65-ото издание на „Евровизия“ е привлякло 183 милиона зрители, след като най-престижният европейски музикален конкурс беше отменен заради пандемията през 2020 г.
Големият финал в Ротердам бележи 4% по-голяма телевизионна аудитория в сравнение с последния етап на състезанието през 2019 г., съобщиха организаторите от EBU – Европейския съюз за радио и телевизия.
Финалът в Лисабон през 2018 е гледан по телевизията от 186 млн. души, а две години по-рано събитието в Стокхолм достига до 204 млн. аудитория.
„Евровизия“ 2021 е истински хит сред младите зрители. Процентът на хората от 15 до 24 години, които са гледали финала тази година, е със 7 пункта по-висок от този през 2019 и се равнява на 52,8% от цялата аудитория. Той е и четири пъти по-висок от средната стойност за каналите, които излъчват конкурса.
Тази година италианската рок група Måneskin триумфира в зала „Ахой“ с 524 точки и изпревари представителите на Франция и Швейцария. Дамиано Давид и колегите му Виктория, Томас и Етан спечелиха конкурса с песента „Zitti E Buoni“. България беше представена от Виктория Георгиева, която класира страната ни на 11-ото място с парчето „Growing Up is Getting Old“.
От улиците на Рим до победата в Евровизия 2021: Историята на Måneskin
През 2021 г. организаторите са отчели 50,6 милиона уникални потребители от 234 страни, които са гледали конкурса в официалния YouTube канал. Тази цифра е с 28% по-висока от регистрираната две години по-рано.
Каналите на „Евровизия“ в социалните мрежи също са били изключително посещавани по време на събитието. Във Facebook, Instagram, Twitter и TikTok е имало общо 14 милиона реакции на постове и коментари. Организаторите създадоха TikTok профила 100 дни преди големия финал и само там са отчетени над 4 милиона ангажирания. Съдържанието във Facebook е достигнало до 21 милиона души, а в нощта на финала са публикувани 5 милиона „туита“.
В Италия над 4,3 млн. души са гледали победителите от Måneskin. Това представлява 24,4% от ТВ-аудиторията в страната.
Домакините от Нидерландия отчетоха рекорден брой телевизионни зрители, които някога са гледали финал на „Евровизия“ – 5,4 млн. души, или 21% увеличение спрямо 2019 г.
Конкурсът отчете най-високата си гледаемост за изминалото десетилетие във Франция, където аудиторията скочи с 15% спрямо 2019 и достигна до 5,5 милиона зрители. Страната завърши на второ място с песента „„Voila“ на Барбара Прави.
Във Великобритания също беше отчетена повишена популярност на „Евровизия“. В годината, в която Обединеното кралство излезе от ЕС, 7,4 милиона души застанаха пред екраните на 23 май, което е най-доброто постижение от 2014 г. насам. Страната обаче сътвори прецедент, като не събра точки нито от националните журита, нито от зрителите.
Германия, която също не взе точки от зрителския вот, за 11-та поредна година остана лидер сред всички държави по ТВ-аудитория за „Евровизия“ – със 7,8 милиона зрители.
„Развълнувани сме да видим как хората отново приветстват „Евровизия“ с такова голямо желание и сме много горди, че събрахме милиони хора пред екраните“, каза изпълнителният супервайзър Мартин Остердал, отбелязвайки, че 11 радиостанции също са излъчвали конкурса.
„1624 души са част от екипа на събитието тази година. Работиха всеки ден в последните месеци, за да направят това уникално шоу в едни несигурни времена“, заяви изпълнителният продуцент Ситси Бакер.
През 2022 г. конкурсът ще се проведе в Италия.
Прочетете още:
Владо Карамазов: Пандемията ме направи ловец на истории сред истинските хора
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: