"Netflix за спорт" вече и в България: Какво трябва да знаем за DAZN

От 1 декември спортната стрийминг услуга DAZN, популярна като "Netflix за спорт", влиза на българския пазар. Страната ни е една от над 200 държави, които са част от хода на компанията да стане "глобална".

Първоначално месечната такса за България ще бъде 2,99 лева, а потребителите у нас ще имат и доста добра причина за абониране, защото най-голямото събитие след старта на глобалната платформа на DAZN (да се чете "Да Зоун") ще бъде излъчването на мача за световната титла между Кубрат Пулев и Антъни Джошуа на 12 декември.

Седмица по-рано пък ще бъде излъчен още един боксов мегасблъсък в лека категория между американеца Райън Гарсия и британеца Люк Кембъл.

Именно боксът е във фокуса на DAZN при неговия глобален старт, което е логично с оглед на големите инвестиции на компанията в този спорт. Потребителите ще могат да гледат още богат архив от класически мачове, филми за различни спортисти и оригинални програми като 40 DAYS, Saturday Fight Live и ONE NIGHT. Обещанията са за добавяне на още спортове и програми от следващата година.

Цената от 2,99 лева ще бъде за първоначален период с цел привличане на максимален брой абонати като източници от DAZN споделят, че тя ще се запази поне няколко месеца. Разбира се, тя е съобразена и с все още ограничения избор на спорт на живо в нея. Но с оглед на развитието на услугата в други държави, то няма да е учудващо с добавяне на още събития съвсем скоро DAZN да се превърне в една от предпочитаните платформи за стрийминг на спорт.

Приложението DAZN ще бъде достъпно на повечето свързани с интернет устройства, включително смартфони, таблети, лаптопи, компютри и устройства като смарт телевизори, стрийминг стикове и игрови конзоли.

Така българският спортен зрител ще има още една платена възможност за гледане на спорт. Към момента почти всички важни събития се предават по двете големи спортни телевизии Макс Спорт и Диема Спорт, които се излъчват чрез допълнителна такса към месечния абонамент.

При пакета "Diema Xtra" цената бе увеличена през лятото на 8,99 лева на месец, докато при "MAX Sport Plus" цената е 5,99 лева.

По принцип Диема Спорт излъчва мачовете на Кубрат Пулев, но към момента не е ясно, дали това ще важи и за двубоя с Джошуа и дали изобщо родна телевизия ще излъчва суперсблъсъка. В противен случай от DAZN със сигурност ще са доволни от броя на нови абонати от България.

Кой стои зад DAZN и какво може да очакваме?

Услугата е основана през 2016-а от Perform Group, която е собственост на украинския бизнесмен и инвеститор Лен Блаватник, който според последната класация на Forbes е 22-ият най-богат човек в света с богатство, оценявано на 24,8 милиарда долара. Perform Group, която в последствие е преименувана на DAZN Group Limited, е само една от многобройните компании на родения в Одеса 63-годишен филантроп, който за благотворителната си дейност през 2017-а получава титлата "Сър".

От самото начало DAZN заявява себе си като спортната версия на Netflix като стартира в Австрия, Германия, Швейцария и Япония. Към момента услугата оперира на 9 пазара като през годините към тях се присъединиха Канада, САЩ, Италия, Испания и Бразилия.

Във всяка една от тези страни компанията инвестира огромни суми, за да вземе правата на важни за дадената държава спортни събития. В Германия например DAZN вече има превес спрямо останалите, излъчвайки най-големите футболни първенства, включително Шампионска лига, Премиършип, Ла Лига и дори част от мачовете от местната Бундеслига, взимайки правата от Евроспорт. Цената там е 11,99 евро на месец или 119,99 евро при едногодишен абонамент. Услугата придоби огромна популярност и в Италия заради ексклузивния договор за излъчване на местната Серия А, което позволи повишение на цената до 9,99 евро. В САЩ пък компанията сключи договор с Matchroom през 2018 на стойност 1 милиард долара за правата на мачовете на Джошуа на територията на държавата.

Поглед към изминалата седмица (19-25 октомври) показва, че DAZN е излъчила общо 727 спортни събития в 9 държави в рамките на 7 дни.

Все пак не всичко е розово. През миналия месец DAZN направи много съкращения, основно в САЩ. Липсата на спорт по време на пандемията логично повлия на услугата и нейните абонати. Всъщност стъпката към стъпване на почти целия свят трябваше да се случи още на 2 май, но заради COVID-19 се отложи чак за края на годината. През май Financial Times написа, че DAZN Media търси нови инвестиции, а през октомври компанията продаде дялове от своите футболни сайтове Goal, Spox и VoetbalZone.


Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук:

Технологии

Защо Apple се подчинява на руската цензура

Гигантът трие приложения от App Store за руските потребители по искане на Кремъл

18:06 - 22.11.2024
Бизнес

Това ли е краят на Northvolt - най-голямата компания за батерии в ЕС?

Някогашната надежда на ЕС за пазара на електромобили обяви неплатежоспособност

16:08 - 22.11.2024
Живот

Испания глоби Ryanair и други нискотарифни компании заради допълнителни такси

Доплащането за багаж и място нарушава права на потребителите, смята Мадрид

15:29 - 22.11.2024
Важно днес

Генералният секретар на НАТО ще разговаря с Тръмп за Украйна

Срещата идва на фона на новата ескалация във войната, която Русия води

13:43 - 22.11.2024