Netflix избра български бранд за чорапи за своя нова колаборация Снимка: © Stinky Socks

Легендарният боксьор Майк Тайсън и американската ръгби звезда Том Брейди са увековечени върху чорапи, а зад инициативата стоят една българска фирма и световният стрийминг гигант Netflix.

Netflix е сключил партньорство с българския бранд за скейт и сноуборд чорапи Stinky Socks - забележително постижение за компанията на братята Христо и Димо Петкови.

Произведените от тях чорапи ще използват марката Netflix за нова серия артикули, посветена на Netflix Live - секцията на американския гигант за спортни предавания на живо. От известно време платформата развива все повече съдържание в реално време, като едно от най-големите ѝ събития досега беше излъчването на мача между Майк Тайсън и Джейк Пол през ноември 2024 г.

Именно боксовата ръкавица на Тайсън е изобразена на чорапите, които са в цветовете на Netflix - черно, червено и бяло.

Представена е и топка за американски футбол - като препратка към друга спортна легенда - звездата Том Брейди, който участва в комедийното шоу на Netflix - "The Roast of Tom Brady".

No alternative text description for this image

Колаборацията с българския бранд е плод на 8 месеца съвместна работа.

От Netflix първи забелязват Stinky Socks, която оперира и на американския пазар, и искат от компанията произведе мърчандайз за служителите им по повод двете събития на живо. Американският гигант е впечатлен от резултата, затова влиза в партньорство с българския производител и му дава правото да пусне в продажба лимитиран брой чорапи с логото и дизайна, разработен от американски художници.

Чорапите на Христо и Димо Петкови - от Габрово до САЩ

През 90-те години на миналия век Христо и Димо Петкови от Габрово се влюбват в скейт и сноуборд културата. С камера в ръка и без социални мрежи те изграждат ранна онлайн репутация, като снимат видеа с приятелите си скейтъри. Скоро български спортни брандове започват да ги забелязват и да им предоставят екипировка.

С времето двамата братя обаче искат да изразят стила си по-точно и персонално. Затова през 2011 г. създават свой собствен бранд – Stinky Socks. Те инвестират по-голямата част от началния си капитал в създаване на лого, а останалата част - в първата партида чорапи, които поръчват на фабрика в Русе.

No alternative text description for this image

Спортните магазини в страната първоначално отказват да работят с малката фирма, затова и марката започва да се развива първо навън - в Гърция и Япония. Постепенно портфолиото с държави се разраства, а от есента на 2022 г.Stinky Socks стъпват и на американския пазар. Чорапите се продават в над 70 магазина на една от най-големите американски вериги за спортно облекло - Zumiez.

"Това, което започна като малка идея преди 14 г. - вкоренена в любовта ни към природата и разказването на истории - ни отведе по-далеч, отколкото някога сме си представяли. Сътрудничеството с Netflix е важен етап не само за Stinky Socks, но и за всички, които са повярвали в това, което изграждаме", посочват от Stinky Socks във връзка с колаборацията им със стрийминг платформата.

Днес чорапите на Stinky Socks, но са носени по целия свят, като се налагат в лайфстайла на сноубордисти и скейтбордисти. Производството се извършва изцяло в България, а материалите по изработката се набавят локално - от региона около страната, включително Турция и Италия.

"За нас е важно да показваме, че един български бранд може да е успешен и на световно ниво", каза пред "Булевард България" един от основателите на Stinky Socks Христо Петров.

Той споделя, че в началото най-голямото препятствие пред компанията е било, че никой не е знаел нищо както за нея, така и за България. Години по-късно това се е променило и Stinky Socks са се превърнали в името, което представая българското произовдство на глобалния пазар.

Петкови още работят с фабриката, с която създават първите си чорапи. Тогава започват с около 3 дизайна, а сега Stinky Stocks са добавили в каталога си над 120 собствени стила.

Силата им е в сторителинга – вместо да залагат на масовите спортни вериги, те изграждат общност чрез спонсориране на сноубордисти и скейтбордисти и създават автентична връзка с феновете. Голяма част от посланиците на Stinky Socks са популярни имена от двата екстремни спорта и стрийт културата.

Но не става дума само за чорапи. Освен партньорството с Netflix брандът има реализирани редица проекти в сътрудничества с хора и компании от сноуборд и скейт средите. Една от последните им колаборации е с култовия магазин за хард рок и хеви метал в Солт Лейк Сити - The Heavy Metal Shop. Мърчандайзът на магазина е носен от множество легенди като Алис Купър, Том Арая и Джеф Ханеман от Slayer.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Важно днес

Полицията в Нови Сад тръгна с палки и газ срещу студентите

Часове по-рано Александър Вучич заяви, че повече "няма да търпи" протестите

20:51 - 28.04.2025
Важно днес

България ще харчи повече за отбрана и иска ЕС да изключи тези разходи от дефицита

Това означава, че страната ще надхвърли изискването за до 3% дефицит от БВП

18:12 - 28.04.2025
Важно днес

BG-Alert не заработи и при наводненията в Монтанско, защото изисквала "обучени кадри"

МВР прехвърля отговорността на общините

16:14 - 28.04.2025
Бизнес

Nexo обяви завръщане на криптопазара в САЩ след форума с Тръмп-младши

Компанията спря да работи в Америка преди 2 г. след разследването на регулаторите

15:24 - 28.04.2025
Важно днес

Путин твърди, че временно спира огъня срещу Украйна, след като на Великден не спази "примирието" си

Кремъл вече отказа 30-дневно примирие по предложение на САЩ

14:46 - 28.04.2025
Важно днес

Спиране на тока парализира Испания и Португалия и прекъсна мач на Григор Димитров

Властите не изключват причината да е кибератака

14:34 - 28.04.2025
Важно днес

Фридрих Мерц изпреварващо обяви своите министри в новото правителство на Германия

Два месеца след изборите ХДС анонсира своите представители във властта

13:51 - 28.04.2025
Важно днес

Съдът стопи наказанието на Евелин Банев - Брендо до само 10 г. за престъпления в три държави

Брендо беше осъден от италианските власти на 20 г. затвор и още 10 г. в Румъния. Българският съд обаче му даде общо 10 г.

13:37 - 28.04.2025
Култура

"Аскеер" 2025: Актьорите Марин Янев и Ивайло Христов са отличени с почетни награди

Най-много номинации на тазгодишните награди "Аскеер" има спектакълът "Без кръв" на Драматичен театър-Пловдив

12:40 - 28.04.2025