Годината е далечната 1882-ра. В Киери - италианско градче съвсем близо до Торино, Доменико Верняно сбъдва своята мечта - открива малък магазин за хранителни стоки. Води го страстта му към кафето - страст, която бързо се превръща в култ. А магазинът, наситен с аромати, създаден с много труд и надежди – светкавично се трансформира в място, за което се разказват легенди, оазис на разговорите за красота и люлка на вдъхновяващи човешки взаимоотношения.
Така започва историята на Caffè Vergnano, която продължава да се пише вече 140 години. История за наследството на едно семейство, четирите му поколения, силата на интуицията и любовта към чашата кафе - превърнала се в константа във времето.
И в успешен световен бизнес.
Интуицията на членовете на фамилията рядко греши и пример за това е Енрико Верняно - син на Доменико, който през 1930 г. решава да придобие първата ферма за производство на кафе, намираща се в Кения. Това решение се превръща в повратната точка за семейния бизнес. Близо век по-късно, през 1970 г., Карло и Франческо - внуци на Доменико, които пазят спомена от детството за щастливите моменти в магазина на дядо си, поемат компанията и успешно водят Caffè Vergnano по пътя към началото на новата ера.
Придобиването на Casa del Caffé през 1986 г. в град Торино бележи утвърждаването на Caffè Vergnano в света на ХоРеКа сектора. През 1996 г. компанията прекрачва границите на родната Италия и достига до външния пазар чрез процеса на интернационализация и развитие, който позволява на марката да добие популярност в 90 страни. В продължение на няколко години Caffé Vergnano преобразява изцяло кафе културата в житейската си философия, благодарение на отличното си ноу-хау – качество, което се отличава от търговските политики на водещите конкуренти.
Когато четвъртото поколение в семейството поема ръководството на компанията, Каролина, Енрико и Петро Верняно не спират да подкрепят и затвърждават семейните ценности. Въпреки нарастващата модернизация и най-вече консолидирането на бизнеса и нововъзникващите и разрастващи се пазари, стремежът им към продължаване на традициите се оказва ключов елемент за успеха на Caffè Vergnano, която тази година празнува своя 140-и юбилей.
„Стари“ сме, но никога не сме се чувствали толкова млади. Преливаме от идеи, положителна енергия, имаме отлични партньори и най-вече много приятели, които всеки ден изразяват любовта си към нашето семейство и нашата марка. Това ще бъде година за празнуване и ще се помни, защото предстои да се случат много неща и всички те ще бъдат вдъхновени от ценностите, в които не спираме да вярваме цели 140 години. Това е от онези чувства, които изпълват мечтите ни и ги превръщат в реалност. Нашият поглед е и винаги ще бъде насочен към бъдещето, защото в утрешния свят всички трябва да работим заедно“, сподели Каролина Верняно, изпълнителен директор на Caffè Vergnano.
Сред приятели, представители на международната преса, клиенти и дистрибутори от цял свят, както и в компанията на партньора си – Кока-Кола ХБК, Caffè Vergnano отпразнува своята 140-годишнина във Валфенера, Италия. Този малък град в северния регион на Пиемонт може да не е добре познат в цял свят, но всъщност е дом на бизнеса, поставил свой собствен отличителен стил в културата на кафето.
През следващите дни компанията ще открие своето трето производствено звено именно във Валфенера. Целта на проекта е да се обнови местната зона и да се гарантира, че бъдещият ѝ растеж се управлява по начин, който опазва околната среда във всеки възможен аспект. Този малък град, на по-малко от час от Торино, не само представлява бъдещето на Caffè Vergnano, но и неговото минало и корени. Връзката е трайна, продължила 140 години, и обещава да продължи още много.
На събитието по повод годишнината, присъстваха главният изпълнителен директор Каролина Верняно, цялата фамилия Верняно, включително петото поколение на семейството. Юбилеят бе отпразнуван с много емоции, спомени и увлекателни истории. Освен това, събитието отбеляза пускането в продажба на книгата „Il Fuoco sotto al Caffè“ („Пламъкът за кафето“), написана от журналиста на Corriere della Sera Лука Якарино и издадена от Mondadori. Книгата представлява искреното желание на Caffè Vergnano да благодари на всички, които са били част от неговото пътуване и е почит към историята на едно необикновено семейство и страстта към ритуала на кафето, предавана през поколенията.
Устойчивото развитие и социалната отговорност винаги са били в основата на Caffè Vergnano, откроявайки компанията от конкурентите. Те могат да бъдат открити във всички ежедневни действия – малки и големи, които марката извършва: от съвместими и компостируеми капсули, до цели процеси за рециклиране и намаляване отпадъците с цел опазване на околната среда.
Етикетът на марката „Women in Coffee“ със сигурност е проектът, който най-добре представя ангажимента, който Caffé Vergnano поема. Създаден през 2018 г. в подкрепа на малкия бизнес на жени, производители на кафе, проектът продължава да се развива и до днес и съвсем скоро бе представен официално в България. Той цели да подкрепи конкретни инициативи, фокусиращи се върху овластяването, приобщаването и уважението към жените.
Културата е друга ключова ценност на марката, която олицетворява непрекъснатия процес на растеж и усъвършенстване. Ето защо Accademia Vergnano е специално създадена в стария и семеен дом в град Киери, където се организират теоретични и практически курсове за баристи, които искат да научат всички тънкости и детайли за кафето, както и да подобрят своите умения.
През 2021 г. марката постави началото и на стратегическото си партньорство с Кока-Кола ХБК с цел ексклузивна дистрибуция на Caffé Vergnano в мрежата на компанията извън Италия, като България е първият пазар в групата на Кока-Кола ХБК, който започна да предлага популярната италианска марка на своите клиенти и потребители. Споразумението бе от изключителна важност за международния растеж и развитие на износа, като затвърди присъствието на компанията отвъд италианските граници.
Достигайки своята 140-годишнина, Caffé Vergnano продължава да се справя с нови предизвикателства, които ще бъдат следващата глава в историята на марката, която определено има какво да разкаже за семейството, неговата страст към кафето и мечтите, които следва. Независимо от предизвикателствата, 2021 г. приключи с общ оборот от 92 милиона евро, доближавайки се до резултата от 2019 г. В частност износът възлиза на 22,4 милиона евро, търговията на дребно – на 37,6 милиона евро, ХоРеКа секторът – на 29,4 милиона евро, и вендинг – на 2,6 милиона евро. Амбициозен резултат за деликатния и несигурен свят, в който се намираме.
Новата година ще включва 12 месеца на празненства, събития, изненади и подаръци за всички потребители, като предстои и представянето на лимитирана серия от емблематични продукти, специално създадена по повод годишнината.
Caffè Vergnano е една от най-старите пекарни за кафе в Италия. Създадена през 1882 година и все още управлявана от едноименната семейна компания, тя олицетворява традицията за направата на автентично италианско еспресо в продължение на близо 140 години, внасяйки аромати от цял свят в една, единствена чаша. Тайната зад бленда е при изпичането, което е бавно и по традиционен начин, подобрявайки суровините от всеки произход.
Блендовете на Caffè Vergnano могат да бъдат открити в търговската мрежа, баровете и в над 179-те обекта на веригата италиански кафенета Caffè Vergnano 1882, намиращи се в цял свят.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: