Мъжете вече не искат плочки, а по-големи дупета Снимка: © Getty Images

Пилотният епизод на риалити шоуто „Keeping Up with the Kardashians" започна през 2007 г. Тогава мнозина останаха озадачени от огромното дупе на Ким Кардашиян, а впоследствие то се оказа достатъчно голямо, за да „счупи интернет“ след официалното му разкриване на корицата на списание Paper през 2014 г.

Фотографията на нейния преувеличен силует с форма на пясъчен часовник промени идеята за „идеалното“ женско тяло - десетилетие по-късно уголемяването на дупето е най-бързо развиващата се процедура в световен мащаб, като Международното дружество по естетична пластична хирургия отчита 137% увеличение от 2018 г. насам.

Сега мъжете влизат в действие, разказва The Guardian.

Фитнес библията Men’s Health наскоро съобщи, че „мъжете изграждат дупетата си – и усещат ползите от това“, докато Daily Mail обясни, че: „Фитнес тенденцията за 2024 г. за мъжете ще бъде гигантски ЗАДНИЦИ“.

Междувременно модни, фитнес търговци на дребно, от Lululemon до собствената марка на Кардашиян Skims се опитват да завладеят пазара за мъжко облекло.

Според Ашли Уилсън, ръководител на марката в бизнеса с бестселъри на фитнес облекла Gymshark: „Забелязахме, че глутеусите на мъжете получават повече внимание във фитнеса и наскоро създадохме продукти, за да отговорим на търсенето с цел да акцентираме върху тази област.“

Говорител на Spanx, която поднови линията си мъжко оформящо облекло през 2018 г., споделя, че кройката Ultra Sculpt (която обещава по-оформено дупе) става все по-популярна сред мъжете.

Ник Фини е личен треньор, сред чиито клиенти са Роби Уилямс и Дженифър Лопес - носители на титлата „Задни части на годината“ от 1999 г. Vanity Fair описва техните дупета като „ културна икона сами по себе си“.

Докато жените клиенти на Ник Фини се стремят да максимизират глутеусите си от края на миналия век, напоследък той забеляза промяна в мъжете, които дават приоритет на задните си части.

Години наред най-търсеното телосложение беше Брад Пит в „Боен клуб“ – мъжете клиенти бяха обсебени от това да имат коремни мускули. В наши дни героят на Пит е смятан за твърде слаб; средностатистическия човек във фитнеса изглежда по-добре от него", споделя Фини пред The Guardian.

„Все повече мъже искат по-здраво телосложение, като Чанинг Тейтъм, и се концентрират върху развитието на дупето си като „мощен мускул“", обяснява фитнес инструкторът.

На какво се отдава тази промяна?

„Може би мъжете са се ориентирали към факта, че жените се грижат повече за хубавото дупе, отколкото за плочките си, или са осъзнали, че коремът им не се вижда под дрехите, за разлика от добре-оформения задник" - Фини предполага, че развитието на спортната наука също е довело до тенденцията.

„Осъзнахме, че глутеусите са нашата сила. Те са нашият основен двигател на експлозивното движение – ето защо ръгбистите, футболистите и спринтьорите имат големи дупета. Дори ударите (с ръце) се задвижват от бедрото и глутеусите. В миналото Мохамед Али не тренираше глутеусите си, но ако гледате Антъни Джошуа да загрява, ще видите как прави бой със сянка със съпротивителен ластик, за да ангажира тази област.“

Мъжете вече не искат плочки, а по-големи дупета

Хедър Радке е автор на книгата „Butts: A Backstory" - културна история, която проследява еволюцията на отношението към нашите задници

„Откакто издадох книгата, бях изненадана от това колко много мъже ми казват, че имат сложни отношения със задниците си - че не харесват, че са с плоско дупе, панталоните им са широки отзад или се чувстват напълнели", коментира тя.

Радке смята, че страданието на мъжете се усложнява от факта, че „е обичайно за жените да говорят откровено за това какво мислят за фигурите си, докато мъжете изпитват усещане на срам - че се чувстват зле от телата си или изобщо мислят за телата си“.

Според нея модата към големите дупета е ускорена от Instagram – „Отчасти защото това е най-сексуалната част от тялото ви, която можете да покажете, без да нарушавате указанията на Instagram. Жените нямат право да покажат гърдите си, но могат да си направят belfie [butt+ selfie - селфи на дупето].“

Каква може да е причината тази тенденция, започната от влиятелни жени и знаменитости, да бъде възприета от все по-голям брой мъже?

„През последните 10 или 15 години жените искаха големи дупета като знак за свръх женственост. Може би, тъй като флуидността между половете е станала по-нормативна, се смята, че е по-малко трансгресивно мъжът да иска нещо, което преди е свързвано с женственост: дупето им да изглежда добре в чифт дънки.“, споделя Радке.

Фини е съгласен, че джендър стигмата за мъжете, които се гордеят със задните си части, намалява:

Преди двадесет години имаше културисти, които изобщо не тренираха долната си половина. До сравнително скоро мъжете се смущаваха да бъдат видени да правят упражнения за укрепване на глутеулите като хип-тръст – това се смяташе за женствено"

Луксозната фитнес верига Equinox се възползва от тенденцията, като започна тренировки „за най-добро дупе", за които съобщава, че стават все по-популярни сред мъжете членове на клубовете в САЩ и в Лондон.

И все пак, не всеки постига релефно дупе единствено чрез упражнения.

Британският естетичен хирург д-р Тижион Ешо наблюдава стряскащо нарастване на мъжете, които търсят уголемяване на задните части чрез импланти, инжекции с филъри или прехвърляне на мазнини от други части на тялото.

„Сред мъжете процедурите за тяло се издигнаха от 20-те най-търсени до първите 5 през последната година. Най-популярни са процедурите за областта на седалището и стомаха“, казва д-р Ешо пред The Guardian.

Той вярва, че нарастващите числа са насърчени от „мъжете рапъри и спортисти, които са по-открити относно процедурите, през които са преминавали".

„Влияниет оказват и милионите снимки „преди и след" в социалните медии, които показват на мъжете, че резултатите могат да изглеждат естествени. Когато процедурите са направени добре, мъжете не се чувстват „плоски“ или „разплути“ в задните части. За повечето става въпрос за постигане на баланс, а не да изглеждат като Ники Минаж или Ким Кардашиян", обяснява Ешо.

Хари Стайлс, лак за нокти Pleasing, Безполова красота: новата тенденция, в която козметичните марки се впускат да инвестират


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024