Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О'Лиъри предупреди, че компанията повече няма да може да си позволи да прави разпродажба на самолетни билети на символични цени по 1 евро или 10 евро.

"Няма съмнение, че скоро няма да видите най-ниските ни промоционални тарифи, поне за следващите няколко години", казва той в интервю за BBC4.

Поскъпването на горивата е причината за повишаването на средните стойности на билетите в low cost превозвача от около 40 евро през 2021 до близо 50 евро за периода около 2022-2027.

О'Лиъри очерта песимистичен сценарий за авиобизнеса и заради факта, че високите цени на горивата и електричеството ще принуди хората да ограничат разходите си за пътувания заради намаляването на наличните им средства.

Въпреки всичко той смята, че потребителите все пак биха предпочели да летят с нискотарифни превозвачи, вместо да спрат да пътуват изобщо.

"Мисля, че хората ще продължават да летят често. Но ще бъдат много по-чувствителни спрямо цената, затова смятам, че милиони от тях ще преминат към по-евтините превозвачи", казва той.

Майкъл О'Лиъри коментира, че Ryanair не е засегнат в такава степен от проблемите, с които се сблъскват всички компании и летища в Европа заради рязкото увеличаване на потока от пътници след Covid-изолацията.

Ирландският превозвач е започнал да набира нов персонал и пилоти още през ноември 2021 г., когато омикрон все още поставяше под риск целия авиотранспортен сектор.

Отменените полети за първите 6 месеца на годината при Ryanair са 0,3% от всички планирани курсове, докато при конкурентите Easyjet те са стигнали до 2,8%, а при основния превозвач British Airways - до 3,5%.

О'Лиъри обвинява летищните власти за това, че са допуснали претоварването и огромните опашки на изчакващи пътници, като казва, че още преди месеци те са имали информация за графика на авиокомпаниите, а "служителите по сигурността, които са отговорност на летищата, изискват по-малко обучение отколкото един пилот".

Директорът на Ryanair, който е един от най-изявените противници на Brexit, продължава да твърди, че напускането на Великобритания от ЕС е катастрофално за свободното движение на работна ръка и призовава властите в Лондон да признаят, че точно това е причината за недостига на служители - включително в авиационния сектор.

Той настоява следващия премиер на Великобритания, който дойде на мястото на Борис Джонсън, да сключи споразумение за свободна търговия с ЕС, за да може да се разреши проблема с наемането на дефицитния персонал.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Два протеста блокираха Орлов мост с искане за оставките на Даниел Митов и Силви Кирилов

По-рано БОЕЦ и младите лекари протестираха пред МВР и МЗХ

19:53 - 15.10.2025
Важно днес

В Царево, Свети Влас и Елените активираха отново BG Alert

Кметът на Царево Марин Киров предупреди за предстоящи силни валежи

19:36 - 15.10.2025
Важно днес

Великобритания наложи нови санкции на „Лукойл“ и „Роснефт“

Лондон засилва натиска върху Русия и нейните търговски посредници в Азия

17:48 - 15.10.2025
Важно днес

Румен Радев оцени трусовете във властта като „евтин политически театър“

Народното събрание не може да събере кворум заради бойкота на ГЕРБ

17:39 - 15.10.2025
Важно днес

ГЕРБ заплаши да свали двама министри от БСП и ИТН, ако не уволнят местни кадри във Велико Търново

Костадин Ангелов обвини коалиционните партньори в "чадър" над "Кроношпан"

17:18 - 15.10.2025
Политика

От "постановка на един уплашен човек" до "ще поемем отговорност": Кой какво разбра от думите Борисов пред партията му

Изборите за общински съвет в Пазарджик се превърнаха в катализатор на политическо надиграване

16:27 - 15.10.2025
Технологии

ChatGPT ще предлага еротика за „проверени пълнолетни“

Това е повратен момент за Сам Алтман, който неведнъж е критикувал на чатбота Grok на Мъск

15:36 - 15.10.2025
Бизнес

Културата в една организация е това, което хората правят, когато никой не гледа

Златина Михайлова и умението да създаваш добра работна среда за успешен бизнес

15:32 - 15.10.2025