Meta на Марк Зукърбърг си е поставила доста амбициозни цели за 2025 г., но един от най-необичайните ѝ планове е да напълни своите социални мрежи с AI персонажи.
Според Financial Times Meta разработва редица AI продукти, включително такива, които помагат на потребителите да създават AI герои в Instagram и Facebook.
„Очакваме те постепенно да започнат да съществуват в нашите платформи по същия начин, както акаунтите на хората,“ обяснява Конър Хейс, вицепрезидент на продуктовия отдел за генеративен AI в Meta.
Тези герои ще имат биографии, профилни снимки и ще създават съдържание с помощта на изкуствен интелект.
Защо Meta се насочва към AI?
Meta вече дълго време инвестира в генеративен AI и сега иска да използва този потенциал за печалба.
Компанията също така реагира на тенденциите на пазара: придоби SocialAI - социална мрежа, в която всички „публикации“ и „коментари“ идват от AI-генерирани профили.
Meta забелязва и нарастващия интерес към приложения като Character.ai, където младите потребители създават и общуват с виртуални персонажи.
Не за първи път компанията използва разработки, които вече се прилагат от по-малки конкуренти.
Meta има опит в автоматизацията на социалните мрежи. Още преди TikTok да наложи неясното си алгоритмично разпределение на съдържанието, Facebook и Instagram използваха сортиране на новини и видео.
Резултатът? Платформите вече функционират повече като системи за таргетирана реклама, отколкото като класически социални мрежи, пише Intelligencer.
Добавянето на AI герои обаче представлява нова стъпка.
Тези виртуални персонажи няма просто да предлагат съдържание, но и ще го създават. Те могат да бъдат съотборници в онлайн игри, виртуални инфлуенсъри или дори „приятели“, с които да общуваме.
Въпреки обещаващите възможности, подходът на Meta не е лишен от противоречия.
От години компанията се бори с фалшиви профили и автоматизирани спам акаунти. Сега потребителите приемат с недоверие цялата идея да се озоват в социална мрежа с AI ботове, след като и без това фийдът им във Facebook e почти изцяло лишен от оригинално съдържание на реални личности.
Евентуалното създаване на ботове-инфлуенсъри само опасенията, че в търсене на печалби платформите отварят ново поле за дезинформация, дори емоционална манипулация и изолиране на нормалните взаимоотношения между реални хора.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: