На 9 години той решава да смени фамилията си, когато влиза в света на моторните спортове. Ако я задържи, очакванията върху него ще бъдат огромни и неизпълними. Днес обаче този млад германец е горд от своето име.
Светът на Формула 1 не е виждал пилот с името Шумахер, откакто великият седемкратен шампион Михаел сложи край на кариерата си през 2012. Няколко години по-късно обаче неговият син Мик натиска газта и е на път да сложи каската, да влезе в болида и да продължи наследството, оставено от баща му.
21-годишният Шумахер, който е част от академията на „Ферари“, ще участва в своя първи състезателен уикенд в Eifel Grand Prix в Германия следващата седмица. Мик е водач в класирането в по-ниския клас Формула 2 с едва четири оставащи състезания до края и това е причината ръководството на „черните кончета“ да му даде шанс да направи важния преход към най-елитната надпревара в моторните спортове. Той ще влезе в болида на „Алфа Ромео“ – тим, който е подразделение на „Ферари“, и ще запише дебюта си по време на свободните тренировки на „Нюрбургринг“.
Този ход е важен за младия Мик, тъй като от „Алфа Ромео“ все още не са предложили договори на настоящите си пилоти за следващия сезон. И Антонио Джовинаци, и легендарният Кими Райконен могат да освободят място за големия талант. И докато баща му се възстановява, далеч от хорските очи, след като претърпя черепно-мозъчна травма при спускане със ски в Алпите през 2013, синът му ще попадне под светлините на прожекторите.
Мик е роден на 22 март 1999 във Вофлен дьо-Шато, Швейцария. Жалко, че е бил само на година, когато баща му започна серията си от пет поредни шампионски титли във Формула 1 се екипа на „Ферари“. Дори да го е гледал по телевизията, без да осъзнава нищо, малкият Шумахер несъзнателно се е влюбил в картинга. Всички бъдещи състезатели в моторните спортове започват именно оттам, а Мик го прави през 2008, когато решава да не го наричат Шумахер. „Казвайте ми Мик Беч“, заявил младият състезател, щом нахлузил каската, а така взел името на майка си Корина.
И така младият пилот започва да трупа минути на пистата, да взима съвети от баща си и да натиска газта. Бързо преминава през различните класове в картинга, за да завърши трети в германското национално първенство през 2013. Година по-късно става втори в Европа. Пътят му е предначертан – следва изкачване във Формула 4, където записва една победа и два подиума. През 2016 се мести в отбора на Prema Powerteam и завършва втори в генералното класиране. Точно тогава вече започва да се говори за това как един ден Мик ще влезе във Формула 1, тъй като Prema има тесни връзки с академията на „Ферари“.
Тези времена обаче се оказват тежки за младия талант. Не заради случващото се на пистата, където взима агресивно завоите и дава газ до дупка по правите. Не, там е перфектен. Но животът му се преобръща, когато баща му пада от ските във френските Алпи и изпада в кома. На 29 декември 2013 Мик е с него на пистата. Трудно му е да преживее това, което следва – семейството на Шумахер харчи милиони за изкуствено поддържане на сърдечния му ритъм, дава всичко, за да може германецът отново да се върне към живота и забулва в тайна това, което се случва в имението в Женева, където той е настанен. И до днес информацията за седемкратния шампион е оскъдна. Ясно е само, че вече се намира в имение в Майорка, а състоянието му се подобрява, но не се знае колко значително.
За първи път Мик говори за инцидента пред медиите през 2017. Казва, че Михаел е неговият идол, просто защото е „най-добрият“. „Той е моят модел за подражание“, споделя пред RTL младият пилот.
Още тогава името му влиза в медийното пространство, той е представен като бъдещата най-голяма звезда, спонсорите идват един след друг в опит да се доберат до името Шумахер, а синът на седемкратния шампион е поставен под огромно напрежение. Той обаче е концентриран само върху представянето си на пистата и вече не го е грижа дали ще използват фамилното му име.
От 2017 се състезава за Prema във Формула 3 и печели 8 състезания, а година по-късно показва на света кой е, след като триумфира с титлата в надпреварата. Логичното се случва – през 2019 Мик се качва на още по-високото ниво - Формула 2, и отново с Prema Racing завършва 12-и, печелейки едно от състезанията и общо 53 точки. Тогава в офисите на отбора пристига обаждане. „Ферари“ искат Шумахер в прословутата си академия, през която са минали настоящата изгряваща звезда Шарл Льоклер, Антонио Джовинаци и Жул Бианки.
Мик не се колебае – слага подписа си под договора и е готов да влезе в обувките на баща си. „Ще направя всичко възможно, за да отсея това, което ми е нужно, и да постигна целта си – а именно, да се състезавам във Формула 1“, обявява миналата година Шумахер.
Споделя колко е развълнуван, че „Ферари“ са го потърсили и че ще направи „още една стъпка в правилната посока“. „Ферари“ има специално място в моето сърце, откакто съм роден, а и в сърцата на всички от семейството ми“, казва той. А шефът на Скудерията Матиа Биното е категоричен, че Мик идва в академията не заради името си, а заради своя неоспорим талант. „Познавам го от дете и да го приветствам сега при нас има огромно емоционално значение за мен“, споделя италианецът.
Тогава пред още 20-годишния пилот се появява възможността да тества един от легендарните болиди на „черните кончета“. Мик прави десетки обиколки на пистата в Бахрейн в първото си преживяване като елитен състезател. Но критиците са единодушни – той не е нищо особено. Удар по амбициите на Шумахер.
„Трябва да си кажем – „Уау“. Но аз виждам един млад човек, който има да измине още много път“, казва нидерландският коментатор Олав Мол. „Ферари“ не трябва да го избират заради фамилното му име, което определено би им помогнало. Името няма да им свърши работа. Аз го намирам за обикновен пилот. Трябва да ме убеди в противното, но има достатъчно време“.
Бившият пилот Джон Ламерс смята, че младият нидерландец Макс Верстапен, който изуми света на F1, е много по-голям талант от Мик. „Има хора, които правят моментално впечатление, и такива, на които им отнема повече време. Той се нуждае от повече в сравнение с Макс Верстапен – некоронования световен шампион от гледна точка на карането му в последните четири години. Колата е много важна, а Шумахер вече кара за „Ферари“, така че това ще помогне“.
Мик обаче не слуша никого. Той гледа само напред, хванал здраво с ръцете си волана на болида. Мечтата му е да стане световен шампион. А да го сравняват с баща му днес вече е чест.
„Да ме сравняват с баща ми не е проблем за мен. Просто е – да те сравнят с най-великия пилот в историята на Формула 1, е целта, която всички искат да постигнат“.
Майкъл Джордан сформира отбор в NASCAR, за да даде шанс на чернокожите пилоти
Тадей Погачар - феноменът, който пренаписа историята на Тур дьо Франс
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: