Лидерът на пазара за стрийминг Netflix увеличи продажбите си до добри 9,8 млрд. долара през третото тримесечие. Това е с около 15% повече в сравнение със същия период на миналата година. Печалбата на гиганта нарасва от около $1,68 млрд. до $2,36 млрд. през същия период.
През последното тримесечие компанията е успяла да привлече около 5 млн. клиенти, което е много повече от очакваното.
Според експерти силният растеж се дължи на промените, които Netflix въведе през последната година. Тя вече не позволява на потребители в различни домакинства да споделят един акаунт и на места въведе по-евтин абонамент, но с реклами.
Гигантът разчита все повече и на телевизионни реклами, с които да се промотира. С този ход се опита да привлече зрители на традиционната телевизия към онлайн услугата.
Стратегията е да се покрият възможно най-много телевизионни категории, включително по-голяма наличност на филми, сериали и реалити предавания.
Според оценки на компанията досега, дори на най-успешните пазари, Netflix е привлякъл само по-малко от 10% от общото телевизионно потребление.
Ръстът през третото тримесечие се дължи и на успеха на някои от продукциите в платформата, включително големия интерес около сериалите "Emily in Paris" и "The Perfect Couple"
Netflix се надява, че новият сезон на "Squid Game", който излиза през декември, ще увеличи аудиторията им в края на годината. Услугата за стрийминг вече достига до общо около 282,7 милиона домакинства по света
Акциите на Netflix поскъпнаха с 4,5%.
"Изпълнихме плана си за ускоряване на нашия бизнес. Гледайки напред към 2025 г., ние сме фокусирани върху подобряването на всеки аспект на нашата услуга и продължаваме да постигаме здравословен ръст на приходите и печалбата", се казва в съобщение до акционерите.
Netflix все още остава лидер в стрийминг сферата въпреки конкуренцията. Disney и Warner Bros. все още се опитват да я достигнат.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: