължаваме промяната" пусна агитационен 3D mapping в центъра на София

Партията ще завърши кампанията с концерт с Ицо Хазарта