Над 150 млн. лв. износ на български продукти с Лидл България за последните 3 години

Все повече български продукти достигат до рафтовете на европейски магазини. Една от причините за това се дължи на партньорството между Лидл България и българските производители, които за последните няколко години отбелязват впечатляващи резултати.

Реализираният износ от български производители в европейската мрежа на Lidl е на стойност от над 150 млн. лв. в периода 2019-2021 г. В рамките на тези три години 252 различни продукта на 58 компании от страната са достигнали до 27 европейски пазара.

Страната с най-голям дял в експортния оборот, реализиран в европейската търговска мрежа на Lidl, е Румъния с 36% от общия оборот, като най-продаваният български продукт в северната ни съседка е пълнозърнестия хляб със семена. В класацията на първите пет държави по размер на износа попадат още Гърция (21%), Германия (11,5%), Сърбия (8,4%) и Унгария (6%).

„Само за последните три години (2019-2021 г.) ръстът в експортния оборот на българските производители е над 110%. Всичко това е принос не само за развитието на самите компании - ръст в производство, персонал, конкурентоспособност като цяло. Тези резултати се превръщат в двигател за растеж и принос към българската икономика“, казва главния изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска.

За да постигне тези резултати, компанията работи с 58 български фирми. Един от тях е "Цима 99" - водещ производител на конфитюри в България. С помощта на Лидл основаната като малка семейна фирма предлага различни видове сладка в 14 държави, като най-изнасяният ѝ продукт е сладкото от рози.

"Българският продукт има място на европейския пазар и може да измести дори доказани международни продукти", смята Драгомир Илиев, управител "Стоково снабдяване и маркетинг" на Лидл България.

Пример за това е българската баница. Тя е предпочитан продукт в 17 европейски държави благодарение на партньорството между Лидл и "Белла България", която е лидер в продажбите на тестени и месни продукти.

"Лидл България ни предостави възможност за навлизане на дружеството на нови пазари и работа в международни проекти. Това ни помогна да видим какво още можем да подобрим в работата си и продуктите си и да развием качеството и чистоттата на съставите на артикулите, които произвеждаме", казва Диян Ненов, мениджър "Ключови клиенти".

Други български фирми, които получават възможност за износ с Лидл България, са "Веселина Трейд", "Виктория Нутс", "Випера", "Джени Ово", "Млечни продукти", "Нухелт", "Смарт Органик", "Тандем-Попово" и други. Те са едни от най-добрите примери на съвместното партньорство с Лидл и имат впечатляващи резултати както на българския пазар, така и по отношение на износа.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Австралия забранява YouTube за деца под 16 години

Видеоплатформата влиза в забранителния списък, където вече са включени останалите социални мрежи

19:00 - 30.07.2025
Важно днес

Протестиращи настояват държавата най-после да закупи авиотехника за гасене на пожари

Недоволството е не само срещу правителството, но и срещу депутатите в Народното събрание

18:32 - 30.07.2025
Важно днес

Проектът на Пеевски за закриване на КПК е временно блокиран

Правната комисия в парламента отказа да го разгледа като извънредна точка в днешното си заседание

18:26 - 30.07.2025
Важно днес

Москва заплаши България с "адекватен отговор" заради позиция за войната в Украйна

Кремъл определи декларацията на българския парламент, която осъжда руската агресия, като “откъсната от реалността” и заговори за “неизбежни последици”

17:41 - 30.07.2025
Важно днес

Дете на две години е в кома след падане от втория етаж на болницата в Карнобат

Обстоятелствата около инцидента се разследват

17:16 - 30.07.2025
Кариерен (ре)старт

От AI до дигитален маркетинг: започва кандидатстването за стажантската програма Hub by Yettel

До 10 септември студенти и млади специалисти могат да кандидатстват за десетото юбилейно издание на програмата

17:11 - 30.07.2025