Легендарният боксьор Майк Тайсън и американската ръгби звезда Том Брейди са увековечени върху чорапи, а зад инициативата стоят една българска фирма и световният стрийминг гигант Netflix.
Netflix е сключил партньорство с българския бранд за скейт и сноуборд чорапи Stinky Socks - забележително постижение за компанията на братята Христо и Димо Петкови.
Произведените от тях чорапи ще използват марката Netflix за нова серия артикули, посветена на Netflix Live - секцията на американския гигант за спортни предавания на живо. От известно време платформата развива все повече съдържание в реално време, като едно от най-големите ѝ събития досега беше излъчването на мача между Майк Тайсън и Джейк Пол през ноември 2024 г.
Именно боксовата ръкавица на Тайсън е изобразена на чорапите, които са в цветовете на Netflix - черно, червено и бяло.
Представена е и топка за американски футбол - като препратка към друга спортна легенда - звездата Том Брейди, който участва в комедийното шоу на Netflix - "The Roast of Tom Brady".
Колаборацията с българския бранд е плод на 8 месеца съвместна работа.
От Netflix първи забелязват Stinky Socks, която оперира и на американския пазар, и искат от компанията произведе мърчандайз за служителите им по повод двете събития на живо. Американският гигант е впечатлен от резултата, затова влиза в партньорство с българския производител и му дава правото да пусне в продажба лимитиран брой чорапи с логото и дизайна, разработен от американски художници.
Чорапите на Христо и Димо Петкови - от Габрово до САЩ
През 90-те години на миналия век Христо и Димо Петкови от Габрово се влюбват в скейт и сноуборд културата. С камера в ръка и без социални мрежи те изграждат ранна онлайн репутация, като снимат видеа с приятелите си скейтъри. Скоро български спортни брандове започват да ги забелязват и да им предоставят екипировка.
С времето двамата братя обаче искат да изразят стила си по-точно и персонално. Затова през 2011 г. създават свой собствен бранд – Stinky Socks. Те инвестират по-голямата част от началния си капитал в създаване на лого, а останалата част - в първата партида чорапи, които поръчват на фабрика в Русе.
Спортните магазини в страната първоначално отказват да работят с малката фирма, затова и марката започва да се развива първо навън - в Гърция и Япония. Постепенно портфолиото с държави се разраства, а от есента на 2022 г.Stinky Socks стъпват и на американския пазар. Чорапите се продават в над 70 магазина на една от най-големите американски вериги за спортно облекло - Zumiez.
"Това, което започна като малка идея преди 14 г. - вкоренена в любовта ни към природата и разказването на истории - ни отведе по-далеч, отколкото някога сме си представяли. Сътрудничеството с Netflix е важен етап не само за Stinky Socks, но и за всички, които са повярвали в това, което изграждаме", посочват от Stinky Socks във връзка с колаборацията им със стрийминг платформата.
Днес чорапите на Stinky Socks, но са носени по целия свят, като се налагат в лайфстайла на сноубордисти и скейтбордисти. Производството се извършва изцяло в България, а материалите по изработката се набавят локално - от региона около страната, включително Турция и Италия.
"За нас е важно да показваме, че един български бранд може да е успешен и на световно ниво", каза пред "Булевард България" един от основателите на Stinky Socks Христо Петров.
Той споделя, че в началото най-голямото препятствие пред компанията е било, че никой не е знаел нищо както за нея, така и за България. Години по-късно това се е променило и Stinky Socks са се превърнали в името, което представая българското произовдство на глобалния пазар.
Петкови още работят с фабриката, с която създават първите си чорапи. Тогава започват с около 3 дизайна, а сега Stinky Stocks са добавили в каталога си над 120 собствени стила.
Силата им е в сторителинга – вместо да залагат на масовите спортни вериги, те изграждат общност чрез спонсориране на сноубордисти и скейтбордисти и създават автентична връзка с феновете. Голяма част от посланиците на Stinky Socks са популярни имена от двата екстремни спорта и стрийт културата.
Но не става дума само за чорапи. Освен партньорството с Netflix брандът има реализирани редица проекти в сътрудничества с хора и компании от сноуборд и скейт средите. Една от последните им колаборации е с култовия магазин за хард рок и хеви метал в Солт Лейк Сити - The Heavy Metal Shop. Мърчандайзът на магазина е носен от множество легенди като Алис Купър, Том Арая и Джеф Ханеман от Slayer.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: