Над 150 млн. лв. износ на български продукти с Лидл България за последните 3 години

Все повече български продукти достигат до рафтовете на европейски магазини. Една от причините за това се дължи на партньорството между Лидл България и българските производители, които за последните няколко години отбелязват впечатляващи резултати.

Реализираният износ от български производители в европейската мрежа на Lidl е на стойност от над 150 млн. лв. в периода 2019-2021 г. В рамките на тези три години 252 различни продукта на 58 компании от страната са достигнали до 27 европейски пазара.

Страната с най-голям дял в експортния оборот, реализиран в европейската търговска мрежа на Lidl, е Румъния с 36% от общия оборот, като най-продаваният български продукт в северната ни съседка е пълнозърнестия хляб със семена. В класацията на първите пет държави по размер на износа попадат още Гърция (21%), Германия (11,5%), Сърбия (8,4%) и Унгария (6%).

„Само за последните три години (2019-2021 г.) ръстът в експортния оборот на българските производители е над 110%. Всичко това е принос не само за развитието на самите компании - ръст в производство, персонал, конкурентоспособност като цяло. Тези резултати се превръщат в двигател за растеж и принос към българската икономика“, казва главния изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска.

За да постигне тези резултати, компанията работи с 58 български фирми. Един от тях е "Цима 99" - водещ производител на конфитюри в България. С помощта на Лидл основаната като малка семейна фирма предлага различни видове сладка в 14 държави, като най-изнасяният ѝ продукт е сладкото от рози.

"Българският продукт има място на европейския пазар и може да измести дори доказани международни продукти", смята Драгомир Илиев, управител "Стоково снабдяване и маркетинг" на Лидл България.

Пример за това е българската баница. Тя е предпочитан продукт в 17 европейски държави благодарение на партньорството между Лидл и "Белла България", която е лидер в продажбите на тестени и месни продукти.

"Лидл България ни предостави възможност за навлизане на дружеството на нови пазари и работа в международни проекти. Това ни помогна да видим какво още можем да подобрим в работата си и продуктите си и да развием качеството и чистоттата на съставите на артикулите, които произвеждаме", казва Диян Ненов, мениджър "Ключови клиенти".

Други български фирми, които получават възможност за износ с Лидл България, са "Веселина Трейд", "Виктория Нутс", "Випера", "Джени Ово", "Млечни продукти", "Нухелт", "Смарт Органик", "Тандем-Попово" и други. Те са едни от най-добрите примери на съвместното партньорство с Лидл и имат впечатляващи резултати както на българския пазар, така и по отношение на износа.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Варна излиза на нов протест срещу ареста на Благомир Коцев

"Настояваме Софийският градски съд да ни върне кмета там, където му е мястото - във Варна"

08:23 - 14.07.2025
Важно днес

Първото класиране след 7 клас ще бъде обявено в понеделник

Кои са най-предпочитаните гимназии в големите градове

07:48 - 14.07.2025
Спорт

Made in Bulgaria: кой е Иван Иванов, който покори Уимбълдън

По стъпките на Григор Димитров, но в академията на Рафа Надал

07:30 - 14.07.2025
Важно днес

Тръмп изпраща ПВО системи Patriot в Украйна

Военната доставка ще бъде финансирана с пари на Европейския съюз

07:27 - 14.07.2025
Спорт

Яник Синер детронира Алкарас и е новият шампион на Уимбълдън

Синер стана първият представител на своята родина, печелил титлата от Уимбълдън

21:31 - 13.07.2025
Важно днес

„Политическата игра с Детската болница застрашава бъдещето ѝ“, предупреждава Общественият съвет

Членовете на Съвета подчертават, че доверието към проекта вече е разклатено

16:50 - 13.07.2025
Спорт

Български триумф на Уимбълдън. Иван Иванов стана шампион при юношите

По стъпките на Григор Димитров

16:49 - 13.07.2025
Политика

Тръмп заплашва да отнеме американското гражданство на актрисата Роузи О’Донъл

Актрисата е негов дългогодишен критик

14:26 - 13.07.2025