Силен трафик по магистралите, изрядни тротоари във всяко село, добра маркировка по пътищата, много църкви, супер сладки ягоди, най-странните супи, които съм опитвала някога, и мирис на крави – така запомних Полша, дестинация номер 1 в европейската обиколка на BMW.

Да правиш тест-драйв понякога е приятно занимание, но още по-вълнуващо е, когато пред теб паркират 10 чисто нови екземпляра 7-ма серия на BWM, придружени с поканата “избирай и карай”. "Щастливото събитие" се случи на летище Фредерик Шопен в Полша, а маршрутът е 360 км по магистрала, после малко селски пътища, пренощуване в полски замък от 16 век и още 300 км до Прага, откъдето хващаме самолета обратно за София.

Описаният маршрут е етап 1 от по-голям маршрут под името Grand CSEU Media Experience Tour 2019, който има за начална точка Варшава и завършва в Солун. Хората зад волана се сменят, но главните герои са автомобилите от 7-ма серия на BMW, претърпяла фейслифт.

Съвсем новият е X7 – най-големият и луксозен SUV на немския автомобилен концерн.

BMW Testdrive Poland

Видяхте ли решетката? Въпросът звучи доста тъпо, но наистина това е първото, което ти се набива на очи. Отговорът е ясен. Тази решетка, 40% по-голяма от традиционните BMW “бъбреци”, е направена, за да бъде забелязана.

Нека сме честни – никой не си купува 7-ма серия, защото иска да е под радара, нали?

Емблемата също е увеличена пропорционално, така че да съответства на новата концепция за по-озъбена предница, както и на вкуса на потребителите в Азия, където нещо колкото е по-голямо, толкова е по-хубаво. Именно Азия и Америка са големите пазари, на които ще разчита BMW за продажбите на X7.

test drive BMW 7 & X7

Идеята на седемместната Х7-ца не е да събере колкото се може повече хора, а да доставя лукс.

Хвърлете един поглед към скоростния лост и старт-стоп бутона и ще видите нещо нетипично за старата BMW класика: кристали, които проблясват и си играят със слънчевите лъчи, ръчна изработка. Този тип разбиране за лукс се появи първо в новата X5, а аз все така се питам на кого му е нужен. 

Кожените седалки са от най-фина кожа. Поставките за чаши са темперирани, така че да поддържат топли или студени напитките на пътуващите. Дори купето на супер лимузината от 7-ма серия изглежда една идея по-скромно, или може би по-строго, в сравнение с X7-цата. То дава заявката да е hi-end-а в SUV сегмента. Не е забравен и звукът от мотора – това, че карате SUV не означава, че няма да бръмчите като спортна кола, когато сте на режим Sport.

С X7, BMW влиза директно на терена на големите модели на Range Rover – така харесван в „малка“ България, Mercedes-Benz GLS и Audi Q7. Интересно, че на BMW отне толкова време да влезе именно в тази ниша на пазара. Да си последен обаче има своите позитиви – можеш да изучиш добре слабите места на противника.

И нещо интересно, отбелязвано от британския Top Gear. В рекламите на X7 BMW не присъства като абревиатура, а като Bayerische Motoren Werke – приом, модерен във фешън индустрията. Там високият клас на някоя линия вече не е просто CK или PS, а задължително се изписва с цялото име на дизайнерската къща (Paul Smith, Calvin Klein). Това маркетингово решение, дори и да е повод за усмивки, е обосновано, когато си направил нещо по-голямо, по-добро и по-умно.

X7 inside look

Х7 изглежда леко висока – причината е чисто функционална, това е SUV с три реда пълноценни седалки, като вторият ред не е задължително да е тип пейка, а може да е като две отделни кресла с всички екстри за тялото и очите. Вторият ред има на разположение два независими 10,3 инчови тъч дисплея, които можете да нагласяте като наклон, управление на мултимедията и климатизацията в колата, и т.н.. Естествено, движението на двата задни реда седалки става с електрически копчета, които доста бързо местят редовете напред и назад, или сгъват гърбовете на втория ред седалки.

Още нещо, което отдалечава Х7 от „идеалния SUV за многодетна фамилия“ и го приближава като истинския BMW дух и идеята за „радостта от шофирането“ е че говорим с супер off-road звяр. Въпреки размера си на училищен бус.

Ако сте някакви маниаци по темата, и стандартният xdrive не ви е на нивото, можете да си поръчате и пакет хOffroad, при който избирате между четирите режима на движение xSand, xGravel, xRocks и xSnow.

BMW_Grand_Tour_DAY2_POLAND_f_DKalamus_0068

Забелязала съм, че човек много свиква с екстрите и наглед уж ненужни неща като жестово управление, гласови команди, копче за затваряне на багажника, дори светлинен поздрав – това е онази светлинна графика, която се проектира пред вратите, докато отключвате колата, така че да не сте в пълен мрак – все нещата, които всекидневно доставят удоволствие. Така е и с режимите на шофиране, които променят окачването, твърдостта на педалите и други фини настройки. Не е нужно да живееш в Алпите, за да ти потрябва режим сняг, достатъчно е да си е в Бояна през зимата.

Като споменахме хитрите екстри, ето една, която не познавах – багажникът има копче, което понижава височината на колата с 40 мм, в случай, че трябва да натоварите нещо особено тежко. Самата врата на багажника е двукомпонентна.

BMW X7

Х7 успява да съчетае цялата тази голяма “ жилищна“ площ със спортен дух и комфорт. 4-те турбини на 6 цилиндровиия двигател много допринасят за първото, както и 400 те к.с. сили. Да, правилно прочетохте – 4 турбини!

Избрахме да караме бензиновата 7-ма серия – модел 745е по магистралата в Полша първия ден и запазихме Х7 M50d за втория, когато трябваше да минем пътя на “100-те завоя”, които щяха да ни отведат в Прага – столицата на бирата, но ние нямаше да пием бира, а само да слушаме за нея.

X7&7 testdrive

Времето беше като за тест-драйв – ситен дъжд и достатъчно мокра настилка. “100-те завоя” са супер преживяване – 23 км. гориста местност с миризма на прясна зелена трева и много завои между градовете Радков и Кудова Здруй. На места гората се сменяше със скални образувания – невероятна красота! Пътят минава през национален парк „Столови планини“, който е един от 23-те национални парка в Полша. Разположен е край границата с Чехия, обхваща източния дял на планинската верига Столови планини, част от Средните Судети.

Х7 издържа теста с цялото достойнство на представител на Bayerische Motoren Werke – много прецизно завиване и чувство за сигурност и комфорт за пасажерите в купето. На места пътят наподобяваше софийски лунен пейзаж, но това не беше проблем за 2,5 тонният SUV, който все пак е правен и с идея за офрроуд.

Офроуд, но плюшен.

Да благодарим на електронна стабилизация срещу накланяне на каросерията, както и на адаптивно въздушно окачване, което е такъв рай, че ако свикнете с него, ще е първото нещо, което търсите когато си купувате нова кола. Скоростната кутия е бърза, направо непроследима, а спирането – адекватно за тежестта на автомобила.

Test drive X7

От тази кола слизате напълно свежи дори и след няколкостотин изминати километра.

Предричам силно бъдеще на местния български пазар за подобна концепция, която умело съчетава показност, лукс, висока проходимост, много конски сили под капака и спортно шофиране.

В града паркирането е приемливо лесно благодарение на многото камери, както и на факта, че и четирите колела завиват. Все пак говорим за дължина от над 5 метра. Но всъщност това, което винаги е по-проблемно от дължината е ширината. В случая колата е повече широка отколкото висока – 2000 м. ширина срещу 1,80 височина.

Ако позволите няколко съвета. Автомобилът е доста добре акустично обработен така че заменете стандартния Harman Kardon с Bowers & Wilkins Diamond 3D – ще ви струва допълнителни 9 хил лева. Задължителни са и лазерните светлини, които осветяват до 500-600 метра или два пъти повече в сравнение с обикновените, освен това стоят красиво в синкавия си цвят. И още нещо – поръчайте всички асистиращи системи за управление на автомобила, които го доближават доста до автономното шофиране.

Може би е време да ви кажа и цената – базовата за модела, който тествах е 209 хил. лева.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

всичко от деня

Сделката за ЧЕЗ най-после приключи: "Еврохолд" е новият собственик

"Най-голямата сделка в енергийния сектор на България за последните 17 години"

Минеков получил покана да остане министър на културата, но "засега" отказал

Той не отказа да коментира дали би променил решението си

"Пирогов" остана без PR след поредно уволнение в болницата

Журналистката Гергана Венкова е освободена от позицията

Шефът на пресцентъра на служебния кабинет Соня Момчилова става член на СЕМ

Президентът Румен Радев попълни освободения пост след оставката на Ива Димитрова

Бойко Рашков поиска Борислав Сарафов (НСлС) да разследва Иван Гешев

Ако Следствието откаже да разследва Гешев, Рашков ще обжалва отказа пред... Гешев

Българите на Олимпиадата: Плувецът Любомир Епитропов е на 1/2-финал с национален рекорд

Ивайло Иванов отпадна в турнира по джудо, сестри Стоеви си тръгват с победа