Кампанията „Готов ли си?“ на водещата бездимна алтернатива от портфолиото на Филип Морис България съчетава провокация, иновация и желание за промяна. Разговаряме със Севдалина Василеску и Герасим Лукаров, част от екипа на IQOS.
Брандът това лято е част от някои от най-вълнуващите музикални фестивали и събития из цялата страна с идеята да създаде за пълнолетните потребители изживявания, които надхвърлят очакванията.
За комуникацията с потребителите и за това как се насърчава прогрес в една силно регулирана индустрия разказват Севдалина и Герасим.
Кажете повече за „Готов ли си?“. Какво всъщност се крие зад този провокативен въпрос?
Севдалина: „Готов ли си?“ е въпрос намигане и въпрос послание, който отправяме към пълнолетните потребители у нас с амбицията да ги подтикнем да бъдат любопитни за новото, за иновациите, за преживяванията. Защото любопитството е лек за скуката и еднообразието. „Готов ли си?“ е част от IQOS Forever Curious – новата бранд кампания, която споделя мисията на Филип Морис Интернешънъл да остави цигарите в миналото и да предложи на пълнолетните потребители научно доказано по-малко вредни алтернативи на цигарите.
Герасим: Понякога познатите неща задържат човек в зоната на комфорт, а новите перспективи, които откриваме чрез любопитство, могат да променят живота ни към по-добро. Това искаме да направим с „Готов ли си?“ - да напомним, че често извън зоната на комфорт има иновации, които водят към прогрес и по-добро утре. В рамките на кампанията ни това лято сме част от някои от най-вълнуващите музикални фестивали и партита. Там за пълнолетните потребители сме изградили зони, на които да опитат различни вкусове, да влязат в роли, да спечелят изненадващи награди. Това не е просто бранд зона, а цялостно изживяване, съобразено концептуално с всяко събитие.
Разкажете ни повече? Къде можем да ви срещнем IQOS през летните дни и какво да очакваме?
Герасим: В календара ни попадат най-хитовите събития през следващите месеци, част от които са Ritual Gatherings на нос Акра и музикалният фестивал ЕХЕ, който тази година ще се проведе на Какао бийч. На 9-и август, съвместно с нашите приятели от Bedroom Beach, организираме грандиозно дневно парти с гост-DJ Aaron Sevilla, който за първи път идва в България. Тук искам да благодаря на екипа на Bedroom Beach за професионализма и страхотната съвместна работа, която осъществяваме.
Севдалина: Също така сме и на всички големи партита в заведенията CaVo, ZaZu и The 1 Sunny Beach, Dock 5 Burgas, Borgo Gradina, Kite Bar, Pampero Arapya. Естествено, помислили сме и за потребителите, които ще останат в София – те могат да ни открият в добре познатите и емблематични Beach Bar, Cocktail Bar Pavaj, Bar Gatto, Club Carrusel и Memento.
А какво можете да очаквате? Ще оставим отговора на този въпрос на любопитството ви и ви каним да разберете на място. Гарантирам, че ще си изкарате незабравимо.
Как бихте описали ролята на любопитството в съвременната комуникация между бранд и потребителите му?
Севдалина: Отключването на любопитството е широка тема, която има потенциал да развълнува масите. В контекста на тютюневата индустрия, IQOS - пионерът на бездимната категория в България, както и в световен план, избира да провокира пълнолетните пушачи да открият по-добри алтернативи на добре познатите от миналото такива. Осъзнаваме, че някои навици са трудни за изкореняване, но пък личният и обществен прогрес могат да се осъществят само и единствено ако продължаваме да учим, да се развиваме, да сме в крак с глобалните и локални тенденции.
Това изисква отворено съзнание и готовност да откриеш и да се отдадеш на новостите, зад които стоят серия проучвания и солидни данни.
От професионална гледна точка какво означава за вас „да останеш любопитен“, когато вече заемаш висока позиция в международна организация?
Севдалина: Да правиш всяко следващо нещо по-добре, да бъдеш полезен на колегите и партньорите си, да провокираш дискусия, на база която да се роди следващото невиждано до момента бранд изживяване в България. За мен това означава да останеш близо до потребителите, да не спираш да се интересуваш от техните предпочитания и да търсиш решения на трудностите, които срещат. Това е валидно за всяка позиция в нашата организация и се гордеем, че потребителите виждат това и ни оценяват високо.
Смятате ли, че любопитството е бизнес умение? Или по-скоро лична нагласа? Как го насърчавате в екипа си?
Герасим: Любопитството е и двете – и бизнес умение, и лична нагласа. То е ключово за иновациите и успеха в бизнеса, защото ни помага да търсим нови решения и да се адаптираме към промените.
В същото време, то е лична нагласа, която ни подтиква да се развиваме и да не спираме да учим. В нашия екип насърчаваме любопитството, като създаваме среда, в която всеки може да задава въпроси и да предлага идеи. Стимулираме различното мислене и креативността чрез открити дискусии и обмен на мнения. Вярваме, че когато хората се чувстват свободни да изразяват своите идеи, се раждат най-добрите решения.
Смятате ли, че хората днес търсят по-дълбоки отговори от брандовете – не само „какво продавате“, а „защо съществувате“?
Севдалина: Категорично да. Което налага брандовете да създават история, в която внедряват ценностите си, които от своя страна да говорят на публиката и в идеалния случай да водят до по-добър живот.
Герасим: Абсолютно! Хората искат да знаят не само какво купуват, но и какво стои зад бранда. Те търсят смисъл и стойност, които да резонират с техните собствени ценности и убеждения.
Какво означава за вас да изграждате не просто продукт, а култура и изживявания около него?
Герасим: Изграждането на култура около продукта означава да създаваме общност, която споделя нашите ценности и страст към новото. Това е процес, който включва не само предлагането на качествени продукти, но и създаването на незабравими изживявания, които надхвърлят очакванията.
Вярваме, че когато хората се чувстват част от нещо по-голямо, те са по-ангажирани и мотивирани. В България потребителите на IQOS вече са над 450 000 и се гордеем, че работим неуморно, за да сме в непрестанна комуникация с потребителите ни. Както на живо в нашите обекти, така и онлайн, през колцентъра ни. Ние чуваме техните нужди и ги отразяваме във всяка следваща стъпка.
Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: