Националната кампания на А1 IONLINE учи подрастващите на безопасно поведение в дигитална среда Снимка: © A1 IONLINE

Дългогодишната програма на А1 за повишаване на уменията на децата и младежите за безопасно и отговорно поведение в мрежата започна своето юбилейно 10-о издание в обновен увлекателен формат. Тази година тя е наречена IONLINE, а зад името стои идеята младите хора да бъдат себе си онлайн, като се придържат към насоките за безопасно сърфиране и отговорно поведение в мрежата.

Кампанията се развива в училищната мрежа в страната чрез специално разработен Час на класа, както и онлайн на интерактивния сайт ionline.bg, където посетителите ще могат да проследят историята на Стефоник, който е изгубил себе си онлайн.

Целта на инициативата е да помогне на младежите да научат и да си припомнят основните правила за безопасно сърфиране и отговорно поведение в интернет чрез полезни съвети, включени в специализирания модул в Часа на класа, и с помощта на практически примери и интерактивни материали под формата на комикс новела.

Официалното начало на кампанията беше дадено в 97. СУ „Братя Миладинови“ в София. Кампанията превърна Часа на класа на 8А клас в 45-минутна дискусия за опасностите в дигитална среда и отговорното използване на интернет.

Специален гост беше инфлуенсърът Chefo, който е в основата на комикс-новелата. Младежите споделиха личния си опит, свързан с различните поведения онлайн, и заедно със своя класен ръководител преминаха през 10-те правила за дигитална грамотност, дефинирани в IONLINE.

„Кампанията IONLINE е част от нашата дългогодишна мисия да правим технологиите по-достъпни и безопасни за всички. Щастлива съм, че тази година нашата кампания за отговорно поведение в интернет преминава на ново, още по-ангажиращо ниво, така че по интуитивен начин да повишим информираността на младите хора за това какво „се крие“ в интернет и как да използват възможностите на онлайн пространството безопасно", заяви Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1.

Захариева допълва, че "онлайн пространството е неделима част от ежедневието на съвременните тийнейджъри и е важно на техния език да ги стимулираме към отговорно и предпазливо поведение.“

Кампанията достига до учениците чрез специален учебен час, посветен на безопасното поведение онлайн. Часът на класа се провежда в близо 40 града в страната, сред които Благоевград, Бургас, Варна, Видин, Плевен, Пловдив, София, Велико Търново, Враца, Стара Загора и други.

Благодарение на разработения тематичен образователен модул и ангажираността на техните преподаватели, младите хора ще преминат през десетте правила за отговорно и безопасно поведение в интернет.

Видео обучението, взаимодействието с учениците и проверката на наученото, включени в модула, ще помогнат за постигането на определената цел. Извън училище всички младежи могат да проследят действията на героите в комикса IONLINE, чиято история ще се разгръща поетапно на сайта на кампанията, така че младите хора да могат да надграждат теоретичните знания с конкретни действия и примери от живота.

На ionline.bg всеки може да се запознае с историята на главния герой на комикса Стефоник и неговите познати, които не винаги използват виртуалната среда разумно, което води до неприятни последствия. Историята ще продължава да се развива динамично през цялата учебна година в рамките на уебсайта, където читателите ще могат да проследят как Стефоник търси себе си.

Всеки регистрирал се във формата участник може да спечели технологични награди от А1, сред които iPhone 16 и геймърско оборудване.

Победителите ще бъдат изтеглени на случаен принцип в началото на 2025 година. Регистриралите се в кампанията могат да спечелят и една от четирите специални награди – участие като герои в следващата глава на комикс новелата.

Имената на избраните младежи за специалните награди ще бъдат поетапно обявявани в сайта на инициативата.

С кампанията IONLINE А1 помага за постигането на устойчиви промени на навиците на младежите в интернет пространството, като използва иновативни подходи и съвременни технологии. Тя е част от целенасочените усилия на компанията за повишаване на дигиталната грамотност и безопасността в интернет, част от цялостната ESG политика на А1.

Компанията инвестира в различни програми и обучения, чрез които вече над десетилетие помага на децата, младежите и възрастните хора да получат нужните знания и умения за полезно и отговорно поведение в интернет среда и помага за създаването на по-сигурна и подкрепяща онлайн общност.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Израел започна първите стъпки от операцията за превземане на град Газа

Действията на Нетаняху идват на фона на антивоенни протести и съгласие за примирие от страна на "Хамас"

07:33 - 21.08.2025
Важно днес

Елеонора Лилова смени Ваня Кастрева начело на образованието в София

Директорът на 2 СУ "Акад. Емилиян Станев" ще ръководи Регионалното управление на образованието

19:08 - 20.08.2025
Важно днес

Бившият главен секретар на МВР при Калин Стоянов стана шеф на полицията в Кърджали

Димитър Кангалджиев получи нов пост близо година след отстраняването

18:44 - 20.08.2025
Важно днес

Нов инцидент с воден атракцион: 16-годишен е в болница след падане от “плаващ дюшек”

Пострадалият се е возил заедно с още трима непълнолетни

17:47 - 20.08.2025
Бизнес

Манията по Labubu утрои печалбата на китайския ѝ производител до над $1,9 млрд.

Продажбите на плюшената кукла Labubu са 34,7% от общите приходи на Pop Mart за първото полугодие на 2025 г.

17:45 - 20.08.2025
Важно днес

Телефони в пъпеш и дрехи, напоени с наркотици, са открити при проверка в затворите

Действията са извършени по разпореждане на правосъдния министър

17:30 - 20.08.2025
Кино и сериали

Сериалът по истинската история на Guinness: "Когато Succession срещне Peaky Blinders"

Задава се един от най-обещаващите сериали на есента

16:33 - 20.08.2025
Важно днес

България премахва монопола на БДЖ: чужди и частни оператори ще се борят за пътническите превози

Очаква се новите договори да бъдат подписани до края на годината

16:21 - 20.08.2025