Netflix отчете спад в абонатите си и обвини хората, които споделят паролите си

Акциите на Netflix поевтиняха с повече от 20% при търговия след края на работно време на борсите във вторник. Спадът е реакция на новината, че стрийминг гигантът е загубил 200 000 абонати през първото тримесечие - първа загуба на абонати за Netflix от десетилетие.

Финансовите резултати на компанията не са отговорили на очакванията на инвеститорите относно приходите - продължават лошите новини.

Резултатът от новия срив в акциите на Netflix е общ спад с повече от 40% от началото на годината, до голяма степен поради засилената конкуренция и забавените прогнози за растеж на броя потребители на услугата за първото тримесечие.

„Ръстът на приходите ни се забави значително, както показват нашите резултати и прогноза по-долу“, пишат от Netflix към акционерите си, обвинявайки „относително високото си разпространение в домакинствата“, което води до „сблъсък с възможността за растеж на приходите“.

През март Netflix предприе мерки срещу практиката за споделяне на пароли между потребителите в някои държави като средство за увеличаване на абонаментите.

Според последните данни на компанията, в допълнение към 222-те милиона домакинства, които си плащат абонамент, Netflix се ползва от още над 100 милиона домакинства чрез споделянето на пароли. 30 милиона от тях са в САЩ и Канада - най-доходоносните пазари.

Твърде изненадваща е и новината, че ръководството на Netflix е вече "отворено" за добавяне на реклама към услугата за онези потребители, които търсят абонамент на по-ниска цена. Съоснователят и председател на борда на компанията Рийд Хейстингс винаги е бил против пускането на рекламни формати в стрийминг услугата, но сега не изключва и тази стъпка.

Още една причина за влошената финансова прогноза е, че вследствие на войната в Украйна и изтеглянето си от Русия компанията губи 700 000 потенциални нови абонати. Платформата беше сравнително от скоро на руския пазар - 2016 г., и имаше едва милион абоната там. Netflix работеше по 4 руски продукции, които отмени заради инвазията. Компанията отказа да изпълни и разпоредбите на руския закон, който задължи всички доставчици на съдържание да включат за безплатно гледане 20 руски канала, които държавата определи.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024