Белград. Светлините по бреговете на река Сава пулсират като шал с неонови ресни, който градът е преметнал небрежно през рамо. Живият трафик по Бранков мост чертае очна линия върху клепача на вечерта. Белград не се бои от контрастите – носи ги уверено и по балкански гордо сменя ритми, звуци, цветове.
Някак естествено този град и сградата на неговия Музей за съвременно изкуство, сгушена в зеленото му сърце, бяха домакини на Garnier Skin Lab - beauty фестивал, в който науката и природата застанаха рамо до рамо, за да разкажат своята история, в центъра на която е красотата.
„Garnier има дългогодишна традиция – вече 120 години е част от нашия пазар. И затова решихме, че точно сега е моментът да съберем всичко на едно място – приятелите на марката, инфлуенсъри, медии, партньори от Сърбия, България, Хърватия, Босна и Херцеговина и Словения. Това е голямо събитие за региона – и за първи път се случва тук.“ Това сподели Зорана Андич – маркетинг директор на L'Oréal за Балканите.
„За първи път събираме всички на едно място – побърза да каже Зорана. – Искаме да покажем как Garnier, вдъхновен от природата, разгръща концепцията си за красота с нежност не само към кожата, но и към планетата.“
Благородна заявка, която винаги се отплаща, помислих си. Когато положиш качествена грижа за себе си, те обзема онзи импулс да разпространиш доброто.
Атмосферата беше наистина различна - сред звънтенето на коктейлни чаши и червения килим, който ги посрещаше, гостите не получиха поредно продуктово представяне, накичено със сложни думи и инфографики от клинични проучвания. С лекота и ненатрапчивост форумът премина като игра. Беше погъделичкано онова детско любопитство, което още носим и идва от магията на демонстрацията.
Залата беше разделена на пет зони и всяка от тях успяваше да грабне този форум на грижа за кожата успя да ангажира вниманието на присъстващите
В зоната на Garnier Bright Complete Vitamin C, например, водни желатинови топчета поемаха йодена течност, а после мигновенно се избистряха пред очите ни само с няколко капки от серума Bright Complete.
Това, което изглеждаше като фокус, беше всъщност визуализация на формулата с витамин C, ниацинамид и Melasyl™, който освен с мощната си антиоксидантна защита срещу свободните радикали, осигурява изравнен, лишен от пигментни петна, бляскав цвят на лицето.
На съседния демонстрационен щанд, с помощта на сушени кайсии и маршмелоу, се материализираше друга магия, обясняваща ефекта и смисъла на хидратацията,, която прониква в дълбочина. Garnier Skin Naturals Hyaluronic Aloe със своите 3% хиалуронова киселина, алое вера и глицерин “съживи” изсъхналия плод и изглади набраздената му повърхност, докато захарният десерт стана още по еластичен, без да се раздува от водата, както се случи при съседа му по експеримент.
„Основната ни потребителска маса е между 18 и 35 години – казва Зорана. – Но хидратацията не е възрастово рестриктивна, а напротив. Както и при слънцезащитата, във всяка възраст трябва да полагаме тези две основни грижи за кожата на лицето си.“
В зоната на Ambre Solaire момиче пръскаше слънцезащитен спрей върху ръцете на гостите и ги насочваше към специално UV огледало. Отражението върху напръсканата зона се виждаше черно – доказателство за невидимата защита.
Оказа се, че спреят може да се използва и върху грим. Друг продукт от серията съдържа пигментни частици, които се адаптират към различни тонове кожа и осигурява UVA и UVB защита, а тя предотвратява преждевременното стареене и увреждане на кожата - нежеланият ефект от излагането на слънце.
Мицеларната вода на GARNIER трябваше да докаже качествата си, като изчисти с едно движение фондьотена, проникнал в порите на “гримиран” небелен портокал. Справи се.
Интерактивна игра, в която гостите тестваха бързината си като уцелват светещи сфери в движение, представи пластирите на марката против пъпки Garnier Pure Active, които за една нощ успяват да изсмучат неприятните кожни възпаления и да успокоят кожата.
„Всяка от тези продуктови линии минава клинични проучвания, въпреки че натуралните съставки са с добре известно действие в дерматологията” – уверява Андич точно в момента, когато вниманието ми е привлечено от уред, в който човек си поставя лицето.
„Това не е наша разработка, а безплатна услуга, осигурена специално за гостите на събитието. Този специален апарат прави пълен анализ на състоянието на кожата и измерва нивото на хидратация, наличие на тъмни петна, себум, ефекта от слънчевото влияние и мн.др. С помощта на обучен екип всеки получава персонален съвет за всекидневната си рутина и препоръки как да подобри грижата за кожата си. А ние можем да покрием всяка специфична нужда.“ , обяснява тя.
Това е и което исках да чуя. Не съм фанатично лоялна що се отнася до козметика, но при всички случаи предпочитам като се доверя на една компания, тя да има решение на повечето ми проблеми.
След като преминах безплатния тест дадох сметка, че Garnier превръща грижата за кожата не просто в рутина, а в преживяване. Върнах се в България с още няколко допълнителни продукта на компанията, убедена, че когато науката и природата работят в синхрон, няма какво да се обърка.
*В партньорство с Garnier
Ако нашият сайт ви харесва, можете да се абонирате за седмичния ни нюзлетър тук: