Ако отворите Instagram профила на една от най-успешните тенисистки през последните години Наоми Осака, малко вероятно е да откриете веднага снимки от корта.

Надписите „в платено партньорство със…“ са се превърнали в нещо обичайно за 23-годишната японка – сред най-новите ѝ публикации можем да открием реклама на Levi’s, колаборацията ѝ с Frankies Bikinis, както и тази с Nike. Това са само част от спонсорите на бившата №1, която със статута си на тенис звезда се превърна и в мощен магнит за големите компании.

През септември тя ще е съпредседател на „Met Gala“ – инициативата, която набира средства за Музея на изкуството „Метрополитън“ в Ню Йорк. През април Осака създаде собствена компания за продукти грижа за кожата – Kinlo, на която е и изпълнителен директор. Миналата година инвестира в новата марка саке Soto!, където е и креативен консултант.

В същото време е едно от знаковите лица на Louis Vuitton и Nike, прави слушалки с Beats и дънкови дрехи с Levi’s.

Рокли? Самата тя е автор на няколко дизайна на японско-американската компания Adeam. Бански? Наоми изработи колекция в партньорство с Frankies Bikinis.

Сред спонсорите ѝ са още Nissin, Yonex, Shiseido, All Nippon Airways и MasterCard.

Според Forbes – Осака е натрупала 37,4 милиона долара от спонсорски договори и наградни фондове от турнири между май 2019 и май 2020. Това е най-високата сума, генерирана от жена спортист в рамките на една година.

„Тя е първият професионален тенисист, с когото сме работили“, казва президентът на бранда на Levi’s Джен Сей, цитирана от New York Times. „За нас обаче Осака е нещо много повече – силен глас, с който окуражава хората и говори за равенство. Ето това харесваме в нея. Няма смисъл да си партнираш с някого, ако сам ще му казваш какво да прави и какво не“.

 Наоми Осака - тихото момиче, чийто глас срещу расизма се оказа най-силен Наоми Осака - тихото момиче, чийто глас срещу расизма се оказа най-силен

Заедно с Nike Осака основа академия, която да покаже пътя на повече млади момичета към професионалния спорт. Влезе в екипа на L.V.M.H., който ще избере моден дизайнер с право да получи 300 хиляди евро безвъзмездна помощ. Нейните отпечатъци са навсякъде – от софтуерната Workday до компанията за здравословни напитки Bodyarmor.

„Тя е истинска фурия“, казва бранд консултантката Синди Галъп, работила с няколко от спонсорите на Наоми. „Впечатляващ спортист е. Има чувство за социална справедливост и е готова да изкаже мнението си. Трето, жена е. И четвърто – представлява разнообразието“, добавя Галъп за тенисистката, чиято майка е японка, а баща ѝ – хаитянин. „Просто запълва всяко едно изискване. Бранд мениджърите винаги си мислят, че тя е абсолютно правилният човек, когото да спонсорират. Сега“.

Сред колаборациите на Наоми има и някои доста необичайни. Един понеделник през март 2021 тя се озова в кухнята на веригата ресторанти Sweetgreen в Лос Анджелис. Заведението за бързо хранене е известно като мястото на „върховната салата“. Там Осака разпитваше готвачите за различните трикове в приготвянето, за дресингите и отделните съставки. Мнозина се запитаха какво прави сред служителите на Sweetgreen, но се оказа, че миналата година е подписала договор, с който влиза със собствен капитал в компанията и става първият им известен спонсор.

И двете страни отказаха да посочат детайлите по сделката. Основателят Натаниел Ру каза само, че по-скоро биха ѝ доставяли салати край корта, отколкото да искат името им да се появи на екипите на тенисистката.

Наоми Осака е магнит за спонсори, но не иска просто да "рецитира" слогани за пари

Сега Осака е част от новата рекламна кампания на веригата, в която са представени четири черти от личността ѝ, сред които геймър и „мастър“ по медитация. С това Наоми иска да покаже как човек може бързо да се насочи от вредната храна към здравословната и да „смени самоличността си“.

„Храня се там поне веднъж на три дни, докато тренирам. За мен е важно да представям нещата, в които вярвам. Никога няма да рекламирам McDonald’s или Coca-Cola, просто защото не ги консумирам“, казва 23-годишната тенисистка пред медиите.

Именно медиите са в основата на последния скандал около Осака - оттеглянето ѝ от Ролан Гарос на 31 май 2021 г. заради решението ѝ да не дава пресконференции. Японката обяви, че иска да съхрани психичното си здраве, а брифингите пред журналисти не ѝ влияят добре. Организаторите я глобиха с 15 хиляди евро, след като отказа да говори пред медиите при победата в първия кръг, а малко по-късно тя заяви: „Мисля, че в момента най-доброто решение за турнира, другите играчи и моето здраве е да се откажа, така че всички да могат отново да се фокусират върху тениса в Париж“.

„Истината е, че в дълги периоди след US Open 2018 страдах от депресия и ми бе много трудно да се справя с това“, призна световната №2.

Президентът на Френската тенис федерация Жил Моретон отговори формално - че организаторите "съжаляват за Осака" и ѝ пожелават „възможно най-бързото възстановяване“. Краткият отговор, от който не се разбира на чия страна са от федерацията, предизвика остри критики в социалните мрежи. Феновете на японката публикуваха обвинения срещу организаторите с хаштаговете #TeamOsaka и #isupportNaomi.

През 2020 хората, които не следят тенис, запомниха името на Наоми Осака с друго – тя стана един от най-ярките гласове на движението „Black Lives Matter“ в защита на правата на чернокожите по света. Във всеки свой мач на US Open излизаше с маска, на която бе изписано името на различна жертва на полицейско насилие. В контекста на убийството на Джордж Флойд от полицая Дерик Шовин, инициативата ѝ набра огромна популярност.

Тя беше повратна точка, която отново я върна към големите успехи с титла в Ню Йорк и нова в Мелбърн няколко месеца по-късно. Оказа се и нова възможност на пазара, тъй като компанията Basic Space се свърза с нея и заедно изработиха 500 маски по дизайн на сестрата на японката Мари Осака. Те бяха разпродадени в рамките на само 30 минути, а всички средства отидоха към UNICEF.

Наоми Осака интервю, спонсори

Двете сестри работиха с Basic Space и преди месец, за да продадат на търг серия от рисунки. Една от тях е на жена с тенис ракета и розова коса, наподобяваща на Наоми, и бе продадена за 150 хиляди долара. Кой е авторът? Самата Мари, която също е професионална тенисистка.

„Винаги съм знаела, че сестра ми ме познава най-добре“, каза Наоми през април в интервю в социалната мрежа Clubhouse. „Докато растяхме, я гледах как рисува и винаги съм искала да използвам моята платформа, за да покажа това на света“.

Мари изработва дизайна на много дрехи, които след това предлага на компаниите спонсори на сестра ѝ. Скоро Levi’s ще пуснат нова колекция, която е нейно дело.

Осака напълно осъзнава, че може да изглежда като „златния билет“ на компаниите към още повече приходи и популярност.

„Не искам да съм просто фигура, която някой използва. Ако работя с дадена марка, искам това да става с желание и от сърце, а не просто да рецитирам някакъв слоган за пари“, казва тенисистката.


Прочетете още:

 "Ювентус" се провали с Андреа Пирло начело, но големият проблем не е треньорът "Ювентус" се провали с Андреа Пирло начело, но големият проблем не е треньорът

Коби Брайънт вече е в Залата на славата: "Смее се някъде в рая, защото продължава да печели" Коби Брайънт вече е в Залата на славата: "Смее се някъде в рая, защото продължава да печели"


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Цензура или скъп хонорар? За какво е последният медиен скандал в Италия

Италиански писател обвинява RAI и Джорджа Мелони, тя пусна спорната му реч във фейсбук

08:19 - 25.04.2024
Важно днес

Могат ли испанските крайнодесни да свалят премиера Санчес с компромат срещу жена му

Педро Санчес временно спира да изпълнява публичните си задължения

07:25 - 25.04.2024
Важно днес

Кандидатът на опозиционната ВМР0-ДПМНЕ с най-много гласове на президентските избори в Северна Македония (Обновена на 25 април)

Първите резултатите сочат около 100 хил. гласа разлика между първите двама

22:24 - 24.04.2024
Важно днес

Ивет Лалова стана майка на момче

Със съпруга и Симоне са избрали името Тиаго за първото си дете

21:58 - 24.04.2024
Технологии

OPPO влиза официално на българския пазар

Продуктите на OPPO ще се предлагат официално в А1 и Технополис

21:09 - 24.04.2024