Netflix обяви нова инвестиция от 1,2 милиарда долара в испанската филмова и телевизионна индустрия за следващите три години.
Това стана ясно по време на събитие в Tres Cantos край Мадрид, където се намира европейският продукционен хъб на стрийминг гиганта.
Съобщението беше направено от изпълнителния директор на Netflix Тед Сарандос в присъствието на испанския премиер Педро Санчес и вицепрезидента по съдържанието за Испания, Португалия и Турция Диего Авалос.
Въпреки че испанските абонати на Netflix (8,7 млн. според данни на Omdia) са значително по-малко от френските (14,6 млн.), Испания се е утвърдила като световен лидер в производството на неанглоезично съдържание.
Инвестициите на Netflix във Франция, за сравнение, са около 281 млн. долара на година - т.е. по-малко от новия ангажимент на стрийминг гиганта в Испания.
Решението беше обявено независимо от последните сигнали от администрацията на Доналд Тръмп, че кинопроизводителите, които снимат извън САЩ, може да бъдат принудени да плащат "вносни мита" като наказание.
Поводът за анонса е десетата годишнина от стъпването на Netflix в Испания.
От началото на дейността си в страната досега, Netflix е снимал в над 200 населени места в цяла Испания и е подкрепил създаването на над 20 000 работни места в аудиовизуалния сектор, подчертава Сарандос.
„Освен богатото културно наследство, живата развлекателна индустрия и брилянтните ви творци Испания е и чудесно място за бизнес“, заяви Сарандос, цитиран от Variety.
Страната оглавява класациите на Netflix с осем заглавия сред най-гледаните неанглоезични филми и сериали.
Сред тях La Casa de Papel (Money Heist), Elite, Society of the Snow и Through My Window.„Само през миналата година испански продукции са били гледани над 5 милиарда часа в Netflix. Това е повече от всички други европейски държави“, подчерта Тед Сарандос.
Историческият пробив настъпва с Money Heist – сериал, създаден първоначално за испанската телевизия Antena 3 и впоследствие придобит от Netflix, който го разпространява глобално в края на 2017 г.
Money Heist се превръща в първия неанглоезичен сериал на платформата, достигнал статута на световен феномен.
С характерните червени гащеризони, маските на Дали и песента „Bella Ciao“, сериалът се превръща в културен символ.
„Причината тези филми и сериали да се възприемат навсякъде е ясна – те са автентично испански. Създадени са в Испания, от испански автори, испански актьори и испански снимачни екипи за испанска публика“, заключи Сарандос.
Netflix избра НДК и софийските улици, за да снима рекламата си с предстоящи сериали
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: