Неиздавани записи на Бийонсе, заедно с документи, свързани с турнето ѝ Cowboy Carter, са били откраднати от автомобил в Атланта – само дни преди серията ѝ от концерти в града. Това съобщават местните власти, цитирани от BBC.
Според полицейския доклад кражбата е извършена на 8 юли от нает джип, използван от хореографа на Бийонсе Кристофър Грант и танцьора Диандре Блу. Сред откраднатите вещи са пет USB устройства с неиздавана музика, планове за шоуто и сетлисти от минали и за бъдещи изяви. Изчезнали са също лаптоп, дизайнерски дрехи и слушалки Apple AirPods.
Двамата сътрудници на певицата разказват, че са оставили колата паркирана пред заведение за хранене. Когато се върнали, установили счупено стъкло и липсващи куфари.
Полицията е открила два слабо различими пръстови отпечатъка и е използвала системи за проследяване на електронните устройства, но не е потвърдено дали откраднатите предмети са били възстановени. Издадена е заповед за арест, но името на заподозрения не е публично обявено.
Кражбата е сериозен удар за Бийонсе, която от години прилага изключително строги мерки, за да опази новата си музика. След като ранни албуми като Dangerously in Love и 4 се появиха онлайн преди официалната им премиера, тя започва стриктно да контролира всеки етап от процеса - от първите сесии в студиото до финалния запис.
Пример за това е албумът Beyoncé от 2013 г., издаден без предупреждение и ексклузивно в iTunes. Проектът, записан под кодовото име Lily, включва 14 песни с клипове, заснети при строга конфиденциалност – дори без да се пуска музика на снимачните площадки.
„Беше забавно“, разказва статист от един от клиповете пред американското издание StyleCaster. „През цялото време се чудех какво точно снимаме.“
Изненадващата премиера се отплаща – албумът се превръща в най-бързо продавания в историята на iTunes, с над 830 000 копия в рамките на 72 часа.
Оттогава певицата използва подобни стратегии при всеки нов проект. Дори авторите, с които работи, често не знаят дали песните им ще бъдат включени до момента на официалното излизане на албума.
През 2024 г. Post Malone разкрива пред New York Times, че за съвместната им песен Levii’s Jeans представител на Бийонсе носи копие на записа лично до дома му в Юта. По време на съвместната работа файловете остават под постоянен надзор. „Беше ужасяващо“, споделя той.
Бийонсе неведнъж е разчитала на собствената си фен база, когато става дума за защита от нежелано разпространение на нова музика. През 2022 г., когато Renaissance се появява онлайн два дни преди премиерата, феновете масово отказват да го споделят или разпространяват.
Певицата реагира с ръкописна бележка, публикувана на официалния ѝ сайт: „Албумът изтече, а вие наистина изчакахте, за да му се насладите заедно. Никога не съм виждала нещо подобно. Благодаря ви, че заклеймихте онези, които се опитваха да се промъкнат в клуба по-рано.“
Cowboy Carter, осмият студиен албум на Бийонсе, издаден през 2024 г., е проект, който отдава почит и изследва корените на кънтри музиката. Албумът печели „Грами“ за албум на годината и поставя началото на едно от най-амбициозните ѝ турнета досега.
Концертите в Атланта се проведоха между 10 и 14 юли, като финалната вечер беше в понеделник. По време на третото шоу публиката беше изненадана от появата на Джей Зи – съпруга на Бийонсе, който се присъедини към нея на сцената.
Хореографът Кристофър Грант и танцьорът Диандре Блу, които наемат автомобила, откъдето бяха откраднати устройствата с неиздадена музика и документи за турнето, са важна част от екипа на певицата. Грант е работил с артисти като Шакира, а Блу участва с Бийонсе в реклама за Super Bowl 2024, в която тя представи два от водещите сингли от Cowboy Carter.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: